Gå til innhold

Regler for forum

Anbefalte innlegg

Finnes det noe uskrevne regler for forum? Tenker mest når det gjelder sletting av tråder pga de er gamle og lign. Gamle mener jeg mer enn 3-4mnd.

Er mye i et forum der admin er totalt idiot og sletter aktive forum som er 3-4 mnd gammelt men i daglig bruk. Hans uttalelse var:

-----------------------------------------------------

Tråder med 100-300 innlegg har selvsagt interesse, men mange av innleggene som ble slettet var fra september/oktober. Jeg går utfra at de interesserte da har fått med seg informasjonen.

Og er interessen stor nok for et tema, vil nok innleggene fortsatt strømme på.

Av og til trengs det en opprydning av likt og ulikt, uten at noen bør føle seg støtt eller forfulgt av den grunn.

-----------------------------------------------------

Er dette latterlig er synest dere/du som er aktiv bruker av forum eller admin for et forum.

Hilsen Frustrert bruker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-18 12:47, skrev ATWindsor:

Såfremt det er mulig syns jeg egentlig ikke gamle tråder skal slettes i det hele tatt, er ofte interresant info å hente ut fra tråder som man har vært med i for LENGE siden.

AtW

Jaja. Men da snakker vi om noe annet. Det finnes jo sikkert dusinvis med poster som det står det samme i her på forumet i hvertfall og jeg ser ikke problemet med å slette 9/10 av de postene. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

WD1200BB skrev (2002-12-18 12:25):

Finnes det noe uskrevne regler for forum? Tenker mest når det gjelder sletting av tråder pga de er gamle og lign. Gamle mener jeg mer enn 3-4mnd.

Hilsen Frustrert bruker

For det første så kan du da oppgi navnet til moderatoren det gjelder pga dette blir ren gjetting om hvem det er det er snakk om.

Egentlig så skal du sende en mail til moderatoren det gjelder eller andre moderatorer som kan se på saken. Det gjør det MYE enklere og så slipper vi slike tråder som dette som vi har en god del av. :smile:

B|Real

Lenke til kommentar

Quote:

normal skrev (2002-12-18 15:45):

hvorfor slette noe som helst???

det er bare tekst, tar jo ikke opp serverplass i det hele tatt

For å korrigere litt...

200 MB eller 500 MB er ikke mye diskplass. Den er grei. Derimot så utføres det flere hundre/tusen søk i forumet hver dag. Det sier seg selv at å søke gjennom mange hundre MB med data fort kan bli litt slitsomt... Så jo: 200 MB med ren data er mye...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-18 19:18, skrev pgressum:

For å korrigere litt...

200 MB eller 500 MB er ikke mye diskplass. Den er grei. Derimot så utføres det flere hundre/tusen søk i forumet hver dag. Det sier seg selv at å søke gjennom mange hundre MB med data fort kan bli litt slitsomt... Så jo: 200 MB med ren data er mye...

Hadde det ikke vært mulig å f.eks sette "hardware" som default når man søkte fra hw.no, istedenfor "gjennom hele forumet"? På den måten ville vel de fleste søkene bli kortet ned en god del. Er vel skjelden man er på utkikk etter noe i gamer.no sine poster når man egentlig søker fra hw.no. Er vel bare snakk om å optimere søkerutinene. Uansett synes jeg forumet og søkefunksjonene fungerer meget godt.

Lenke til kommentar

Quote:

The Jackal skrev (2002-12-19 08:36):

Hadde det ikke vært mulig å f.eks sette "hardware" som default når man søkte fra hw.no, istedenfor "gjennom hele forumet"? På den måten ville vel de fleste søkene bli kortet ned en god del. Er vel skjelden man er på utkikk etter noe i gamer.no sine poster når man egentlig søker fra hw.no. Er vel bare snakk om å optimere søkerutinene. Uansett synes jeg forumet og søkefunksjonene fungerer meget godt.

Det er nok litt vanskelig. Ein må då utelukke alle postar der forum-feltet er ulikt 'hardware', noko som faktisk og vil ta litt tid. Det vil sparast litt tid på det, men det er ofte interessante diskusjonar under andre emner og... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...