eplekake Skrevet 24. desember 2001 Del Skrevet 24. desember 2001 Heisann Jeg gikk til anskaffelse av en t-bird 900mhz i håp om at den skulle klare litt flere mhz. Men ble jævli skuffa, får ikke overklokka en dritt. Booter så vidt på 950. CPU`en ligger på ca 62 grader (litt mye). System tempen er ca 21 og rommet mitt er ca 19 grader. Jeg bruker Alpha pal 6035, artic silver og to global win 80mm kabinett vifter. Hva er det som er gæærnt her? Trur cpu`en hadde en AGGA, 9 stepping eller noe. Lenke til kommentar
blackice Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Det som er mest gærent er at du har over 60 grader på cpu. Kansje motert kjøleribba litt feil? Prøv å få ned temperaturen til rundt 40 grader så vil du nok kunne overklokke en del mere. Har du mye AS på? Det skal bare være et kjempetynt lag som du nesten kan se igjennom. Vaske kjøleribbe kontaktflate med rødsprit eller isopropanol alt etter hva du får tak i. Isopropanol er best. Går også ann å planslipe vifte. Har du låst opp prosessoren? Det gjør du i såfall enklest ved å tegne opp LT1 broene på prosessoren. Happy overclocking Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Quote: On 2001-12-25 11:07, Bugaloo skrev:planslipe vifte? hehehe... Jeg mente nok planslipe kjøleribben. Lenke til kommentar
eplekake Skrevet 26. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2001 Har prøvd å smøre på nytt lag med AS og tatt av og på ribba opptil flere ganger nå, uten hell. Har brukt aceton til å gjøre reint, kan det ha noe og i så fall så mye å si.Tempen går opp mot nesten 70!!! av og til. Jeg må skru ned vcore for at windows i det hele tatt skal boote! Forbanna dritt!! jeg regna ikke med å måtte klokke nedover. Lenke til kommentar
eirik_bk Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 eplekake: Jeg tror du har gjort noe veldig feil, en 900MHz skulle ikke bli så veldig varm. Akkurat hvor mye AS har du lagt på? Hvordan HK har du? Du bruker ikke shim ? Kan du ikke prøve med en annen kjøleribbe? Eller få noen du kjenner til og teste Alpha'n for deg så du får sjekket at det ikke er den(selv om det er uvanlig at en ribbe går i stykker). Hvordan vifte bruker du på Alpha'n? Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Når du tar av Alphaen, er det da et fint firkantet avtrykk av hele kjernen eller er det bare ene siden av kjernen som har hatt kontakt med Alphaen? Det hørest nemlig ut som om Alphaen er skjev eller ikke når ned til kjernen pga. plattået på socketen. Lenke til kommentar
Cooler Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Det er berre en ting og gjøre : få tak i en annen kjøler den du har må jo være defekt ! http://www.gibud.no/Files/ObjectInfo.cfm?Id=80104 Lenke til kommentar
normal Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Quote: On 2001-12-24 22:02, eplekake skrev:HeisannJeg gikk til anskaffelse av en t-bird 900mhz i håp om at den skulle klare litt flere mhz. Men ble jævli skuffa, får ikke overklokka en dritt. Booter så vidt på 950. CPU`en ligger på ca 62 grader (litt mye). System tempen er ca 21 og rommet mitt er ca 19 grader. Jeg bruker Alpha pal 6035, artic silver og to global win 80mm kabinett vifter.Hva er det som er gæærnt her? Trur cpu`en hadde en AGGA, 9 stepping eller noe. .......... På min nye Alpha 8045 ( ) brues de fire hullene på HK'et til montering. Gjør 6035 og det? For i så tilfelle kan du jo ha brukt feil skiver til å montere kjøleren med. Det følger med en type skiver for hovedkort med SMÅ hull (var noe med 3mm) og et sett for STORE (5mm+ tror jeg) Så hvis du har montert de feil er det nok dårlig kontakt som kan skape problemer for deg. Lenke til kommentar
croWman Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Hvordan måler du tempraturen? Det var en del abit,eller var det asus?(elendig teflonhjerne, husker ikke helt) kort som hadde en på tryne tempmåler, kjen på ribba om den blir varm. Har selv en t-bird på 900, ikke klokka(enda) riktignok, men den holder ca 40 med en orb...(de er egentlig ikke særlig gode, syntes jeg, men de er stille og så er de litt penere en vanlige ribber). Tviler litt på at det er det som er feil, siden du har trøbbel med å boote, men det kan likevel være verd og merke seg... Lenke til kommentar
TVPR Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Underlig... Jeg har en T-Bird 800 (noe av det første som kom av Thunderbird-serien, mener jeg), som jeg kjører stabilt på 848 mhz. Temperatur ca 35*, men så er kabinettet mitt heller, æh, åpent. Det finnes ingen vegger eller deksler noe sted på det lengre. Uansett, jeg skulle klart å klokke den til 900mhz uten store problemer hadde jeg hatt et skikkelig hovedkort. Atm kjører jeg et 1,5 år gammelt MSI MicroATX-kort, husker ikke modell eller noe, vet bare at det er grusomt. ATA66, 100mhz bus, umulig å stille opp spenninga på noe som helst. Vurderer sterkt å kjøpe Soltek SL-75DRV2, noen erfaringer med dette? Skal forresten skaffe XP-prosessor rimelig snart også, så er nødt å ta dette i betraktning. Lenke til kommentar
Shroomer Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Få ned temperaturen! Hvilken kjøler er det du har? Lenke til kommentar
DeltaVifte Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 En annen grunn til at T-Birden din klokker så dårlig, er nok steppingen. Tror ikke de AGGA steppingene er de mest overklokkbare. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 hva med et par kabinettvifter? tror ikke det hadde skada.... Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Quote: On 2001-12-24 22:02, eplekake skrev:HeisannJeg gikk til anskaffelse av en t-bird 900mhz i håp om at den skulle klare litt flere mhz. Men ble jævli skuffa, får ikke overklokka en dritt. Booter så vidt på 950. CPU`en ligger på ca 62 grader (litt mye). System tempen er ca 21 og rommet mitt er ca 19 grader. Jeg bruker Alpha pal 6035, artic silver og to global win 80mm kabinett vifter.Hva er det som er gæærnt her? Trur cpu`en hadde en AGGA, 9 stepping eller noe. Spenning på cpu + virkelig kabinett temp, hadde hvert grei info å ha ! Men et lite eks. følger: t-fuggeln avgir ved 950 MHz og 1,85 V ca. 58 W. alpha'n din har en C/W på 0.37, casetemp ca 35 grader cpu temp=W*(C/W)+ casetemp= 58*0.37 + 35 = 56 grader Mao ikke så veldig langt unna det du opplever. Hadde selv temp trøbbel når jeg kjølte m. luft, men det hjalp når jeg skjærte hull kabinettet og satte en vifte til å blåse mot hk/cpu, fikk bedre luft sirkulasjon da. Har nå konvertert til vann fordi jeg fikk fnatt av viftestøyen som måtte til for å holde fuggel'n min kald!!! Uff Uff dette ble langt, håper d var til litt hjelp! :smile: Lenke til kommentar
LordSnick Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Hadde en tb 950 med AGGA stepping uke 53...klarte og få den opp i 1200mhz stabilt..med luftkjøling..taisol vifte på en alu ribbe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå