Prelude Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 skal oppgradere 13 maskiner bygget på dette Aopen AX34 hovedkortet. problemstillingen min ligger i hvor stor CPU kortet tar, etter om den takler kun coppermine prosessorer opp til 1.2ghz eller om den takler tualatin opp til 1.4ghz. er jo ikke no særlig sjakktrekk å bestille inn tualatin cpu'er og når man setter inn dem så vil maskinen ikke boote.. :wink: Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Kjører nå på en 1.4 ghz Celeron av Tua-type på 1568 mhz på et slot 1 P2b-s hovedkort (har mulighet for max 112 mhz fsb). Dette hk støtter ikke Tualatin prosessorer. Bruker en Tekram slotkonverter, og har modifisert cpu som beskrevet i linken under. http://clocksmurf.homepage.dk/TualatinEN.htm Edit:....men regner med at dette ikke er veldig interessant på så mange maskiner... [ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-12-20 08:05 ] Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 tror jeg ikke hadde forklart meg klart nok. dette er skolepc'er det er snakk om, kan jo ikke akkurat hive inn socket konvertere, modifisere cpu'er og klokke vilt :wink: menmen.. resultatet ble at det ble bestillt inn 13 512Mb crucial brikker isteden for å oppgradere cpu'ene, noe som vil gi maskinene ny pust i bakken da dem har orginalt bare 128Mb ram installert. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Får virkelig håpe HK'et støtter de 512MB-brikkene du har bestillt da. Jeg synes egentlig 512+128 er litt overkill for sånne PC'er, men SD-ram er jo knallbillig, så det er sikkert verd pengene. En reinnstallering og bios-flash øker sikkert også ytelsen. Deretter kloner du bare alle de andre diskene, slik at du slipper reinnstallering på hver enkelt. (Kloning tar bare ca 5-10 min pr disk) Det strider heller ikke med lisenser det å klone, så lenge du har alle 13 lisensene i orden og kan dokumentere de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå