jarnt Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Hei. Kan noen gi meg tips. Har kikket litt i diverse forum, men ikke kommet over noe. Se signatur. Har ønske om en raidkontroller + en 120-160GB SeagateV i tillegg. OS er tenkt å ha på Seagate til skriving, lytte til MP3, se divX, lagre alle spill og programmer, samt surfing på nett. Dette da det er "stille aktiviteter" i de sene nattetimer. Ønsker å bruke WD diskene til "ytelsesdisker" Kan man kjøre programmer som spill, CD-brenning, DVD ripping på f.eks WD-diskene i Raid 0 når Win XP ligger på Seagate disken. Hvor er det best med swapfil i et slikt oppsett. 512MB på raiddiskene og OS disken. Ønsker en raidkontroller pga den kan jeg "ta med" når jeg kjøper nytt HK senere. Står friere til å velge HK. Nåværende HK sine IDE kontakter blir da brukt til vært sitt cd- dvd drev. Sikrere/ raskere brenning/ ripping.(forhåpentligvis :smile: ) Lurer på om diskene skal kobles slik: De tre hdd blir da samkoblet på raidkontroller med to kontakter. OS-disk som master og WD raiddisker som slaver. Alle programmer blir lagt på hoved hdd. Og prog som skal brukes aktivt kopiert til raiddiskene. Har noen erfaringer med slike oppsett? Takknemmlig for innspill. Ha en god dag. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 +520 ram og du vil ha page fil ? hehe det går ann å putte pagefila i ram, det vil si at ting går raskere. Bare å sette pagefil til "No Pagefile" og reboot, WinXP tar ikke så mye minne da den har starta... Har selv et par boxer med 1gb ram i og detta funker utmerket, har og en filserver med 768mb ram, med ikke no page (page in ram) og alt dette raser unna.. hehe.. en tankevekker? Da ram er noen ganger raskere enn HDD's... Go' Jul... Lenke til kommentar
jarnt Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 +520 ram og du vil ha page fil ? hehe det går ann å putte pagefila i ram, det vil si at ting går raskere. Bare å sette pagefil til "No Pagefile" og reboot, WinXP tar ikke så mye minne da den har starta... Har selv et par boxer med 1gb ram i og detta funker utmerket, har og en filserver med 768mb ram, med ikke no page (page in ram) og alt dette raser unna.. hehe.. en tankevekker? Da ram er noen ganger raskere enn HDD's... Go' Jul... Takk for svar. Page-fila forsvinner vel snart 8) God jul til deg også.. Lar det seg gjøre og koble 3 hdd til to kanals raidkontroller som nemt, og er det hensiktmessig? Spill og brenneprog. på raiddiskene, og OS på "den ene og alene" disken. Får en da full utnyttelse av raiden, med os utenfor r.diskene? Har noen erfaring med det? Sånn før jeg invisterer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå