Gå til innhold

Spille inn på kasetter!

Anbefalte innlegg

Er ikke sikker på om denne tråden passer her, men jeg fant ikke noe bedre sted..

Problemet er at bilen jeg kommer til å kjøre når jeg har tatt lappen bare har kasett-spiller :S

Har helt glemt ossen man spilt inn sanger på kasett, noen som kan hjelpe meg?

Bilen er btw helt grei bortsett fra musikk-anlegget :p

Endret av jj_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke sikker på om denne tråden passer her, men jeg fant ikke noe bedre sted..

Problemet er at bilen jeg kommer til å kjøre når jeg har tatt lappen bare har kasett-spiller :S 

Har helt glemt ossen man spilt inn sanger på kasett, noen som kan hjelpe meg?

Bilen er btw helt grei bortsett fra musikk-anlegget :p

8359471[/snapback]

For det første. Du trenger en kassett-spiller.(Ikke den i bilen)

Vet du om noen som har et kompakt-anlegg med kassett-spiller, eller et stereoanlegg med kassett-spiller? Finn ut det.

Når du har funnet dette, gjør du følgende. (Gå ut i fra at det er riktig koblet hvis det er et komponent-anlegg, evt. les bruksanvisningen.)

Sett en cd i cd-spilleren, trykk start og deretter pause.

Sett en opptaks-kassett i kassett-spilleren og trykk ned record-knappen samtidig med play-knappen på kassett-spilleren.

Vent i tre sekunder og trykk på play igjen på cd-spilleren.

Sjekk først at innstillinger på stereoanlegget er riktige.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

For det første. Du trenger en kassett-spiller.(Ikke den i bilen)

Vet du om noen som har et kompakt-anlegg med kassett-spiller, eller et stereoanlegg med kassett-spiller? Finn ut det.

Når du har funnet dette, gjør du følgende. (Gå ut i fra at det er riktig koblet hvis det er et komponent-anlegg, evt. les bruksanvisningen.)

Sett en cd i cd-spilleren, trykk start og deretter pause.

Sett en opptaks-kassett i kassett-spilleren og trykk ned record-knappen samtidig med play-knappen på kassett-spilleren.

Vent i tre sekunder og trykk på play igjen på cd-spilleren.

Sjekk først at innstillinger på stereoanlegget er riktige.

Lykke til. :)

8372046[/snapback]

Takker :)

Lenke til kommentar
Jeg ville kjøpt sånn kassett med minijack kabel som du kan koble til mp3 spiller eller andre enheter

8372886[/snapback]

Det fungerer fint. Har brukt en slik for noen år siden. Skal tro om jag ikke har den liggende enda.

jj-99, hvis du vil ha den, send en pm med adressen din, så skal jeg sende den til deg hvis jeg finner den.

Ørjan...

Lenke til kommentar

Kassett er like bra som CD.Dvs om utstyret er godt.En Tandberg 910,3014 el ev en Naka.Det finnes noen andre gode også.De opptakene du kan begå på disse,vil faktisk høres bedre ut enn originalen.Jeg sier ikke at de ER bedre,men de høres bedre ut pga langt bedre dynamikk på et bånd enn en vanlig digital kilde kan gi direkte.Støy er ikke et problem på gode kassettspillere,men det er et stort problem på dårlige.Det er kanskje noe mer tidkrevende å spille inn en kassett enn å laste inn på Mp3,men du verden for en lydforskjell.Den digitale audiokassetten DAT,var også et fenomenalt medium som faktisk(nesten)hørtes helt analog ut.Desverre slo den aldri i gjennom,og det er håpløst å finne kassetter,så det blir den gode gamle fortsatt.

Men har du ikke en god opptaker,er det vel like godt å bare glemme det.

Mvh Rune

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...