auchaunn Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Spørsmål: er denne bra *Point of View* 8800GTS ? Link den er ikke klokket da, men til pris liksom ? Endret 11. mai 2007 av LeeZarD Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Spørsmål: er denne bra *Point of View* 8800GTS ? Link den er ikke klokket da, men til pris liksom ? 8588722[/snapback] Kjøp mitt kort. 2000,- nesten ikke brukt, kun 2 uker gammelt Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hva hvis man har 2 x 320mb i sli? Funker det? 8585291[/snapback] Tja hva kan jeg si. Både ja og nei. Det vil faktisk forverre flaskehalsen til de grader. 2x8800GTS 320MB vil resultere i totalt 320MB. For det er IKKE slik at du dobbler minnemengden i SLI. (du vil få kanskje en 75% bedre GPU ytelse med SLI, noe som da ivhertfall vil føre til en enda større minne flaskehals) Personlig mener jeg at 320MB utgaven er særlig egent i SLI. 8585473[/snapback] Kan du forklare dette nærmere? (+ ev.linker) MVH 8587146[/snapback] Si du har en vanlig maskin uten SLI. Da vil informasjonen gå ifra CPU til hovedkortet chipsett (northbridgen), og så sender chipsettet denne nformasjonen videre til skjermkortet. Som igjen blir lagret på rammen til skjermkortet. Si spillet krever rundt 400MB. Da vil skjermkortet ikke ha plss nok på minnet til all informasjonen, og skjermkortet må konstant hente opp og slette ny informasjon. Noe som går hardt utover ytelsen. Har du en PC MED SLI, så sender CPUen signalet til chipsettet som vanlig, men så vil chipsettet kopiere den samme informasjonen og deretter sende den til hvert av skjermkortene. Du har nå fysisk sett 2 skjermkort med 320MB hver. Men si du spiller samme spillet, som f. eks krever 400MB grafikkminne. Da vil de 400MB'ene sendes til hvert av skjermkortene. (altså 800MB tilsammen) Og av den grunn vil skjermkortene slite like mye, selv om du har SLI. (om minnet er flaskehalsen) Hele hensikten med SLI er at du får to GPUer (to skjermkortkjerner) slik at den rå ytelsen kan bli en 70-90% bedre. Altså er SLI for de som ønsker høy oppløsning og mye eye-candy (som krever enormt av GPUen) Men ettersom høyere oppløsning og eye-candy krever mye mer grafikkminne, så vil det ivhertfall bli for lite. (og hensikten med SLI blir da litt borte) Grunnen til at skjermkortene ikke lagrer bare halve bildet, og så så rendrer halvparten hver, er nok fordi kommunikasjonen mellom kortene ikke er rask nok. (ville krevd enormt bra og raskt samarbeid mellom kortene) Og ville kanskje blitt ganske så buggete. Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Det høres veldig fornuftig ut Hvilket kort er bra nok? Har inntrykket av at kun det råeste, OG DYRESTE, kun er det som teller. La meg si det sånn: jeg spiller ikke voldsomt mye, men vil at det skal se hyggelig bra ut på skjermen (LG 22 - XXXX x 1050) Kan tenke meg å kople til tv (50" - XXXX x 760) Ev. kjøpe B-Ray/Hd-dvd drev. Er 2x320mb bra nok da? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Det høres veldig fornuftig ut Hvilket kort er bra nok? Har inntrykket av at kun det råeste, OG DYRESTE, kun er det som teller. La meg si det sånn: jeg spiller ikke voldsomt mye, men vil at det skal se hyggelig bra ut på skjermen (LG 22 - XXXX x 1050) Kan tenke meg å kople til tv (50" - XXXX x 760) Ev. kjøpe B-Ray/Hd-dvd drev. Er 2x320mb bra nok da? 8589140[/snapback] En enkelt 8800GTS 640MB kan nok vise seg å være minst like bra, om du møter på en kraftig minne flaskehals. Og ikke minst, mye billigere. Skal du ha SLI, gå i såfall for 2x8800GTS 640MB. (blir en 1000kr dyrere dog, men er absolutt verdt det mener jeg) Endret 11. mai 2007 av andrull Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Må jo da ta med i regnestykket at kortet jeg nettop har kjøpt må selges med tap Takk for svar Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Må jo da ta med i regnestykket at kortet jeg nettop har kjøpt må selges med tap 8589212[/snapback] Bare behold kortet så lenge. Mye kan skje på skjermkortfronten fram til Crysis slippes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå