Gå til innhold

WiFi / W-Lan på mobiltelefoner

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan fortelle meg litt om hvordan W-Lan/WiFi på Nokia telefonene fungerer, tenker da spesielt på Nokia N95, siden det er den jeg sikkler etter..

Men regner med at det er fellestrekk mellom alle N-telefonene til Nokia..

Det er nemlig W-Lan/WiFi som er en av hovedgrunnene til at jeg virkelig har lyst på en N95.. Også 5MP kamera, symbian, fin musikkspiller osv..

Men hovedsakelig pågrunn av W-Lan/WiFi..

Det jeg lurer på er hvordan fungerer det.. Finner det tilgjengelige nett automatisk, og det er bare for meg å koble meg opp som på en bærbar PC.. Og skrive inn passord hvis det er krevet.. Eller er det et helt annet system?

Grunnen til at jeg spør, er at stefaren min sin QTek..

Og W-Lanen på den er helt håpløs, syntes nå vi da hvert fall..

Må fylle inn masse avansert informasjon, som vi knapt vet hva er, så vi kan koble oss opp på nettverket vårt hjemme..

Finner heller ikke tilgjengelige nettverk, eller noe som helst.. Alt må fylles inn manuelt, uten at den en gang kan fortelle oss hvilke nettverk som er innen rekkevidde..

Håpet litt på at Nokia sin løsning, fungerer litt mer som på en bærbar PC, hvor nettverk blir funnet automatisk, og jeg trenger bare å koble meg til.. Og komme med eventuelle passord om nødvendig..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du,

Har N80 selv som har WLAN. Det er igrunn veldig enkelt å koble til trådløstnettverk. Jeg har en "post" på forsiden som jeg trykker oppdater på så vil den automatisk søke etter WLAN i nærheten. Og det er bare å trykke "Koble til" eller noe lignende. Er tilkoblingen passordbeskyttet så kommer det opp en boks hvor man skal skrive inn dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...