Gå til innhold

TEST: Asus Lamborghini VX2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er litt synd at de ikke like gjerne lager den ultimate laptop :( Tilkoblingsmulighetene som er plassert "feil", skjermkortet kunne gjerne ha vært kraftigere, skjermen heller ha en oppløsning på 1920x1200... Kunne gjerne ha hatt dette "i orden" når de skal selge en slik laptop. Blir litt showstopper i mine øyne...

Lenke til kommentar

En god test av bærbar pc. Jeg synest at prisen på denne var høy i forhold til for eksempel Ferrari 5000 som har HD DVD-spiller.

Min ønskeliste til bærbar pc vil være: (når jeg kanskje skal kjøpe i sommer)

* OLED-skjerm (kanskje urealistisk ennå, men LG skal vel komme med det i andre kvartal??)

* HDMI (som denne pcen og Ferrari 5000 har)

* SSD (kan settes inn selv)

* Ny generasjon mellomklasses skjermkort: GeForce 8600 / Radeon X2600(?)

* Valgfri HD-brenner, gjerne en kombi.

* Numpad

Lenke til kommentar

Jeg må bare si en ting.

Hva er denne klagingen på hvor de har plassert ting for noe? Kjøp deg en stasjonær pc hvis du føler portene er i veien!

Hvor portene er har alltid vært den minste bekymringen jeg har hatt. Jeg tenker aldri på det.

Jeg ser faktisk ikke hvordan noen av disse portene kan være i veien for noen når man er på farten. Det er faktisk snakk om en bærbar pc!

steg en, åpne lokket.

steg to, trykk på strømknappen.

steg tre, tenk på hvor fint det hadde vært om windows lastet raskere (om du har den på fanget, spekuler litt i hvor lang tid det tar før maskinen blir varm).

steg fire, putt håndleddene på håndleddstøtten, logg inn.

steg fem, lek litt med musepekern (track point eller pad).

Du har nå lært å bruke en bærbar pc. Gratulerer!

Jeg skulle gjerne se at det ble enda mindre porter på maskinene med tiden.

Skal du sitte forran maskinen hjemme så spytter du i en tusing og grattis, du har en portreplikator!

Ting jeg ser frem til på bærbarfronten:

Når recivere kommer med innebygget bluetooth så jeg kan høre på musikk trådløst fra laptopen.

Når man slipper å bli lurt på batterilevetiden til HP og savner sin gamle thinkpad på fire år som fortsatt har bedre batterikapasitet uten å noen gang ha skiftet batteri i løpet av disse fire årene.

Når nettverksprofiler blir standard på windows så man slipper å kødde med statisk/dynamisk hele tiden.

Når Telecomputing fungerer feilfritt på farten. Man merker jo først at noe er galt når man trenger å bruke det på datafronten :thumbup:

Ellers så det ut som en fin test altså :)

Lenke til kommentar

Bra test knut :D er morsomt at litt dyre maskiner testes, må si meg enig i at den kanskje kunne kommet med HD-DVD ( siden asus allerede leverer dette med andre maskiner) Men DVD drevet er jo hotswap ( kan tas ut og byttes med batteri for dem som ikke vet ). Så det er jo mulig at Hd-dvd og evt bluray kan kjøpes seperat siden. Og for de som har råd til denne maskinen vil jo evt pris ikke ha noe å si

Lenke til kommentar

Jeg ser vel ikke helt poenget med slike PCer, hva er poenget med dem? Poenget er å selge dem til godtroende "fans" og der hopper Lamborghini av i mitt hode, det finnes riktignok endel motornerds som liker Lamborghini, men meg bekjent har de ingen Tifosis i Ferrari skala. Mulig jeg går glipp av noe her, men ville neppe kjøpt en slik PC selv.

Lenke til kommentar
kindings Postet i dag, 14:30

Jeg ser vel ikke helt poenget med slike PCer, hva er poenget med dem? Poenget er å selge dem til godtroende "fans" og der hopper Lamborghini av i mitt hode, det finnes riktignok endel motornerds som liker Lamborghini, men meg bekjent har de ingen Tifosis i Ferrari skala. Mulig jeg går glipp av noe her, men ville neppe kjøpt en slik PC selv.

Målgruppen er vel kanskje primært bønder, traktor/landbruksmaskin interesserte, og folk med stor kjærlighet til okser?

Lenke til kommentar
En god test av bærbar pc. Jeg synest at prisen på denne var høy i forhold til for eksempel Ferrari 5000 som har HD DVD-spiller.

Min ønskeliste til bærbar pc vil være: (når jeg kanskje skal kjøpe i sommer)

* OLED-skjerm (kanskje urealistisk ennå, men LG skal vel komme med det i andre kvartal??)

* HDMI (som denne pcen og Ferrari 5000 har)

* SSD (kan settes inn selv)

* Ny generasjon mellomklasses skjermkort: GeForce 8600 / Radeon X2600(?)

* Valgfri HD-brenner, gjerne en kombi.

* Numpad

8360166[/snapback]

kjøp en stasjonær?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...