hølands_gutt Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 hei, jeg kikker på gulvhøytalere som skal ha bra med trykk, de skal nemlig opp i 2 nd etasje å stående rundt pcen min her, tv er det også her, kult å koble den til 42 tommers LCD skjermen min kanskje? hadde også vært kjekt å ha med på fest, fest som innhold med mennesker opptil 100-150 mennesker? er lokal dj skjønner dere hva som skal spilles blir vel det meste trance/techno, noe rock, og lit R&b. så bass er noe jeg leter også etter. og ikke minst BRA lyd, da mener jeg høyt og god kvalitet! budsjettet er ikke helt bestemt enda blir vel en rundt 4000-5000kr? oppsett vet jo ikke helt, men kanskje 2 gulvhøytalere,cdspiller,forsterker? men leter også etter mulighet til å koble flere høytalere? som senterhøytalere, aktiv subwoofer? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Er ikke lett å finne den kombinasjonen der til 5000 kr. Når du sier det skal brukes til fest og sannsynligvis et stort lokale da du mener 100 stykker skal kunne være der, så er vel CV-NAD den rette komboen. Men som sagt må du nok se på de høyere prisklassene til CV. Ellers må du tenke PA, og da mener jeg i det minste at vi ikke snakker "pen" lyd lenger. Edit: glemte link, du leter vel etter noe lignende dette Endret 11. april 2007 av DanielL Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) 2 høyttalere, cd spiller og forsterker til 5000 som har BRA lyd, da mener du høyt og god kvalitet! Skjer ikke desverre som danielL sier. Må nok ofre noe her. Endret 11. april 2007 av Sjokoladekake Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 okey, så vis jeg liksom har disse høytalerene koblet til pcen og tven? dropper fester, får heller leie, også tjene opp penger å kjøpe egent anlegg til det Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Siden du skal bruke det til fester kunne du jo vurdert noe PA. Der koster ikke høy lyd så mye, men igjen bra lyd koster litt Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Så nå ber du med andre ord om et par gulvhøyttalere og en forsterker til 5000? Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 ja, kikka litt igår kveld sammen med kameraten min, og vi fant jo ut at det er jo noe som kanskje ikke passer helt. Men er det mulighet å få et par gulvhøytalere,forsterker,kanskje en cdspiller? tenkte at jeg kunne kanskje koble det inn i pcen min, via jackkabel kanskje? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hvis du skal spille av fra pc trenger du ikke cdspiller da Litt vanskelig å skjønne hva det er du spør om. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 sitter i timen, da har jeg en lærer som følger med hvert eneste trekk jeg gjør. så en forsterker mulighet til å koble til pcen, via da lydkortet mitt? X-fi xtrememusic? har jo da cdrom, vis jeg skulle trengt å spille cd. hmm så det jeg leter etter: - forsterker, mulighet til oppkobling til pcen, gulvhøytalere, kanskje noen ekstra senterhøytalere? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Du kan koble pcen til anlegget ja, men en minijack til 2xRCA kabel. Hva skal du med en senter høyttaler? Da må du ut med mere penger og må kjøe en surround forterker Endret 12. april 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 tenkte kanskje senere, nevnt tidligere. som bakhøytalere,senterhøytalere, kanskje stativhøytalere? men greit sorry, først og fremst nå tenker jeg: forsterk,høytalere? ok, noen andre butikker enn hifiklubben som kan anbefales, så litt på de cerwin vega CLS 10 eller 12 fra hifi, bra lyd? PA? hvor selges dem? Lenke til kommentar
bruno Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 tenkte kanskje senere, nevnt tidligere. som bakhøytalere,senterhøytalere, kanskje stativhøytalere? men greit sorry, først og fremst nå tenker jeg: forsterk,høytalere? ok, noen andre butikker enn hifiklubben som kan anbefales, så litt på de cerwin vega CLS 10 eller 12 fra hifi, bra lyd? PA? hvor selges dem? 8366485[/snapback] PA er det eneste som er brukelig på fester nesten, de er konstruert for hard bruk over lengre tid. men skal du ha noe pålitelig som holder til 100-150 personer må du nok regne med at det gar med 15-20 000, du får selvfølgelig billigere men det ville ikke jeg gått for i allfall, jeg havna vel på ca. 15 000 for et lite oppsett og da handla jeg billig i USA. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Føler jeg sliter litt med å vite hva du egnetlig vil ha her. Cerwin Vega 10" og 12" har ikke bra lyd. Det er ganske kort og greit masse lyd. Det er min oppfattning av det. I tilleg vil jeg si budsjettet deres er litt lavt ? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Cerwin Vega 10" og 12" har ikke bra lyd. Det er ganske kort og greit masse lyd. Det er min oppfattning av det. 8369082[/snapback] Tror de fleste over 16år føler det samme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå