Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 "servere" på samme ip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har nå VT og BF2 server, og da må DMZ'en settet på den it som serveren har, men er det mulig og ha 2 servere (2 forskellinge 192.168.1.?? servere på samme 88.88.104.?? ip?

 

hvis det er noen som kjønner hva jeg mener så? :hmm:

8358276[/snapback]

 

Du kan ha så mange servere du ønsker på en ip så lenge du har router. Er det en spesiell grunn til at du akkurat vil ha serverene i DMZ? Hva med NAT og portforwarding heller. Da står de mer beskyttet. Du vi få problemer uansett hvis VT og BF2 bruker samme porter (og det ikke går å endre dem). Men i teorien kan du jo legge til en hauge med maskiner i DMZ.

 

Edit:

Ofte er det lettere for oss å svare om du heller presenterer hva du ønsker å oppnå. Så vidt jeg kan se så ønsker du hoste 2 servere på en ekstern ip. Da ville jeg enket og greit satt dem opp bak en router og brukt protforwarding. og glemt DMZ.

Endret av SuperFly
Lenke til kommentar
Riktig.

 

Men jeg skulle gjerne sett en løsning på hvordan du ville fått DMZ til å virke når du kun har en ekstern ip og 2 server som kjører samme porter. (Du ville fått problemer her også)

8358509[/snapback]

 

jeg trodde DMZ fungerte kun vis du har net iper jeg

Lenke til kommentar

Net ip'er? Du tenker ofesielle ip'er. Da vil jo dette fungere som skissert. Men da ha en plutselig ikke "samme ip" lenger.

 

Det finnes "jalla løsninger" på DMZ, fleks en egen port på en router for DMZ, eller du kan spesifisere en lokal ip for DMZ.. linksys har noen sånne løsnigner.

Lenke til kommentar

Network Adress Translation

 

På denne måten står serveren din bak brannmuren som er innebygget i ruteren, og er beskyttet. Men så "forwarder" du de portene som de respektive servere trenger til riktig server.

 

De som skal koble seg til din server ser bare IP-adressen til ruteren din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...