Gå til innhold

De forbudte bildene

Onkel

Anbefalte innlegg

Dette ble tatt inne på Moderna Museet i Stockholm. Der er det strengt fotoforbud, så da denne fyren begynte å knipse måtte jeg bare, eh, ta et bilde av det. :innocent: Men jeg føler jeg er på grei moralsk grunn siden det handler om copyright og spredning, og selve kunstverkene ikke er synlige her, og jeg tross alt dokumenterer en forbrytelse!

Men siden jeg er sjenert for å ta bilder av fremmede, og siden det var vakter overalt måtte jeg være kjapp og diskret. Bildet ble tatt fra hofta, med ryggen til, mens jeg gikk ut av rommet, og jeg rakk ikke å gjøre noen innstillinger. Alt var så feil som det kunne bli, originalbildet var nesten helt svart og dette er det beste jeg fikk tweaket det til. Derav den pillråtne tekniske kvaliteten. Som jeg egentlig syns kler bildet litt.

post-9200-1176298877_thumb.jpg

Det skal sies at jeg skjønner at han tok bilde av dette. Tror verket heter "Your Conditional Daylight" eller noe sånt, det er en lang metallsøyle i taket med speil inni og en lysende plate i enden. Speilene reflekterer lyset og gjør at det ser ut som man stirrer opp på en enorm lyskule! Det var også gøy å kikke på folkene som gikk under og stirret gapende opp i den, som om de ble bortført av en UFO.

:thumbup: til kunstneren, beklager til Moderna museet.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Her skisserer du en klassisk situasjon med øyeblikksbilder, og jeg synes du har fanget motivet og stemningen veldig bra.

Går ut ifra at du gjorde bildet uskarpt med vilje?

Lurer på hvordan bildet hadde vært om du hadde fått med mer av søylen..

Lenke til kommentar

Dette likte jeg godt. Komposisjonen sitter (regner med at du har gjort den i etterkant?), og "grain is good"!

Jeg klarer ikke å komme opp med noe konstruktiv kritikk... å påpeke at eksponeringen nok ikke var optimal blir litt meningsløst. :)

Lenke til kommentar

Komposisjonen er intensivt redigert ja, men uskarpheten er bare sånn det ble. Kan forsåvidt lage søylen videre oppover, og det hadde nok blitt en kul deer-in-the-headlight-effekt. Men jeg liker kvadratformatet for tida.

Antagelig fordi jeg blir så konsekvent skuffet over 120-filmene mine når de kommer fra fremkalling.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...