Gå til innhold

Trenger råd - Kjøp av 1080p HDTV


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg muligens skal investere i en 1080p HDTV snart, og trenger noen tips i den forbindelse. Jeg har per i dag kabel fra UPC/Get (de skifter jo navn hver onsdag virker det som) som Tv-signal og Xbox360 + moddet Xbox som jeg bruker i tilknytning til TV.

 

Er tiden moden for å gå til innkjøp av en 1080p TV nå, eller bør jeg vente litt? Tenkte å bruke 15-23000 på kjøpet. Bor i Oslo, så det er vel nok av steder å kjøpe, samt at frakt er billig fra nettbutikkene.

 

Jeg vet ikke helt om jeg skal gå for plasma eller LCD, men heller kanskje mot sistnevnte. Når det gjelder størrelse, så kan den ikke være for stor, men heller ikke mindre enn 37". Det er også viktig at TVen har litt levetid, og derfor har mesteparten av teknologien som finnes i dag (dvs, ikke noe billig alternativ der de har firt masse på kravene for å få ned prisen).

 

En kamerat mente at denne kunne være et alternativ:

https://prisguiden.no/product.php?productId=58463

 

Har aldri hørt om merket selv, og lurte på om det er lurere å gå for et av de mer etablerte merkene? Når det gjelder pris, er jeg naturligvis interessert i å få dette billigst mulig. Hvor anbefaler dere meg å gå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nylig kjøpt meg en Samsung 40" F71b som jeg er veldig fornøyd med. Den har også fått mye skryt i tester (vant i siste nummer av digitalworld, samt i engelske "What Hifi?". Veldig gode karakterer på Dingz.no)

 

Samsung har akkurat kommet med noen flunk nye modeller (M86) som jeg nok ville ha gått for hvis jeg skulle handlet nå.

Lenke til kommentar
Jeg har nylig kjøpt meg en Samsung 40" F71b som jeg er veldig fornøyd med. Den har også fått mye skryt i tester (vant i siste nummer av digitalworld, samt i engelske "What Hifi?". Veldig gode karakterer på Dingz.no)

 

Samsung har akkurat kommet med noen flunk nye modeller (M86) som jeg nok ville ha gått for hvis jeg skulle handlet nå.

8359085[/snapback]

 

Nice. Har du link, da?

Lenke til kommentar

Sony 40W2000 ligger akkurat i ditt prissjikt og er en TV jeg har hørt veldig mye bra om. Vurderer selv å gå til innkjøp av en. Lyd og Bilde gjorde en test hvor de sammenliknet denne Sonyen og Samsung 40F71B: http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=436...86Z&testid=2929

 

Mulig at Samsungen ser bedre ut designmessig, men det er ikke det viktigste for meg iallefall :p. Så utifra Lyd og Bildes test hadde jeg selv gått for Sonyen :)

Lenke til kommentar

Her er noen tester:

 

Samsung 40F71b på Dingz.no

Sony 40w2000 på Dingz.no

Tatung V42EMGI på Dingz.no

 

Samsung 40F71b - TrustedReviews

 

Resultater 1080p tv test i What Hifi? (OBS: pdf)

 

Min egen mening er at 40f71 er en meget god tv.

Den har et godt (men ikke fenomenalt) sortnivå, meget klare og fine farger, den pixelmapper over VGA (og HDMI etter FW oppgradering). Jeg har ikke funnet en eneste død pixel, tven er fri for de problemene som mange tilsvarende tver har (banding, buzzing, clouding osv. Søk på AVforums.com hvis du vil vite mer).

Lyden er ikke veldig bra, men hvis du skal bruke såpass mye penger på tv så burde du ha et eksternt lydanlegg uansett. Jeg har sett og testet 40w2000 og hadde valgt samsung igjen hvis jeg skulle kjøpe tv nå.

 

Håper dette hjelper :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...