Pedro80 Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Jeg hadde lyst å svare på denne da jeg føler du antakelig har problemer med tenningen. Var jeg deg ville jeg gått over fordeler og ledninger og plugger. Det er også mulig det er for lav spenning til pluggene, sjekk dette 8378625[/snapback] ok, skal ohm'e ledningene og sjekke pluggene Det forklarer ikke problemet med lyset i dash'en, men har på følsen at det er flere ting på gang her.. Fikk sjekka nummeret på ECU'en igår og det viser seg at bil hoggeren her i nærheten ikke har en sånn liggende. Så hvis noen vet om en i vestfoldområdet tar jeg imot tips (Bosch nr 0 261 200 100) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Jeg har en liggende til en 87 modell men den er ikke beregnet for katalysator, hvis du er interesert kan jeg se på nr på den Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Jeg har en liggende til en 87 modell men den er ikke beregnet for katalysator, hvis du er interesert kan jeg se på nr på den 8380576[/snapback] Sjekk PM. Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Jeg hadde lyst å svare på denne da jeg føler du antakelig har problemer med tenningen. Var jeg deg ville jeg gått over fordeler og ledninger og plugger. Det er også mulig det er for lav spenning til pluggene, sjekk dette 8378625[/snapback] ok, skal ohm'e ledningene og sjekke pluggene Det forklarer ikke problemet med lyset i dash'en, men har på følsen at det er flere ting på gang her.. 8380425[/snapback] Har ikke hatt noe hell med å få tak i en "ny" ECU, men idag kan det se ut som jeg hadde fremgang alikevel; Jeg "lirket" på alle sikringer og sjekket flere koblinger for god kontakt og dermed fungerte kontrolllyset i dash'en igjen (!) Hurra Jeg resatte ECU'en, kjørte en tur og blinket ut (feil)kodene, ingen feil Videre fikk jeg ohm'et tennpluggledningene (regner med at en sånn feil antagelig(?) ikke ville dukke opp som feilkode) og de viste seg å ligge på 6-9 kOhm.. Jeg antar at dette er "helt på trynet"-verdier, så jeg har vært høyt pg lavt etter ledninger idag men har ikke fått tak i Pluggene ser fine ut. Det kan se ut som du er inne på noe her Baardson, skal oppdatere så fort jeg finner ut mer. Hvis det er noen som har noe som helst input (mener det jeg skriver er feil eller tilføyelser) er det flott hvis dere gidder, jeg er som sagt uerfaren hva bil angår Edit: Hva er grunnen til at ledningene kan få så høy verdi? Er de egentlig halveis brent over? Endret 16. april 2007 av Pedro80 Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Videre fikk jeg ohm'et tennpluggledningene (regner med at en sånn feil antagelig(?) ikke ville dukke opp som feilkode) og de viste seg å ligge på 6-9 kOhm.. Jeg antar at dette er "helt på trynet"-verdier... 8399193[/snapback] ...og det viser hvor lite peil jeg har på bil Dette viser seg å være normale verdier, faktisk så var motstanden høyre på noen kabler jeg kjøpte på Mekonomen.. Så da er jeg i villreda her..noen som har noen gode forslag til ting jeg kan sjekke? Hvordan sjekker jeg f.eks. at coil'en er iorden? (imorgen skal jeg forhåpentlig få sjekket kompresjonen ) Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det er stor sjanse for at stempelringene er dårlige. Høres ut som bilen ikke har så bra kompresjon, samme symtomene jeg hadde på mopeden en gang Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Ok, da er det på tide med en liten oppsumering: Symptomer: [Fikset] Bilen starter ikke når den er varm eller det er varmt i været Bilen er "svak" og kommer ikke opp i skikkelig turtall når jeg kjører (motoren lar seg lett ruse til høye turtall). Hvis jeg tvinger bilen opp i høyt turtall i nedoverbakke, kommer det relativt høye klikke-lyder. Ingen ekstra røyk eller lekkasjer. Hvis jeg tvinger bilen opp i ca. 3000rpm før jeg girer blir den litt "rå" når jeg legger inn neste gir, akkurat som om den har fått for mye bensin. Bilen går best når den er kald Ting jeg har sjekket: ECU'en har ingen feilkoder Byttet plugger Sjekket tennplugg kabler Sjekket gnist på alle sylindere (hører også at bilen går jevnt på alle sylindere på tomgang) Sjekket/Målt Coil'en Målt kompresjon, ca. 12 Bar (lik for alle fire sylindere, Haynes sier dette er godkjent) Registerreima ser ut til å sitte riktig på Suger ikke falsk luft Generelt sjekket alle slanger for lekkasjer Bruker ikke olje og oljen ser normal ut Sjekket at bensinpumpa leverer tilstrekkelig Jeg tar imot forslag til ting jeg burde sjekke videre i feilsøkingen min Hva med insprøytningsdyser osv., hva (og hvordan) kan jeg sjekke disse? Endret 4. mai 2007 av Pedro80 Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Det er stor sjanse for at stempelringene er dårlige. 8410368[/snapback] Takk for innspill, dette tenkte jeg med en gang også.. Men som du ser i posten over så har jeg sjekket kompresjonen og den ser ut til å være normal. Hvis stempelringene hadde vært dårlig ville dette gått utover kompresjonen Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Det er stor sjanse for at stempelringene er dårlige. 8410368[/snapback] Takk for innspill, dette tenkte jeg med en gang også.. Men som du ser i posten over så har jeg sjekket kompresjonen og den ser ut til å være normal. Hvis stempelringene hadde vært dårlig ville dette gått utover kompresjonen 8416829[/snapback] Håper at du sjekket kompresjonen på varm motor. Sylinderen blir rommere når motoren er varm. Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Håper at du sjekket kompresjonen på varm motor.Sylinderen blir rommere når motoren er varm. 8418326[/snapback] Jepp Har kjøpt meg Haynes bok, så nå blir det meste gjort på riktig måte Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Idag fikk jeg sjekka bensinpumpa og den pumper så det holder (oppdaterer oppsumerings posten med denne infoen). Da trenger jeg hjelp til ting jeg kan sjekke.. Jeg tror det er et hint det faktum at jeg lett kan ruse motoren opp i 5-6000rpm (gjorde det senest idag), mens hvis motoren er belastet (les: i gir, på vei) kan jeg glemme å komme over 3000rpm. Den fungerer best under 2000 og hvis jeg tvinger den over 2000 under kjøring virker det som den går dårligere og dårligere. Et annet hint kan være det at hvis jeg ligger i oppoverbakke (mister liksom helt effekten over et visst turtall, så da synker turtallet igjen) så virker det som motoren begynner å dra igjen hvis turtallet blir lavt. På denne måten nøkker liksom bilen litt i oppoverbakker. Det er ikke skikkelig rykking liksom, mer som lengre perioder (2-5sekunder) hvor bilen går bedre og dårligere igjen.. Noen ideer? Edit: Leif'er Endret 4. mai 2007 av Pedro80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå