gemmi Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Har følgende oppsett: XP2000+ Creative GeForce4 Ti4400 512MB PC2700 RAM Chieftec 340W 2x60 GB HD Pioneer DVD Aopen CD-brenner XP Home Edition Maskinen restarter under spilling av f.eks. NFS Hot Pursuit 2, Quake III. (Jeg blir gal!!) Jeg lurer på om noen har en formening om hvilken driver som fungerer best? Har prøvd 41.09, 40.72 + den som fulgte med kortet. Kan strømforsyningen være for liten? Har i tillegg nettverkskort, firewire, 3 stk kabinettvifter. Etter siste reinstallasjon har jeg ikke installert driver til skjermkortet i det hele tatt, og maskinen har oppført seg fint. Har da ikke presset maskinen med tung grafikk heller da, så... Noen tips?? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Det ligger nok oen rester i registeret, men jeg vet ikke om det er noen registercleanup på nvidias sider... Husk når du legger inn ny driver må du som oftest be win om å bruke den, dette gjøres i enhetsbehandling, under egenskaper for kortet og oppdater driver. Hvis du skal tilbake til gammel driver vet jeg ikke om win godtar om du gjør det på denne måten så da er det bare å delete skjermkortet i enhetsbehandling an boot på nytt. så putter du inn den nye driveren. Slå meg hvis jeg tar feil... Lenke til kommentar
Lef Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Får du noen feilmeldinger eller går maskina direkte i reboot ? Kan være at du har en konflikt mellom noen irq'er. Jeg hadde det for en stund siden, og det var et sant h*lvete å få orden på :sad: Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Hei Ikke helt sikker på om dette hjelder home edition av xp, prøver bare å hjelpe. Control panel -> System -> Advanced -> startup recovery -> settings -> automatically restart, fjern haka på den så får du feilmeldinger istedenfor restart (God gammel blue screen) Har du lagt inn Via 4in3 patchene? Hadde samme problemet, bruker siste driverne til via og nvidia og det funker hos meg. Thorsan Lenke til kommentar
gemmi Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 Quote: Den 2002-12-18 15:15, skrev thorsan:HeiIkke helt sikker på om dette hjelder home edition av xp, prøver bare å hjelpe.Control panel -> System -> Advanced -> startup recovery -> settings -> automatically restart, fjern haka på den så får du feilmeldinger istedenfor restart (God gammel blue screen)Har du lagt inn Via 4in3 patchene? Hadde samme problemet, bruker siste driverne til via og nvidia og det funker hos meg.Thorsan Har fjernet haka ja. Blåskjermen sier noe om NV4 ett eller annet.dll. Tydelig skjermkort driver. Har ikke lagt inn noen patcher nei. Har du en link?? Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 http://www.guru3d.com/files/ her finner du både via driverene til hovedkortet og til skjermkortet. ps følg denne guiden hær om hvordan du skal renske registere før du installerer den ny driveren: http://ads.ad-flow.com/?DC=Guru3d-bottom&D...Y&TARGET=_blank gå på winowsxp driver install guide og important for via users linken er også nyttig. lykke til Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 En viktig detalj: Du HAR slette de gamle driverene (avinstallert) og så prøvd med 41.09? VIA Hyperion 4.45 kan du og slenge inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå