Gå til innhold

Driver som funker med GF4 Ti4400???

gemmi

Anbefalte innlegg

Har følgende oppsett:

XP2000+

Creative GeForce4 Ti4400

512MB PC2700 RAM

Chieftec 340W

2x60 GB HD

Pioneer DVD

Aopen CD-brenner

XP Home Edition

Maskinen restarter under spilling av f.eks. NFS Hot Pursuit 2, Quake III. (Jeg blir gal!!)

Jeg lurer på om noen har en formening om hvilken driver som fungerer best? Har prøvd 41.09, 40.72 + den som fulgte med kortet.

Kan strømforsyningen være for liten? Har i tillegg nettverkskort, firewire, 3 stk kabinettvifter.

Etter siste reinstallasjon har jeg ikke installert driver til skjermkortet i det hele tatt, og maskinen har oppført seg fint. Har da ikke presset maskinen med tung grafikk heller da, så...

Noen tips??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ligger nok oen rester i registeret, men jeg vet ikke om det er noen registercleanup på nvidias sider... Husk når du legger inn ny driver må du som oftest be win om å bruke den, dette gjøres i enhetsbehandling, under egenskaper for kortet og oppdater driver. Hvis du skal tilbake til gammel driver vet jeg ikke om win godtar om du gjør det på denne måten så da er det bare å delete skjermkortet i enhetsbehandling an boot på nytt. så putter du inn den nye driveren.

Slå meg hvis jeg tar feil...

Lenke til kommentar

Hei

Ikke helt sikker på om dette hjelder home edition av xp, prøver bare å hjelpe.

Control panel -> System -> Advanced -> startup recovery -> settings -> automatically restart, fjern haka på den så får du feilmeldinger istedenfor restart (God gammel blue screen)

Har du lagt inn Via 4in3 patchene?

Hadde samme problemet, bruker siste driverne til via og nvidia og det funker hos meg.

Thorsan

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-18 15:15, skrev thorsan:

Hei

Ikke helt sikker på om dette hjelder home edition av xp, prøver bare å hjelpe.

Control panel -> System -> Advanced -> startup recovery -> settings -> automatically restart, fjern haka på den så får du feilmeldinger istedenfor restart (God gammel blue screen)

Har du lagt inn Via 4in3 patchene?

Hadde samme problemet, bruker siste driverne til via og nvidia og det funker hos meg.

Thorsan

Har fjernet haka ja. Blåskjermen sier noe om NV4 ett eller annet.dll. Tydelig skjermkort driver.

Har ikke lagt inn noen patcher nei. Har du en link??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...