Gå til innhold

Den store øl vs. cider vs. rusbrus tråden


g@bb@

Hvilken alkoholholdig drikk liker du best?  

127 stemmer

  1. 1. Hvilken alkoholholdig drikk liker du best?

    • Øl
      75
    • Rusbrus
      20
    • Cider
      31


Anbefalte innlegg

Vel, topic sier vel det meste. Hva drikker dere mest av, hva foretrekker dere?

 

Og husk, her snakkes det om øl rusbrus og cider, ikke sprit, fisherman osv.

 

 

Øl, ingen ved siden, ingen under. Rusbrus har bare så mye sukker at man for jo ensten diabetes etter 1 flaske. Cider smaker bare bakrus mener jeg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting slår en god kald halvliter utendørs i sola.

Enda bedre er det om du er nær sjøen.

Fantastisk godt med noen pils på Aker Brygge for eks. :)

 

Etter å ha prøvd ut hauger av rusbrus fant jeg få som smaken tiltalte meg.

Synes helt klart fortsatt ingenting slår en virkelig god halvliter.

Liker også importøl. Fosters og Labat Ice er favoritter, synd at det er få som selger det.

Lenke til kommentar

Selv drikker jeg mest cider og rusbrus. Jeg har vært allergisk mot smaken av øl etter at jeg hadde en innihelvetes jævlig hangover for noen år siden. Etter det ble det lite øldrikking på meg gitt. Det burde dog nevnes at jeg drakk noen øl for en snau uke siden (første gangen på lenge) og utrolig nok klarte jeg å tømme flaskene uten stort besvær. Kanskje det blir litt mer øldrikking i år...er jo billigere.

Lenke til kommentar

Selvsagt øl. Nyter ei kald Nøgne Ø Brown Ale nå, og den smaker ypperlig. Rusbrus og Cider har jeg ikke rørt på flere år, heldigvis. Rusbrus smaker sukker og er ytterst kvalmende, Cider smaker mozell.

 

Smaken av øl er kanskje noe man må venne seg til? De færreste liker øl de første gangene de smaker det, men etter hvert så setter den herlige smaken seg og du drikker ikke annet. Øl er livets eliksir.

Lenke til kommentar

Jeg får samme følelse av å drikke brus som når jeg drikker rusbrus, tenker på alt det forbanna sukkeret som er i drikken. Cider er vel ok, ikke noen stor fan, har ikke peiling hvorfor, sikkert fordi det smaker rart en del ganger. Øl er jeg fan av, man blir vandt til smaken etterhvert som man drikke mer.

 

Kald øl kan drikke overalt :)

Lenke til kommentar
Rusbrus og Cider er BEST ! begynner bare å få brekninger av øl, veit ikkje kofor men.

8364435[/snapback]

 

Ikke alle ØL sortene smaker likt, liker ikke alle sammen jeg heller. Feks, takler ikke smaken av Tuborg (noen av de), og er heller ikke stor fan av veldig mørkt ØL, Ale eller hva det kalles.

 

Men Heineken, Dahls er godt å drikke når det er kaldt, for som jeg regner med mange er enige i, er at varmt øl smaker ikke så veldig godt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri drukket cider for å bli full, for min del spiller det ingen rolle hvor mye prosenter det er i den. Syns cider er knakende godt. Den som europris selger er veldig god. Ellers er nå den svenskcideren som holder 2-4% (?) også god.

 

Eneste jeg har vært SÅVIDT borti av rusbrus er smirnoff ice, da snakker vi ikke rare skvetten. Kan ikke si at jeg erindrer noe av smaken.

 

Øl har jeg smakt altfor lite av til å kunne uttale meg. Men det som har gått ned svelget, har smakt fælt. Mange sier at øl er en vanesak, det er antakelig noe i det.

 

Mao. velger jeg helt klart cideren i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...