Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

peden starter ikke=/


Anbefalte innlegg

hei..jeg har en derbi replica gpr 2004 modell som jeg har problemer med og starte..jeg har skiftet batteri og lader den hele tia for det virker som at den blir tappet for strøm..det går greit og starte den etter jeg har lada den men senere på dagen så høres det ut som at starteren bare går rundt men vil ikke starte peden.. er det noen som vet hva det kan være? :(

post-127005-1176286443_thumb.jpg

Endret av karri-gpr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har presis det samme problemet med GPRen min. men du kan bare trill starte da. sett den i andre gir og løp vedsiden av sykkelen , slipp brått ut clutchen og gi LITT gass og når du hører motoren går så inn igjen med clutchen og da starter den. funker fett for meg ^^

Lenke til kommentar
har presis det samme problemet med GPRen min. men du kan bare trill starte da. sett den i andre gir og løp vedsiden av sykkelen , slipp brått ut clutchen og gi LITT gass og når du hører motoren går så inn igjen med clutchen og da starter den. funker fett for meg ^^

8358333[/snapback]

 

 

jeg vet åssen diu triller den i gang..men er ikke så lett foren liten jente som meg hver gang..og noen ganger er den litt vanskelig og få trilla i gang og..=/ har skifta bremse lys bryter og plungen og batteri men ingenting funker..=/

Lenke til kommentar

siden hun sier den starter etter hun har ladet batteriet så tviler jeg på det er starteren det er noe gærnt med .

 

når du skrur på tenninga kommer det noen lyd fra sykkelen da ? kansje en slags summe lyd :p Kjørte en aprilia SR som ikke kunne ha tenninga i uten at alle strømmen ble tappa.

Lenke til kommentar

Lader batteriet under kjøring da? Kan jo være det som er problemet ettersom den starter etter at batteriet er "manuelt" fulladet.

 

Folkens, dynamoer hadde man på gamle tråsykler! Syns jeg ser for meg en dynamo ved hjulet som fikser strøm til lyset, slik at det lysere sterkere desto fortere mopeden går.. :!:

Lenke til kommentar
Jeg sier det jeg , Derbi, fyttigrisen, greit, de har 5 skruer på clutchplata, men fysjameien, slikt går det når man kjøper derbi..

 

El feil, en typisk feil på derbi. Må feilsøke antar jeg.. Sjekk batteri og at starteren ikke er slitt.

8361017[/snapback]

Veit nå ikke helt jeg. Jeg har aldri hatt noen problemer med min. Men har hørt mye ille om Rieju og andre merker..

 

Jeg tror fremdeles at batteriet ikke lader, dermed så får ikke starteren nok strøm som gjør at den ikke klarer å starte motoren..

Lenke til kommentar
Hvordan kan det så ha seg at batteriet ikke lader, >Jonas<?

Vet du hva som må til for å lade batteriet?

8361501[/snapback]

Er vel noe med ladingsdelen da. Akkurat hvilken komponenter det er aner jeg ikke.. Men er det ikke bare å dra ned på et lokalt verksted/forhandler da?

 

Jeg vil tro batteriet ikke lader fordi starteren sikkert bruker en del strøm, og batteriet er ikke så stort. Dermed tappes batteriet fort, og klarer ikke å levere nok strøm til starteren slik at den ikke klarer å dra motoren rundt neste gang mopeden skal startes.

Lenke til kommentar

Det du og kan prøve og gjør når du skal starte den er og skru av lysene før du starter, da sparer du en del strøm. Husker at dette virket ofte på Rs2en jeg hadde før ;)

 

Men du, når du skal starte, står du lenge og prøver og starte og tømmer batteriet? Eller er det tomt når du skal til og starte?

Og hvor mange kilometer har den trilla? :)

Lenke til kommentar

Hva hvis man måler ladingen på batteriet med et multimeter /Voltmeter (Slike billige man får på Biltema, og som mange har liggende hjemme!)

1.) Mål først batteriet når motoren ikke går.

2.) Mål så når motoren går.

Hvis spenningen er størst når motoren går (når dynamoen lader) er iallefall ladingen i orden. Og du må kanskje ha ett nytt batteri (?)

Hvis det ikke er noen endring, da har du muligens ett dynamoproblem (eller en løs ledning)

 

Vet ikke helt om det er slik, da jeg aldri har testet dette ut i praksis.

Lenke til kommentar
Hva hvis man måler ladingen på batteriet med et multimeter /Voltmeter (Slike billige man får på Biltema, og som mange har liggende hjemme!) 

1.) Mål først batteriet når motoren ikke går.

2.) Mål så når motoren går.

Hvis spenningen er størst når motoren går (når dynamoen lader) er iallefall ladingen i orden. Og du må kanskje ha ett nytt batteri (?)

Hvis det ikke er noen endring, da har du muligens ett dynamoproblem (eller en løs ledning)

 

Vet ikke helt om det er slik, da jeg aldri har testet dette ut i praksis.

8362893[/snapback]

12,3V er fulladet batteri, mens 11,7V er spenningen på et utladet batteri. Så vet vi det.. Tviler på at det skal være batteriet da det samme skjedde når hun brukte det gamle batteriet.

 

Hvorfor prater alle om dynamo?? Hvet dere hva en dynamo er? Sett gamle tråsykler med en sånn klump på framhjulet som sitter inntil hjulet og genererer strøm, som så sender det til lykta foran og bak? Kan dere vise meg et bilde av hvor den er på mopeden? Ikke det? Kanskje ikke så rart, fordi det er ikke dynamoer man bruker.. Bare for å få det klart! :p

Lenke til kommentar
Hva hvis man måler ladingen på batteriet med et multimeter /Voltmeter (Slike billige man får på Biltema, og som mange har liggende hjemme!) 

1.) Mål først batteriet når motoren ikke går.

2.) Mål så når motoren går.

Hvis spenningen er størst når motoren går (når dynamoen lader) er iallefall ladingen i orden. Og du må kanskje ha ett nytt batteri (?)

Hvis det ikke er noen endring, da har du muligens ett dynamoproblem (eller en løs ledning)

 

Vet ikke helt om det er slik, da jeg aldri har testet dette ut i praksis.

8362893[/snapback]

12,3V er fulladet batteri, mens 11,7V er spenningen på et utladet batteri. Så vet vi det.. Tviler på at det skal være batteriet da det samme skjedde når hun brukte det gamle batteriet.

 

Hvorfor prater alle om dynamo?? Hvet dere hva en dynamo er? Sett gamle tråsykler med en sånn klump på framhjulet som sitter inntil hjulet og genererer strøm, som så sender det til lykta foran og bak? Kan dere vise meg et bilde av hvor den er på mopeden? Ikke det? Kanskje ikke så rart, fordi det er ikke dynamoer man bruker.. Bare for å få det klart! :p

8363744[/snapback]

 

Ja, jeg vet den ikke har dynamo, men fordi jeg ikke vet hva det andre kalles brukte jeg bare det navnet. Det er jo uansett ikke så viktig i denne sammenhengen. Biler har jo forresten dynamoer de også (min har iallefall det! Og den er ikke festet til navet!! :D

Poenget er at batteriet må jo få ladespenning! Gjør det det?

 

Jeg har forresten ett fulladet batteri (12V) som viser 14,3 V. Hvordan er dette mulig da? ..hvis 12,3 V er fulladet etter hva du skriver. :ermm:

 

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...