Broseen Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg har planer om å legge inn bud på et lite hus som opprinnelig er satt opp i 1890, men som er pusset opp til grei standard opp gjennom årene. Noe som bekymrer meg litt er at taksmannen fant et par huller etter borebille. Spørsmålet mitt er om dette er noe man finner i alle eldre hus, eller er dette en tankevekker? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Finner nok den billen og andre typer stort sett over hele landet og hvor det er mer luftfuktig en 60%. Beste måten å forebygge er å få ned fuktighet ved evt, utbedringer eller andre tiltak. Billen kommer med fuktigheten, slik som mye annet gjøre. Hvor er det påvist borebille? i landet og på huset. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Det står bare "spor etter borebille i bjelkelag/stubbloft mot kjeller" Kjelleren er av typen med grus på "gulvet" Skal fint klare å få luftet den bedre, men det vil jo likevel være fuktig der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå