Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Logon Script

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-19 10:25, skrev El_Nino:

"Net use x: /home" funker ikke.

Som det ble sagt tidligere ser det ut som Win98 ikke støtter share på f.eks. donaldusersguffen

Hvis jeg skriver donaldguffen funker det fint, men som sagt, det blir veldig rotete. Tenkte jeg kunne slippe å lage en fil til hver user, men ser ut til at jeg må gjøre det. "%username%" ser nemlig heller ikke ut til å fungere særlig bra.

Windows 98 er no dritt :smile:

Takk for hjelpa, folkens

Det fungerer fint med net use x: /home

Når du setter opp en bruker så gå på properties og profile for den brukeren.

under home folder legg inn Connect x: donaldguffen

Det som står igjen da er at du må share katalogen til brukeren, og legg inn bare at guffen skal ha tilgang til den. Da fungerer det.

Har selv 3 servere her med akkurat det oppsettet...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-19 08:28, skrev _Neon_:

....igjen bare bruk net use x: /home så løser det seg..

Ikke vits å lage teite logon scripts med subst osv.

Er du 100% sikker på at dette virker fra en win98 klient? Dvs at, forutsatt at du setter rettighetene riktig og du mapper på brukeren, at du da kan mappe opp donaldusersguffen med net use x: /home?

Jeg har ingen 98'klient her så jeg får ikke testet kjapt, men jeg mener dette var et stort problem tidligere (er dette noe 98SE ordner, i tilfelle?).

At donaldguffen funker på den måten du sier er klart, men det er ikke det han spurte om. Jeg mener at å lage shares er et større administrativt problem, enn å ha to linjer i logon-script.

Men meninger skal være forskjellige :smile:

-geir

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-19 18:07, skrev hwgeir:

Quote:

Den 2002-12-19 08:28, skrev _Neon_:

....igjen bare bruk net use x: /home så løser det seg..

Ikke vits å lage teite logon scripts med subst osv.

Er du 100% sikker på at dette virker fra en win98 klient? Dvs at, forutsatt at du setter rettighetene riktig og du mapper på brukeren, at du da kan mappe opp donaldusersguffen med net use x: /home?

Jeg har ingen 98'klient her så jeg får ikke testet kjapt, men jeg mener dette var et stort problem tidligere (er dette noe 98SE ordner, i tilfelle?).

At donaldguffen funker på den måten du sier er klart, men det er ikke det han spurte om. Jeg mener at å lage shares er et større administrativt problem, enn å ha to linjer i logon-script.

Men meninger skal være forskjellige :smile:

-geir

Stemmer det at man må share ut hver enkelt brukerkatalog.

Men er jo egentlig ikke ett større administrivt problem det. Du må jo uansett sette opp en bruker og lage brukerkatalog for den brukere. Tar ikke lange tiden å høyreklikke, velge share og samtidig fjerne everyone og legge inn bare selve brukeren. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-19 18:45, skrev _Neon_:

Men er jo egentlig ikke ett større administrivt problem det. Du må jo uansett sette opp en bruker og lage brukerkatalog for den brukere. Tar ikke lange tiden å høyreklikke, velge share og samtidig fjerne everyone og legge inn bare selve brukeren. :smile:

Å kalle det et administrativt problem var vel å ta i :wink:

men har du f.eks 250 brukere blir det fort litt uoversiktlig å se hva er sharet på den maskina, for å ikke snakke om 1000 brukere... Men har du mange 1000 98'klienter har du kanskje en administrativ utfordring i utgangspunktet :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

hwgeir skrev (2002-12-19 20:41):

Quote:

Den 2002-12-19 18:45, skrev _Neon_:

Å kalle det et administrativt problem var vel å ta i :wink:

men har du f.eks 250 brukere blir det fort litt uoversiktlig å se hva er sharet på den maskina, for å ikke snakke om 1000 brukere... Men har du mange 1000 98'klienter har du kanskje en administrativ utfordring i utgangspunktet
:grin:

Blir ikke så "rotete" hvis du sharer "skjult". (guffen$)

Da slipper du å "se" alle shares... :smile:

Lenke til kommentar

Fikk til det jeg skulle gjøre nå. bruke den "x: /home" -kommandoen, og anga hva som skulle være home dir i user manager.

Nå lurer jeg på en ting til. Jeg er nybegynner på scripting, er det noen festlige kommandoer som utfører stilige ting jeg kan bruke? Om det er noe vits i det, har ikke mye å si. Bare det skjer noe :D

Har en liten oppgave om det på skolen

btw, God jul

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...