jahas Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Er ikke sikker på om denne tråden passer her, men jeg fant ikke noe bedre sted.. Problemet er at bilen jeg kommer til å kjøre når jeg har tatt lappen bare har kasett-spiller :S Har helt glemt ossen man spilt inn sanger på kasett, noen som kan hjelpe meg? Bilen er btw helt grei bortsett fra musikk-anlegget Endret 11. april 2007 av jj_89 Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Gjør deg selv en tjeneste, og kjøp en billig cd spiller og sett den inn i bilen. Ørjan... Lenke til kommentar
jahas Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Gjør deg selv en tjeneste, og kjøp en billig cd spiller og sett den inn i bilen. Ørjan... 8359913[/snapback] okay Men er det er jo ikke bare å kjøpe en cd-spiller til ca. 1000kr og sette den inn... Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Prøv å heller spørre på bilforumsdelen her. Vil tro du bare forteller dem hva slags biltype det er,så kan de hjelpe deg videre Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Er ikke sikker på om denne tråden passer her, men jeg fant ikke noe bedre sted.. Problemet er at bilen jeg kommer til å kjøre når jeg har tatt lappen bare har kasett-spiller :S Har helt glemt ossen man spilt inn sanger på kasett, noen som kan hjelpe meg? Bilen er btw helt grei bortsett fra musikk-anlegget 8359471[/snapback] For det første. Du trenger en kassett-spiller.(Ikke den i bilen) Vet du om noen som har et kompakt-anlegg med kassett-spiller, eller et stereoanlegg med kassett-spiller? Finn ut det. Når du har funnet dette, gjør du følgende. (Gå ut i fra at det er riktig koblet hvis det er et komponent-anlegg, evt. les bruksanvisningen.) Sett en cd i cd-spilleren, trykk start og deretter pause. Sett en opptaks-kassett i kassett-spilleren og trykk ned record-knappen samtidig med play-knappen på kassett-spilleren. Vent i tre sekunder og trykk på play igjen på cd-spilleren. Sjekk først at innstillinger på stereoanlegget er riktige. Lykke til. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 For det første. Du trenger en kassett-spiller.(Ikke den i bilen) Vet du om noen som har et kompakt-anlegg med kassett-spiller, eller et stereoanlegg med kassett-spiller? Finn ut det. Når du har funnet dette, gjør du følgende. (Gå ut i fra at det er riktig koblet hvis det er et komponent-anlegg, evt. les bruksanvisningen.) Sett en cd i cd-spilleren, trykk start og deretter pause. Sett en opptaks-kassett i kassett-spilleren og trykk ned record-knappen samtidig med play-knappen på kassett-spilleren. Vent i tre sekunder og trykk på play igjen på cd-spilleren. Sjekk først at innstillinger på stereoanlegget er riktige. Lykke til. 8372046[/snapback] Takker Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg ville kjøpt sånn kassett med minijack kabel som du kan koble til mp3 spiller eller andre enheter Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg ville kjøpt sånn kassett med minijack kabel som du kan koble til mp3 spiller eller andre enheter 8372886[/snapback] Det fungerer fint. Har brukt en slik for noen år siden. Skal tro om jag ikke har den liggende enda. jj-99, hvis du vil ha den, send en pm med adressen din, så skal jeg sende den til deg hvis jeg finner den. Ørjan... Lenke til kommentar
Xell Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 hvsi bilen har radio finnes det nå også noen små kjekke fm-sendere som man kan koble til mp3-spillere o.l. Lenke til kommentar
ulfsn Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Kassett er like bra som CD.Dvs om utstyret er godt.En Tandberg 910,3014 el ev en Naka.Det finnes noen andre gode også.De opptakene du kan begå på disse,vil faktisk høres bedre ut enn originalen.Jeg sier ikke at de ER bedre,men de høres bedre ut pga langt bedre dynamikk på et bånd enn en vanlig digital kilde kan gi direkte.Støy er ikke et problem på gode kassettspillere,men det er et stort problem på dårlige.Det er kanskje noe mer tidkrevende å spille inn en kassett enn å laste inn på Mp3,men du verden for en lydforskjell.Den digitale audiokassetten DAT,var også et fenomenalt medium som faktisk(nesten)hørtes helt analog ut.Desverre slo den aldri i gjennom,og det er håpløst å finne kassetter,så det blir den gode gamle fortsatt. Men har du ikke en god opptaker,er det vel like godt å bare glemme det. Mvh Rune Lenke til kommentar
jahas Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 ok, takk for alle svara Skal bare finne en kasett så skal jeg få prøvd det ut Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Jeg har en Akai GXC-610D. Den er så bra at man lett hører forskjell på vanlig CD og HDCD selv på billigste "Normal"-kassetter. I bilen har jeg en Philips DC513-radio, og den er nok på et lydkvalitetsnivå i nærheten av en god hifi-kassettspiller. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 http://www.biltema.no/ Fant en cd-spiller her til 899,- Er den bra? Skal ikke ha noen super spiller... Er det forøvrig bare å ta ut kasettspilleren og sette inn cd-spilleren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå