Gå til innhold

Batterier AA hos Biltema

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke direkte "hardware" relatert, men slike brukes vel i trådløsemuser o.l. også ?

Uansett, kjøpte en 10 pack for 24,50 på Biltema på Alnabru rett før påske.

Hadde tenkt at de skulle holde til en 4 dagers storbyferie i mitt lille digitalkamera.

I kamera hadde jeg plass til 2 AA batterier.

Vært batterisett på 2 stk. viste seg å vare ca. 10-15 bilder før de var så tomme at kamera var dødt !!

Prøvde med 6 batterier fra samme settet med samme resultat.

Vet av erfaring at enda billigere batterier fra IKEA ihverfall pleier å vare 50-60 bilder på digitalkamera.

Endte opp med å kjøpe to dyre Duracellbatterier til 30 kr. Med disse har jeg tatt over 200 bilder (mange med blitz) uten at kamera ennå har advart meg om lavt batterinivå.

Altså er mitt tips å holde seg laaangt unna batterier fra Biltema.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså er mitt tips å holde seg laaangt unna batterier fra Biltema.

8358279[/snapback]

Jeg vil si at dette kommer an på hva man bruker batteriene til, dersom de står i et tastatur, en mus, fjernkontroller etc, så tror jeg merket betyr fint lite. Har ikke merket nevneverdig forskjell i levetid på Duracell og billig batteriene selv til slike formål. Til foto tror jeg nok kravene er litt anderledes, det er nok antageligvis særlig blitzen som kan ta knekken på batteriene rimelig kjapt. Uten at jeg er 100% sikker i min sak, så ser jeg for meg at ett jevnt uttak er bedre for batteriene enn uttak med store topper(f.eks blitz lading)... og jeg vil tro det er det dyrere batterier takler bedre, flere merker har vel også spesielle batterier til slike formål. Man får ofte hva man betaler for, men på den annen side er det ikke noe poeng i å betale for mer enn hva man har brukt for :)

Lenke til kommentar

Det er nok stor forskjell på high intensity og long life batterier. Du har antagelig kjøpt feil type i forhold til ditt bruk, eller fått en dårlig batch?

Men du sier ikke noe om hvor mye LCD skjermen ble "kjørt" på disse bildene... :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Tror biltema har sånne batterier i 25 kr og 39 kr versjoner.

En ting er at settet til 39 kr sikkert er bedre ... en annen ting er at kamera vil oppfatte alkaliske batterier som tomme lenge før de er det grunnet lav spenning.

Alkaliske har en spenning på ca 1,5 v når de er helt nye, men dette synker fort.

Oppladbare batterier har en spenning på 1,2 v helt til de er tomme. Da er det brått stopp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...