Gå til innhold

LaCie Ekstern harddisk starter ikke.

Anbefalte innlegg

I går kveld begynte min eksterne LaCie HD å summe litt høyere enn normalt. Jeg slo da den av (fordi PC var slått av). I da slår jeg på PC og ekstern disk, men LaCie høres ut som en bil med dårlig batteri som prøver å starte en kald vinterdag, altså, det lyder som om den ikke kommer ordentlig i gang. Etter ca. 1 minutt kommer summingen på nytt. Datamaskinen finner ikke LaCie.

En kompis ba meg ta HD ut av ekst. rammen og prøve å sette den direkte inn i maskinen. Skal prøve det etter at alt annet evt. er prøvd.

Er det noen som har tips til hva jeg evt. kan prøve å gjøre FØR jeg brekker ramma opp og tar ut harddisken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I går kveld begynte min eksterne LaCie HD å summe litt høyere enn normalt. Jeg slo da den av (fordi PC var slått av). I da slår jeg på PC og ekstern disk, men LaCie høres ut som en bil med dårlig batteri som prøver å starte en kald vinterdag, altså, det lyder som om den ikke kommer ordentlig i gang. Etter ca. 1 minutt kommer summingen på nytt. Datamaskinen finner ikke LaCie.

En kompis ba meg ta HD ut av ekst. rammen og prøve å sette den direkte inn i maskinen. Skal prøve det etter at alt annet evt. er prøvd.

8357044[/snapback]

Hoi!

Vel, bare for å ha sagt det; husk at garantien på disken går åt skogen hvis du åpner den, du får ikke bytta den etterpå!

Lager disken klikkelyder, eller høres det ut som det herjer på høygir? Mye rart som kan skje med eksterne harddisker, men normalt sett er det ide/sata -> usb kontrolleren som tar natta.

Du kan jo prøve disken på en annen maskin, just in case USB kontrolleren din gir disken for mye/for lite strøm.

-Insane1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...