Krissern_ Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Skal oppgradere ram i nærmeste fremtid, 1gb blir litt snaut. Har DDR1 ram(PC3200) Dette er hva jeg har tenkt til å kjøpe. Men vil de passe sammen med minne gamle 512x2 brikker som kun er på 200Mhz? Kan jeg f.eks sette de gamle brikkene i slot tre og fire mens de nye i èn og to slik at jeg får 3gb? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Både de gamle og de nye brikkene kjører på PC3200 hastighet, altså 400mhz. Så dette skal fungere fint sammen. Om brikkene dine er oppgitt til 200mhz i cpu-z eller i biosen så må du doble det for å finne den rette hastigheten. Du kan sette de to nåværende brikkene i de to resterende slottene, men det kan kansje bli litt kluss med dual channel. Men det er jo bare å prøve seg frem å se det. Du må vel også sette command rate til 2T, men dette skal skje automatisk, noe det gjorde hos meg iallefall. Har du amd eller intel forresten? Endret 11. april 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Skal oppgradere ram i nærmeste fremtid, 1gb blir litt snaut.Har DDR1 ram(PC3200) Dette er hva jeg har tenkt til å kjøpe. Men vil de passe sammen med minne gamle 512x2 brikker som kun er på 200Mhz? Kan jeg f.eks sette de gamle brikkene i slot tre og fire mens de nye i èn og to slik at jeg får 3gb? 8358471[/snapback] Hva slags produsent er det på den gamle RAM'en din? Det kan være noen ganger at det ikke alltid fungerer sammen om det er andre produsenter. Den nye RAM'en vil bli redusert til hastigheten av den gamle.. Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Både de gamle og de nye brikkene kjører på PC3200 hastighet, altså 400mhz. Så dette skal fungere fint sammen. Om brikkene dine er oppgitt til 200mhz i cpu-z eller i biosen så må du doble det for å finne den rette hastigheten. Du kan sette de to nåværende brikkene i de to resterende slottene, men det kan kansje bli litt kluss med dual channel. Men det er jo bare å prøve seg frem å se det. Du må vel også sette command rate til 2T, men dette skal skje automatisk, noe det gjorde hos meg iallefall. Har du amd eller intel forresten? 8358582[/snapback] Har intel p4 3.6Ghz.... Takk for svar Produsenten på det gamle rammet er Hyundai Electronics Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Har intel p4 3.6Ghz.... Takk for svar Produsenten på det gamle rammet er Hyundai Electronics 8358890[/snapback] Med et intel system vil du miste mye ytelse på å ikke kjøre dual channel på minnet. Så det kan hende du ikke vil få brukt de to 512mb brikkene du har fra før hvis det skaper problemer med dual channel. Men 2gig minne er nok uansett til alle spill i dag. Endret 11. april 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Har intel p4 3.6Ghz.... Takk for svar Produsenten på det gamle rammet er Hyundai Electronics 8358890[/snapback] Med et intel system vil du miste mye ytelse på å ikke kjøre dual channel på minnet. Så det kan hende du ikke vil få brukt de to 512mb brikkene du har fra før hvis det skaper problemer med dual channel. Men 2gig minne er nok uansett til alle spill i dag. 8359105[/snapback] ok, får prøve å se hva som skjer... sier du det ville gått med AMD? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 ok, får prøve å se hva som skjer... sier du det ville gått med AMD? 8359264[/snapback] Nei, men du taper mye mer ytelse på et intel system i forhold til på et amd system. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå