joachim76 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg oppgraderte for noen uker siden min maskin med ny prosessor (E4300 core duo) nytt HK (Asrock 4coreDual-Vsta) og ny strømforsyning (600w) det øvrige utstyret er: 1gb ddr ram pc3200 40 gb hd 80 gb hd geforce 6800LE skjermkort dvd/cd brenner windows xp professional mitt gamle system (nf-7 nforce2 hovedkort og en xp2500+ klokket til 3200+) var stabilt som grunnfjellet, aldri noe problem. Det som er problemet er at systemet fryser tilsynelatende helt tilfeldig og med ujevne mellomrom (varierer mellom et par minutter og flere timer). både ved spilling, surfing, lyd/videoavspilling, lesing av dokumenter, nedlasting osv..så stanser alt. Ingen rare lyder eller annet tull, skjermbildet blir bare helt statisk og jeg må kjøre omstart. den eneste operasjonen jeg kunne utføre uten heng, var å defragmentere harddisken , noe som ikke er særlig givende i lengden. Jeg har installert windows på nytt flere ganger, kjørt maskinen med og uten overklokking av cpu, skjermkort og minne, men ingenting hjelper. Er det håp for maskinen eller må jeg krype til korset og bytte ut flere komponenter? på forhånd takk for alle nyttige innspill, de er sårt trengt Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 husket du å resette CMOS før du starta opp..? Sjekk at rammen er "godkjent" for hovedkortet.(er vel ddr2 ram du har.?)og at den står i riktig slot. Lenke til kommentar
brusno Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Prøv med en annen harddisk. Lenke til kommentar
joachim76 Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Prøv med en annen harddisk. 8360206[/snapback] da har jeg prøvd med ny harddisk.....og det hjalp ikke er det noen her som har tips om diagnoseprogram som kan finne ut av denne typen feil? eller er det ingen annen utvei enn å sende hovedkortet tilbake? på forhånd takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå