Gå til innhold

802.1x - kommer på nett, men får ikke åpnet sider

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med et nettverk av typen 802.1x. Når jeg kobler meg til har jeg veldig ofte problem med å bli tilkoblet. Det går flere ganger, med diagnotisering av problem, reparering og hele den runden der. Omsider kobler det seg til, og da ser det ikke ut til at det er noe problem: Nettet viser både lokatl og internett, men så enkelt er der ikke. Prøver jeg å gå inn på internett, kommer det at den fikk tidsavbrudd eller kan ikke vise siden. Har prøvd mange sider, firefox og explorer, men det samme skjer med begge. Bare for å prøve gikk jeg inn i LimeWire og Bitcomet, og utrolig nok, de fungerte!

Så hva kan dette skyldes? Jeg har ikke hatt noen problem med noen andre nett, men det har kun vært av wep og den typen. Er det oppsettet på min maskin, eller nettverket det er noe galt med? IT-ansvarlig synes det også er merkelig, men ut fra det han sa så fungerer det ikke av en eller annen merkelig grunn ikke gjennom protokollen firefox og explorer sender eller hva. Jeg er ikke helt stø på det, så beklager hvis det ble litt uklart.

Noen som har noen anelse om hva dette kan skyldes?

Endret av Gjest1234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det står ikke begrenset tilkobling da? Sikker på at sikten osv til WLANet er god nok? Jeg sliter som bare faen med dette selv.. Legg kabel sier da jeg.

8358239[/snapback]

Nei, i starten viste det begrenset tilkobling og at jeg ikke kom inn, men nå pleier jeg og komme inn. Både lokalt og internett står det, noe jeg både er og ikke er :ermm:

Jeg er på internett med f.eks p2p-klienter og lignende, men jeg vil da helst gjøre andre ting enn å laste ned der (og det som lastes ned der er ikke kopibeskyttet materiale, hvis noen skulle lure :) )

Det er ikke signalene som er for dårlig, for hadde aldri noen problem med dette i XP. Frykter jeg må gå tilbake til XP, men jeg får drøye noen dager til.

Lenke til kommentar

Gå til Nettverk og Delingsenter og trykk på Status for tilkobling. Fjern haken foran IPv6.

Trykk Win+R (Windowstasten+R) og skriv services.msc. Finn IPHelper, stopp denne og sett til Manuelt (ev. Deaktivert) under Egenskaper.

Det du når har gjort er å skru av støtten for IP versjon 6, som er den neste standarden for IP-adresser. Denne kan i enkelte tilfeller ødelegge Internett-tilkoblingen.

Hvis ikke dette hjelper, dobbeltsjekk at nettleserne ikke er satt opp til å bruke proxy (Sjekk Tilkobling under Internett-innstillinger).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...