Vampyro Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hei. Jeg kan trenge litt hjelp. I dag når jeg kjørte og skulle gire lå bilen på ca 4000 omdreininger. Og vanligvis når man trykker inn clutchen synker turtallet til tomgang. Men nå ble den værende på 4000. Når jeg stoppet og satt bilen i fri lå turtallet på 3000 og det var ganske mye vibrasjon i bilen. Jeg gikk da inn i butikken og når jeg kom ut igjen var alt normallt igjen. Noen ide om hva det kan være? Bilen det gjelder er 94 Ford Mondeo, 2.0l DOHC motor Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 En kompis hadde akkurat det problemet med sin 89" Toyota Celica. Var vel slik det skjedde til han også. Høyt turtall hver gang motoren ble slått på. Lå på en 5000 - 6000 . Ristet å bråket når den stod rolig Tilslutt så ble det værre, han leverte inn bilen når den hengte seg opp på 7000. Var vist innsprøytningen til motoren som var gåen Men jeg vet ikke om det kan være tilfelle med din Prøver bare å gi en liten pekepinn Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Kanskje innsprøytningen begynner å gå mot slutten av livet da? Var bare et engangstilfelle så langt. Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Tomgangsmotoren som fusker? Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Jeg har ikke peiling. Turtallet låste seg der det var når jeg trykte inn clutchen. Når jeg girte på 3000 stod det der til jeg satt bilen i nytt gir og tok ut clutchen. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Tomgangsmotoren som fusker? 8358810[/snapback] Hæ? Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Ingen andre som har noe å si om saken? Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 På biler med elektronisk innsprut er det en motor som styrer tomgangen. Er enkelt å teste om en bil har det. Sett bilen i 1.gir med en fot på bremsa. Slipp ut clutchen til motoren begynner å sakke på turtallet. Da skal turtallet etterhvert øke til normal tomgang igjen. Er ikke så enkelt som at gasswiren henger? Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Sjekk: Innsuget for vakumlekasjer Motorstyringssystem, (ledninger og koblinger) Tomgangsreguleringsventil TPS-sensor Tomgangsreguleringsventilen skal ha en motstand på mellom 6-12 Ohm.. TPS-sensoren er et potmeter på spjeldakslingen som gir signal til styrenhenten om spjeldets stilling. Kanskje denne motoren ikke har tomgangsmotor? Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Jeg har ikke så mye peiling. Men er ganske sikker på at det er innsprut. (Er det forskjellige typer innsprut?). Tror ikke jeg klarer å sjekke de tingene selv. Har ikke engang ett multimeter. Men en mekaniker jeg kjenner skal se på den på mandag. For det kommer lyder når jeg gir gass og svinger til høyre. Slitt driv ett eller annet tror jeg... kan det stemme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå