Gå til innhold

Playstation 3 over 1000 Kr billigere til høsten?

LucarioX

Anbefalte innlegg

Da denne tråden utviklet seg til å bli en ps3 vs alt annet tråd, og ikke en diskusjon rundt evt prisreduksjon, har jeg slettet alt av off topic, helt fra innlegget som startet det hele.

IKKE diskuter mer om ps3 vs alt annet nå, diskuter rundt om det itavisen sier har bunn i seg eller ei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ITavisen, jeg forbeholde meg retten til kildekritikk i lange baner. Samme avis fant jo ut at PS3 brukte svinmye strøm når sanheten var at PS3 brukte 13 watt mer enn X360.

Samt, Sony selv har sagt at det ble ikke en prisredkusjon på PS3 før til neste år.

Ikke for å være spydig, men historien har vel vist at litt sunn skepsis mot Sony sine uttalelser også er på sin plass. :p

8359698[/snapback]

Så derfor skal man heller stole på ITavisen?

Good job.

8359736[/snapback]

For å presisere: Jeg skrev jeg også. Altså begge deler. Alt er ikke svart eller hvitt vet du....

8359761[/snapback]

Flott.

Bear^: Tror du Sony hadde sagt at det kan være mulig at vi får se et priskutt til høsten om det skulle komme et da? Sannsynligvis ikke. Hvorfor? Fordi det fører til mindre salg.

Lenke til kommentar

Jeg sendte en mail til psdata og stilte diverse spm. om PS3. Jeg fikk svar og blant alle svarene skrev de dette: "Det vi vet er at den vil bli satt ned ca 1000 NOK i august / september.".

Er det noen sjans for at dette stemmer eller? Noen som har hørt noe lignende?

Lenke til kommentar

Fornuftig av Sony, og det er vel det de fleste har antatt vil skje, til tross for konstant propaganda fra enkelte om at Sony ikke vil ha råd å sette ned prisen på mange år pga ekstreme tap på salg av hardwaren.

Lenke til kommentar
Når 20GB-versjonen kommer, vil det vel bli billgere å kjøpe en uansett?

8375449[/snapback]

Etter det jeg har lest, så går ikke salget med 20 gb versjonen så alt for bra, så kanskje Sony har planer om å droppe 20 gb'en og satse fullt på 60 versjonen.

Lenke til kommentar

Kan være de har klart å komme i svarte tall nå, men iallefall innledningsvis tapte de noen hundre dollar på hver enhet de solgte. Det hele er kalkulert, Microsoft gjorde det samme; men det gjør at jeg tviler på at de vil kutte prisene med det første.

Lenke til kommentar

Nå som 20 GB-versjonen er kansellert i USA tviler jeg sterkt på at den noen gang kommer hit.

En $100/1000-kroners-nedsettelse i august/september er nok meget sannsynlig. Passer fint inn med alle Sony-spillene som kommer på den tiden (Heavenly Sword, Lair, Ratchet, Warhawk).

Hvis Elkjøp slår av litt på prisen i tillegg kan en PS3 bli fristende til høsten...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg tror ikke Sony setter ned prisen før MS gjør det, men et priskutt på X360 er nok rett rundt hjørnet med tanke på at de ikke har gjort noe siden launch...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...