Cutthroat Bill Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg kikket kjapt etter det første nummeret i går, men fant det ikke til tross for at utgivelsesdatoen var satt til 14. mai. Nå står det på Schibsted Forlagenes hjemmeside at salgsdato enda ikke er fastsatt. Er litt skuffet nå, må jeg si. =/ Lenke til kommentar
Amento Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Kage bunshin no jutsu! Skyggekloner! -.- Kommer nok til å kjøpe magaen meg i hvert fall Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg synes ikke oversettelsen høres så gal ut, i hvert fall ikke om jeg skal dømme etter det du nettopp skrev, Zathardor. Men om man er vant med japansk, eller engelsk, så skjønner jeg godt det vil høres litt mongo ut på norsk, ja. ^^, Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Noen som har sjekket om de bundler det første Narutobindet med Pondus, eller har noe spesialtilbud av hvilket som helst slag? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg aner dessverre ingenting. Men jeg sendt dem nettopp en e-post angående utsettelsen, og dette spesialtilbudet de har hatt tidligere. Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Utsettelse? Har jeg misset noe her? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Ser ut som det, ja. Tidligere stod det på Schibstedforlagenes nettside at mangaen skulle komme 14. mai. Jeg sjekket noen butikker da, men fant ingenting. Dagen etter leste jeg på nettsiden til Schibstedforlagene igjen, og der stod det, og jeg siterer: "Det er ikke fastsatt salgsdato for Naruto enda." Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Da så.. Hm, kan vel vente siden det er nok å kjøpe for tiden som det er. Hadde egentlig ikke hatt noe imot om de hadde venter til både One Piece og Love Hina var ferdige. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Kage bunshin no jutsu!Skyggekloner! -.- Kommer nok til å kjøpe magaen meg i hvert fall 8622734[/snapback] Iriterende att de ikke jutsuene kan vere på japansk. Høres forferdlig dumt ut Består en bok av kun ett volum? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 messi91: Jeg tror "bok" og "volum" er samme tingen, men sistnevnte er det engelske uttrykket. Jeg antar at hver bok består av 5-10 kapitler. Jeg tror også jeg har lest at ett kapittel er en episode av animeen. Men dette er jeg ikke 100% sikker på. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 messi91: Jeg tror "bok" og "volum" er samme tingen, men sistnevnte er det engelske uttrykket. Jeg antar at hver bok består av 5-10 kapitler. Jeg tror også jeg har lest at ett kapittel er en episode av animeen. Men dette er jeg ikke 100% sikker på. 8634731[/snapback] ok. ett volum(i naruto) tror jeg kan variere fra 8-10 kapitler på ca.17 sider så da blir vel hver bok på rundt 140 sider Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Nå er bok nummer 1 ute! Har ikke fått tak i den enda, men skal fikse det så fort jeg får sjansen. Bok 2 kommer i salg fra 24. september. Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Kjøpte den for en stund siden, likte det jeg leste, selv om det var noen snåle saker og ting å sette fingeren på - hva som gjelder oversettelsen. Skal selvfølgelig fortsette med Naruto på norsk, men det var da svært til ventetid til neste bok.. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Ja, det var litt merkelig det der. Også den utsettelsen som kom helt ut av det blå for en stund siden. Jaja, vi får satse på at det bare er midlertidig. Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Mm, det første volumet ble jo utsatt og greier; tenker meg det har noe med oversettelsen å gjøre (hva ellers). Synes ikke de gjorde seg helt ferdig, noen ganger var det oversettelse -> orginal, og motsatt, og i andre tilfeller bare det ene eller det andre... he Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Det har sikkert noe med oversettelsen å gjøre, ja. De hadde jo problemer med navner i One Piece til å begynne med, så kanskje det er noe lignende problemer de har i Naruto. Men det er jo uansett merkelig at de utsatte første bok så lenge, og at bok 2 kommer først om ca 2 måneder. Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Oversettere som jobber med andre bøker kan visst få en del gevinster ved å finne på egne navn på figurene o.l. Kanskje noe sånt er på gang? >:3 hehe Lenke til kommentar
Hayate Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Naruto på Norsk høres litt teit ut, fordi norske naruto ord blir helt anderledes og det er litt teit, har jo one piece bok 1-15 på norsk, norske ord Tror de har begynt og selge Naruto bøker på Coop mega nå, Jeg så en som snakka om Shonen Jump, kan du abbonere på det i norge? Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Det norske Shonen Jump har sluttet å gi ut blader for en stund siden nå, så nei - det kan du ikke. Manga på norsk er ikke noe snålere enn manga på engelsk i mine øyne, det har noe med hvor elegant oversettelsen utføres, som er rimelig avhengig av hvem som tar seg av jobben. Men jeg tviler ikke på at oversettingen risikerer å gå mer og mer bort fra konseptet om den oversettes fra engelsk til norsk, som fra før ble oversatt fra japansk til engelsk. Det kunne perfeksjoneres om manga ble oversatt direkte fra japansk til norsk, men hvor er fagkompetansen? (altså nå bare antar jeg at Naruto & co. blir oversatt fra engelsk til norsk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå