Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett men ikke webbrowser

Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg har et merkelig problem med nettverket. Internett i webrowseren fungerer ikke (har prøvd både IE og firefox) men programmer som bruker internett linjen som MSN, Skype og WoW fungere helt fint. Jeg har skjekket routeren og det er ingen porter som er blokkert som ikke skal være det. Jeg har prøvd dette på flere maskiner og restertet påde maskinen og routeren. Og det fungerer hvis jeg prøver det på naboes nettverk. Hvordan får jeg fisket dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lQle7N2M
Du får dns fra Routern 192.168.2.1 , prøvd å satt til en annen dns serv?

Se om du får til å gå inn på http://193.69.165.21

8362099[/snapback]

Hvordan får jeg satt den til en annen DNS server?

Og nei jeg kommer ikke inn på den andressen på mitt nettverk, men på naboens kommer jeg in på vg.no

Lenke til kommentar

Hvis du har prøvd dette på flere maskiner så ligger feilen enten i routeren eller hos din nettleverandør.

Det beste er sikkert bare å resette routeren (vanligvis så er det et lite hull bak som du stikker inn en pennespiss i ca 10 sek).

Hvis ikke dette funker kan du prøve å sette fast ipadresse + dns ved å gå inn på lokalt nettverk, høyreklikke og velge egenskaper, tcp/ip egenskaper.

Legg inn følgende:

192.168.2.2

255.255.255.0

192.168.2.1

195.159.0.100

195.159.0.200

(Disse to dnsadressene tilhører Powertech, men funker overalt.)

Har du mot formodning ennå trøbbel, så slå av softwarebrannmuren og prøv igjen.

EDIT: Hvis du ikke kommer inn på ipadressen hos VG så er det ikke DNS som er problemet!

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Hei ..

Kjører du Vista ?

Kjører vista business her og hjemme , på jobben er det ikke noe problemer her kjører vi i nettverk med en switch , men hjemme har jeg en router..

Eneste som jeg har funnet at hjelper er å deaktivere/aktivere "local area connection" (Network and internet ->networkconnections) , da fungerer alt fint igjen selv om det hender jeg må gjøre det 2 -3 ganger :)

Skjer ikke så alt for ofte , men noen ganger etter jeg har restarta eller starter opp maskinen.

Lurer på om det er hovedkortet eller vista som tuller men kjørte xp det hovedkortet før men aldri noen problemer da.

**edit : altså hjemme med routeren som er problemet :)

Endret av chillman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M
EDIT: Hvis du ikke kommer inn på ipadressen hos VG så er det ikke DNS som er problemet!

8365551[/snapback]

Hvis DNS ikke er problemet, hva er det som er det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...