Gå til innhold

AMD priskutt! hvilken gir mest for penga?

Anbefalte innlegg

http://www.hardware.no/nyheter/prosessor/a...lon_64_x2/36313

har akkurat bestilt en E4300. men når jeg ser på denne(http://www.hardware.no/tester/prosessor/prosessorer_i_mellomklassen/35024/8) testen viser det seg faktisk at det er lurere å kjøpe en X2 athlon 5200+ istedet. men det er jo selfølgelig uten overklokking. man kan jo klokken E4300 til 3ghz lett. så da vil den jo yte bedre enn 5200? noen innvendinger?

hilsen usikker gutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Istedet for å kaste bort penger på å kjøpe en ny cpu igjen så er det bare å klokke den du har nå, så vil du få en langt kjappere cpu. Amd'en kan sikkert ikke klokkes like langt som intel'n din uansett.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Istedet for å kaste bort penger på å kjøpe en ny cpu igjen så er det bare å klokke den du har nå, så vil du få en langt kjappere cpu. Amd'en kan sikkert ikke klokkes like langt som intel'n din uansett.

8358614[/snapback]

hmm ok.

8363883[/snapback]

ja men det som er, det er at AMD Toller MYE mer juling en intel gjør, den er også bedre til å fordele oppgavene osv, som jeg har sett på noen nett sider, tester osv, det som er med AMD det er egentlig for spill, men intel er mere sånn hjemme pc bruk, hadde amd 64 før, ike dual core, hadde 64bit windos, Tok farcray på fult , halv life 2 på fult lagge ike en dritt hadde 256 kjerm kort, men du har jo alerede kjøpt en intel prossor, vis ike du kan ta den tilbake og kjøpe deg amd, det ville jeg gjør om du kunne det :)

Endret av hsmoo
Lenke til kommentar

Hsmoo: Når Intels nye prosessorarkitektur kom ut, kodenavn Conroe for stasjonære, så ble AMDs ledelse på spillmarked og _alle_ markedet visket ut.

Intel er den nye høvdingen, enten du liker det eller ei.

Prosessornavn: Core 2 Duo

Stasjonære: Conroe

Bærbare: Merom

Støtter 64bits instrukser

Har 65nm prosess mot AMDs 80nm

Dobbeltkjerner

:)

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

ja men det som er, det er at AMD Toller MYE mer juling en intel gjør, den er også bedre til å fordele oppgavene osv, som jeg har sett på noen nett sider, tester osv, det som er med AMD det er egentlig for spill, men intel er mere sånn hjemme pc bruk, hadde amd 64 før, ike dual core, hadde 64bit windos, Tok farcray på fult , halv life 2 på fult lagge ike en dritt hadde 256 kjerm kort, men du har jo alerede kjøpt en intel prossor, vis ike du kan ta den tilbake og kjøpe deg amd, det ville jeg gjør om du kunne det  :)

8406835[/snapback]

Tror du skal lese de testene du har sett på nettet litt nøyere...... :cool:

Lenke til kommentar
ja men det som er, det er at AMD Toller MYE mer juling en intel gjør, den er også bedre til å fordele oppgavene osv, som jeg har sett på noen nett sider, tester osv, det som er med AMD det er egentlig for spill, men intel er mere sånn hjemme pc bruk, hadde amd 64 før, ike dual core, hadde 64bit windos, Tok farcray på fult , halv life 2 på fult lagge ike en dritt hadde 256 kjerm kort, men du har jo alerede kjøpt en intel prossor, vis ike du kan ta den tilbake og kjøpe deg amd, det ville jeg gjør om du kunne det  :)

8406835[/snapback]

Jeg vet ikke hvor oppdatert du er, men core 2 duo tåler nok like mye juling som amd. At amd prosessoren deler oppgavene bedre enn en intel er også noe jeg aldri har vært borti, link? Akkurat for tiden er det intel's core 2 duo du bør satse på med tanke på spill, amd var kongen på haugen for en liten stund tilbake, men nå har intel kommet sterkt tilbake. Så du sier også at en core 2 duo ikke klarer half life 2 og farcry på full guffe? En E6300 yter litt bedre enn en amd X2 5200+ og det er uklokket. Intel'n klokker i tillegg en del bedre enn amd'en, så amd prosessoren vil være tregere. At du hadde 256mb skjermkort har heller ingen ting med saken å gjøre, det er ikke bare hvor mye mb det er på et skjermkort som forteller noe om ytelse, andre ting spiller også inn som båndbredde, kjernefrekvens osv. Så jeg hadde ikke levert intel'n til fordel for en amd i dag, hadde ikke tenkt på det en gang.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Tror du skal lese de testene du har sett på nettet litt nøyere......  :cool:

8406998[/snapback]

Ja, det er alltid en del som tror at Intel fortsatt surrer rundt i Pentium 4/Pentium D-verdenen enda. Core 2 mot Netburst-arkitekturen er jo som natt og dag.

Og om en uke dropper Intel prisene sine igjen. Da vil en E6600 som skal slåss mot X2 6000+ droppe til rundt 17-1800,- E6600 sniker seg like forbi X2 6000+.

Lenke til kommentar

8358614[/snapback]

hmm ok.

8363883[/snapback]

ja men det som er, det er at AMD Toller MYE mer juling en intel gjør, den er også bedre til å fordele oppgavene osv, som jeg har sett på noen nett sider, tester osv, det som er med AMD det er egentlig for spill, men intel er mere sånn hjemme pc bruk, hadde amd 64 før, ike dual core, hadde 64bit windos, Tok farcray på fult , halv life 2 på fult lagge ike en dritt hadde 256 kjerm kort, men du har jo alerede kjøpt en intel prossor, vis ike du kan ta den tilbake og kjøpe deg amd, det ville jeg gjør om du kunne det :)

8406835[/snapback]

Av de testene jeg har lest så har Intel sine cpuer kommet best ut for spill, så hvordan du kan konkludere med at AMD er best til spill, skjønner jeg ikke?

Her har du noen tester(se på spill!!):

http://www.hardware.no/tester/prosessor/42.html

Lenke til kommentar

ronron25: han baserte seg på den gamle arkitekturen til Intel, netburst mot AMD64. Han har tydligvis ikke holdt se oppdatert, men det er en annen diskusjon.

Per idag så ville jeg ventet på priskutt V2.0 til Intel og kjøpe seg en E6600. Men dette kommer selvfølgelig an på hva trådstarter vil, og hvilket hovedkort/minne han har.

Jeg ville uansett ikke gått for AMD prosessoren.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
vent til AMD's Barcelona kommer,

både AMD og Intel kommer til og dumpe dual og quadcore priser da.

8407588[/snapback]

Du vet det kan være snakk om flere måneders venting? Jeg tviler han vil det.

Barcelona for servere er planlagt lansert rett rundt hjørnet, men desktop er uvisst utifra det jeg vet ihvertfall. Den kan komme rett rundt hjørnet sammen med server-prosessorene, eller senere.

Har du noen kilder til et sted det står noe om en virkelig early release så shoot.

AMD has unveiled a few more details about its long-awaited native quad-core chip, codenamed 'Barcelona'. Scheduled to appear in the first half of 2007 - first for servers, but then rolled out across AMD desktop and laptop offerings - it is the next major step for AMD multi-core processing.

Kilde

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
ronron25: han baserte seg på den gamle arkitekturen til Intel, netburst mot AMD64. Han har tydligvis ikke holdt se oppdatert, men det er en annen diskusjon.

Per idag så ville jeg ventet på priskutt V2.0 til Intel og kjøpe seg en E6600. Men dette kommer selvfølgelig an på hva trådstarter vil, og hvilket hovedkort/minne han har.

Jeg ville uansett ikke gått for AMD prosessoren.

8407567[/snapback]

Okey, skjønner! Forøvrig enig med deg, jeg ville ventet til etter 22. april med å kjøpe cpu. Og skal man ha en til spilling, så er Intel best. Det er i hvertfall mitt inntrykk etter å ha lest en del tester :thumbup: !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...