Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen er totalt død

Anbefalte innlegg

Etter at jeg hadde innstallert mitt nye skjermkort ville ikke maskinen starte, det skjedde ingenting da jeg kobla i strømen og trykket på knappen selv om dioden på hovedkortet lyste. Jeg venta i 10 min, prøvde igjen, og da funka alt perfekt. Akkurat det samme skjedde da jeg skulle starte PCen på TG. Den var helt død, dioden på hovedkortet lyste, og den starta etter at vi hadde venta i 10 min.

Problemet kom når jeg kom hjem. Nå har PCen hvilt i to dager, men den starter fortsatt ikke. Dioden på hovedkortet lyser, men det skjer ingenting når jeg kobler til strømmen og forsøker å skru på. Ingen respons i det heletatt. Ingenting skjer.

Jeg har prøvd å dra ut skjermkortet og sette tilbake det gamle, og det hadde ingen virkning. Det må også nevnes at det var en irriterende kjøleribbe i veien for det nye skjermkortet som jeg hakket litt på med en skrutrekker for å få den til å passe. Desverre kom jeg til å glippe skrutrekkeren litt og jeg lagde en liten ripe i hovedkortet.......

Kan hende jeg svarer litt tregt siden jeg ikke har data hjemme lenger :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter at jeg hadde innstallert mitt nye skjermkort ville ikke maskinen starte, det skjedde ingenting da jeg kobla i strømen og trykket på knappen selv om dioden på hovedkortet lyste. Jeg venta i 10 min, prøvde igjen, og da funka alt perfekt. Akkurat det samme skjedde da jeg skulle starte PCen på TG. Den var helt død, dioden på hovedkortet lyste, og den starta etter at vi hadde venta i 10 min.

Problemet kom når jeg kom hjem. Nå har PCen hvilt i to dager, men den starter fortsatt ikke. Dioden på hovedkortet lyser, men det skjer ingenting når jeg kobler til strømmen og forsøker å skru på. Ingen respons i det heletatt. Ingenting skjer.

Jeg har prøvd å dra ut skjermkortet og sette tilbake det gamle, og det hadde ingen virkning. Det må også nevnes at det var en irriterende kjøleribbe i veien for det nye skjermkortet som jeg hakket litt på med en skrutrekker for å få den til å passe. Desverre kom jeg til å glippe skrutrekkeren litt og jeg lagde en liten ripe i hovedkortet.......

8356908[/snapback]

Auch! Du må ikke ødelegge hovedkortet slikt!

Bytte tenker jeg..

Lenke til kommentar

8356908[/snapback]

Litt dumt å komme med den viktigste informasjonen til slutt kanskje? Det er jo rimelig åpenbart hva som er feil. Er dette innlegget seriøst ment?

Lenke til kommentar
Litt dumt å komme med den viktigste informasjonen til slutt kanskje? Det er jo rimelig åpenbart hva som er feil. Er dette innlegget seriøst ment?

Selvfølgelig er det serriøst ment. Hvis jeg hadde ødlagt noen kritiske deler av hovedkortet så ville vel ikke PCen ha startet flere ganger og kjørt feilfritt i 5 døgn?

Hvis PCen ikke hadde startet etter at jeg lagde ripen så ville jeg ikke giddet å poste her, men siden den startet flere ganger og ikke døde før nå lurer jeg på om det kan være en annen feil. Helst en som ikke krever skifting av hovedkortet.

Lenke til kommentar

Kunne kanskje være strømforsyningen, siden pcn din startet etter mellomrom. :hmm:

Og hvis du faktisk hadde ødelagt noe på hovedkortet så er det litt rart at den i det hele tatt hadde startet hvis det er hovedkortet som er ødelagt..?

Prøv med annen strømforsyning.

Lenke til kommentar
Kunne kanskje være strømforsyningen, siden pcn din startet etter mellomrom. :hmm: 

Og hvis du faktisk hadde ødelagt noe på hovedkortet så er det litt rart at den i det hele tatt hadde startet hvis det er hovedkortet som er ødelagt..?

Prøv med annen strømforsyning.

8357386[/snapback]

Det er det jeg mener! Hvis hovedkortet var ødelagt så burde den ikke starte i det heletatt.

Skal prøve med en annen strømmforsyning så fort jeg får tak i en

Lenke til kommentar

Skader/feil på hovedkort kan arte seg på så mange måter, ikke minst feil som kommer og går, ustabilitet osv.

Hva mener du forresten med at du hakket på en kjøleribbe. Hva er "under" den? Kan jo være at du har skadet det som er under kjøleribben hvis du har drevet og hakket på den.

Lenke til kommentar

Det er kjøleribben til southbridge. Den hadde noen ribber som var i veien for skjermkortet, så jeg tok en skrutrekker og bøyde dem nedover mot hovedkortet sånn at skjermkortet kom helt inn i sloten sin.

Tar et bilde av ripen og ribben snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...