Gå til innhold

Hvilken R/C produsent er best?


Anbefalte innlegg

Jeg har en kyosho bil. mange synes kyosho har dårlig kvalitet på tingen.

 

Hvilke merker er best og billigst eller bare best.

 

Kyosho har egentlig ikke så mye orden på ting de selger.

 

De produsente dere skriver vil jeg vite om det er internet butikk og vanlig.

Tror ikke kyosho har nett butikk.

Endret av beanfan94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har best erfaring med kyosho. De har bra med deler. Greie priser. Og ikke minst veldig gode RTR pakker. Hvis jeg skal kjøpe bil eller båt er kyosho første plassen jeg sjekker.

 

Norwegian modellers som butikk er egentlig veldig bra. Men prisene er litt høye, så skal jeg kjøpe noe, så blir det ikke der tror jeg.

 

Som produsenter så syntes jeg Robbe har veldig mye fint. Og Great Planes har også mye bra.

 

Jeg tror nok alle produsenter er bra, men de er bra på forskjellige områder. Noen vil si en produsent suger pga flyet ikke tålte en krasj, men andre kan være kjempefornøyde med samme fly pga det rett og slett er bra. Så lenge man ikke krasjer det da. Så jeg mener: Ikke hopp på noen produsenter. Alle har noe bra. Det kan være bra for de uerfarne selvom det er no dritt for erfarne RC folk.

Lenke til kommentar
Jeg har best erfaring med kyosho. De har bra med deler. Greie priser. Og ikke minst veldig gode RTR pakker. Hvis jeg skal kjøpe bil eller båt er kyosho første plassen jeg sjekker.

 

Norwegian modellers som butikk er egentlig veldig bra. Men prisene er litt høye, så skal jeg kjøpe noe, så blir det ikke der tror jeg.

 

Som produsenter så syntes jeg Robbe har veldig mye fint. Og Great Planes har også mye bra.

 

Jeg tror nok alle produsenter er bra, men de er bra på forskjellige områder. Noen vil si en produsent suger pga flyet ikke tålte en krasj, men andre kan være kjempefornøyde med samme fly pga det rett og slett er bra. Så lenge man ikke krasjer det da. Så jeg mener: Ikke hopp på noen produsenter. Alle har noe bra. Det kan være bra for de uerfarne selvom det er no dritt for erfarne RC folk.

8383107[/snapback]

 

Sier noe der ja,

Men mange sier at kyosho suger fordi andre butikker som ikke har kyosho produkter sier at det er drålig...fordi butikken sier at det er dårlig. da jeg spørte kyosho hvorfor alle sa dette sa han som svar: Det er fordi alle butikkene vil ha mere en 2% høyere pris på det de seller.men kyosho godtar ikke mere enn det de har sagt

Lenke til kommentar
Jeg antar at disse butikkene som ikke fører Kyosho vil ha deg som kunde, og kjøpe deres varer (Graupner, Tamiya, Schumacher osv), så derfor sier de at Kyosho ikke er så bra så du ikke skal gå der istedenfor. Men faktum er at Kyosho, og de fleste butikkene som fører Kyosho er meget bra.

8389268[/snapback]

 

tenkte meg det...folk sier at kyosho er dårlig fordi andre hobby butikker sier det.

men når jeg tenker meg om har kyosho visse ting og reservedeler som ikke finnes overalt...kyosho har utrolig mye utvalg....

Lenke til kommentar

Har positive erfaringer med kyosho jeg også, har en kyosho bil som jeg bruker akkurat nå. Men jeg har ikke orginalmotoren på lengre da, men selve bilen er fremdels kyosho.

 

Men jeg har hørt at servoene og mottakeren er dårligere på kyosho enn andre merker? Stemmer dette eller er det bare enda et rykte?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Mer eller mindre så stemmer det, ja. Produsenter pleier som regel å fokusere på kjøretøyet selv, og ikke mottaker, sendere og servoer da de fleste bytter ut dette med noe mer ordentlig noe. Men ikke missforstå, orginalservoer og mottakere er som regel ikke ubrukelig, langt ifra. Selv har jeg faktisk nettopp installert servoene som fulgte med Infernoen min i min V-One S 1/10 on-road bil. De er raske, og mer enn sterke nok til å så liten bil.

Lenke til kommentar
Har positive erfaringer med kyosho jeg også, har en kyosho bil som jeg bruker akkurat nå. Men jeg har ikke orginalmotoren på lengre da, men selve bilen er fremdels kyosho.

 

Men jeg har hørt at servoene og mottakeren er dårligere på kyosho enn andre merker? Stemmer dette eller er det bare enda et rykte?

8389984[/snapback]

 

det stemmer like rett som at kongen lever.

jeg kan ikke kjøre mere enn 10 meter så "hakker" gasser servoen!

i butikken sa de at jeg kunne kjøre 250 meter med den!

 

det er 240 meter feiL!

Lenke til kommentar
det stemmer like rett som at kongen lever.

jeg kan ikke kjøre mere enn 10 meter så "hakker" gasser servoen!

i butikken sa de at jeg kunne kjøre 250 meter med den!

 

det er 240 meter feiL!

8392323[/snapback]

 

Gassen min hopper frem og tilbake, eller "napper" hele tiden. Den er så ustabil at den ikke vil stå helt i ro, den må alltid rykke kjapt frem og tilbake hele tiden. Det merkes ikke, men er utrolig irriterende å se på.

Lenke til kommentar

Det er ganske stor sannsynlighet for at det er sjåførens feil da Infernoene er meget robuste biler. Infernoebilene har tross alt vunnet verdensmesterskapet hele 6(!) ganger.

 

Selv hopper jeg og herjer som bare det, men bilen holder seg allikevel i nesten topp stand. Noen ganger går det galt, men det sier seg selv om man kjører som meg.

Lenke til kommentar
Tannhjulene til akslingene å motoren blei ødelagt første og andre turen.. Å eg  gjorde akkurat det dei på butikken sa eg skulle gjøre først.. En kompis kjøpte på likt å han hadde akkurat dei samme problemene.. Det va jo faen meg plastik tannhjul..!!

8401832[/snapback]

 

Jeg vet ...fattern kjøpte caliber EP og tannhjule på helikopteret var av plast!! kyohso er litt latterlig rare noen ganger...tanhjul på motorer som har 1000 RPM tåler mye plast du!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...