razer Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Artig å blokkere nettby, bloc, blink, msn etc etc. på skolen her for en dag, får skummelt mange sms'er med spørsmål om hva som skjer og om jeg kan fikse det ^_^ Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 cozmo:Men jeg spurte ikke hva dere synest om at jeg sitter på MSN i fritimene, men om jeg kunne få hjelp til å få den til å fungere. For å sette den i http, hvor går jeg da? 8358715[/snapback] verktøy Artig å blokkere nettby, bloc, blink, msn etc etc. på skolen her for en dag, får skummelt mange sms'er med spørsmål om hva som skjer og om jeg kan fikse det ^_^ 8358728[/snapback] det må være morsomt Lenke til kommentar
Espein Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Ja ser dette, men kan kun skrive der det står username password i http kategorien. Så er det en TEST knapp der. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Ja ser dette, men kan kun skrive der det står username password i http kategorien. Så er det en TEST knapp der. 8358749[/snapback] kanskje det ikke fins i MSN Bruker Gaim, tenkte kanskje eksisterte i MSN også... Lenke til kommentar
best90 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 bruk web msn. Hvis den vanlige web msn er sperret (som på min skole) kan du bruke andre sider som f.eks www.iloveim.com Lenke til kommentar
Espein Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Det ser ut til at de ikke har blokert MSN 8.0.0812 versjonen for den fungerer, men ikke de andre versjonene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Og nei, jeg gidder ikke å høre svar som "gå inn som admin osv bla bla bla" 8356894[/snapback] Der tror jeg det røyk ganske mange muligheter. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Når jeg gikk i 1. videregående hadde systemansvarlige blokkert msn og div annet for oss. Vi svarte med å finne ut hvilken port de nettverksansvarlige brukte ved hjelp av å se på påloggingsskript til domenet, og tok i buk samme port som de nettverksansvarlige. Vips, så hadde vi msn Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Når jeg gikk i 1. videregående hadde systemansvarlige blokkert msn og div annet for oss. Vi svarte med å finne ut hvilken port de nettverksansvarlige brukte ved hjelp av å se på påloggingsskript til domenet, og tok i buk samme port som de nettverksansvarlige. Vips, så hadde vi msn 8369404[/snapback] hvor lenge er det siden? må da være en stund siden, for jeg vet med sikkerhet at de fleste videregående skoler i landet nå bruker brannmur og/eller gruppe policyer til å blokke slike programmer.. påloggningsskriptet har jeg aldri sett blitt brukt til det.. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 hvor lenge er det siden? må da være en stund siden, for jeg vet med sikkerhet at de fleste videregående skoler i landet nå bruker brannmur og/eller gruppe policyer til å blokke slike programmer.. påloggningsskriptet har jeg aldri sett blitt brukt til det.. 8369480[/snapback] Det var i fjor. er ikke helt sikker på om det var påloggisskriptet, men det var vertfall ett skript der vi kunne finne ut hvilken port på proxiserveren de forskjellige brukergruppene brukte. Dermed var det bare til å konfigurere IE til å bruke adminporten. I år har vi imidlertid ikke noen begrennsning annen en at andre porter enn de normale er stenkt, ellers fungerer nettet som ett hvilket som helst åpent nett, og vi bruker ikke domene lenger. Jeg er imidlertid spent på å se hvordan det blir neste år, når pc blir obligatorisk, håper virkelig de har lagt inn fiber fra lyse og fått minst 100Mbit innen den tiden.. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 vil tro nettverket et driftet fra fylketshuset. det er ivertfall slik i møre og romsdal. Siden msn er sperret, er det vell en årsak, så gjør heller andre fornuftige ting som alle andre her har skrevet eller du kan gå ut i sola eller snakke med venner du faktisk kan ta å føle på i samme øyeblikk ^^ Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) eller du kan gå ut i sola eller snakke med venner du faktisk kan ta å føle på i samme øyeblikk ^^ 8369736[/snapback] uansett hvilket kjønn vennen jeg prøver å ta eller føle på mens jeg snakker med de er, så tror jeg at jeg kan vente meg en på tygga hvis jeg prøver OT: huff.. jeg hater slik sentral administrasjon av skole nettverk... mye bedre å jobbe med et nettverk du selv kan administrere... Endret 12. april 2007 av fatalicus Lenke til kommentar
Espein Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Samma det, 8,0 fungerer så er den saken ute av verden. Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 www.ebuddy.com funker fett på skolen vår Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 www.ebuddy.comfunker fett på skolen vår 8369888[/snapback] kan folk lære seg å lese tråden? søk etter en Msn proxy på google, fant en der men fikk den ikke til å virke på skolemaskina da, men prøv Et et sånn ekstra program som kjører mens msn kjører som gjør at msn bruker andre porter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå