johnrambo3 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Hei allihop Skal selge bilen min (står på fattern sitt navn) Jeg har lån på bilen Hvordan går jeg frem for å gjøre dette enklest mulig.. bilkjøper vis jeg har skjønt rett. så vil han gå i banken å betale heftelsen på bilen og gi det som er igjen til meg. Skal møte bilkjøper imorgen. Fattern har underskrevet på salgsmeldinga og fyllt inn det nødvendige. må han da være med meg, da han er opptatt på jobb. må jeg ringe stedet jeg har billån fra og si at de skal sende/fakse dokumentasjon eller no sånt?da jeg ikke er helt sikker på hvor mye lån jeg har igjen. Dette er min 1 gang så vis noen har tips så kom med dem. hva med salgsmelding og sånt?er helt grønn Endret 10. april 2007 av johnrambo3 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Tja, alle jeg kjenner sier alltid "aldri kjøp biler med heftelse"..så det spørs om du får solgt den overhodet. Edit: Idiot kan du selv være hvis du ikke tør å si det på annen måte enn PM. Endret 11. april 2007 av Bitex Lenke til kommentar
johnrambo3 Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Tja, alle jeg kjenner sier alltid "aldri kjøp biler med heftelse"..så det spørs om du får solgt den overhodet. hvorfor skal du ikke kjøpe bil med heftelse? Det er ikke slik at det blir dyrere da din nisse. til og med jeg vet det. altså vis du skal selge bilen for 100000kr og har heftelse på bilen pål 50000kr så betaler bare kjøper inn 50tusen til banken for heftelsen og 50 tusen til selger. Er ikke slik at plutselig koster bilen 150k. blir bare litt papirarbeid men kan ikke skjønne hvem omgangskrets du vanker med er det gutta fra dikemark? Endret 11. april 2007 av johnrambo3 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Tro meg, dette er ikke måten å få hjelp på dette forumet Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Du må nok roe litt på tempen om du vil ha hjelp herfra. Det er mange erfarne brukere her, inkl. bitex du nettop fikk kjørt bort. Bare gir deg tips, kan ikke stort om akkurat dette. Jeg ville ha kontaktet selskapet du har lån hos, og spurt hva som er rett å gjøre her. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Skal selge bilen min (står på fattern sitt navn)Jeg har lån på bilen Hvordan går jeg frem for å gjøre dette enklest mulig.. bilkjøper vis jeg har skjønt rett. så vil han gå i banken å betale heftelsen på bilen og gi det som er igjen til meg. Det er helt riktig måte å gjøre dette på. Kjøperen betaler direkte til banken eller finasselskap(pantehaveren) som trekker heftelsene av og overfører resten til selger. Helt standart prosedyre. Bilen blir fri for heftelser og selgeren får restsummen. Punktnr.2 Høflighet skal være vårt varemerke her i huset. Dette gjelder både åpne poster og PM. Her mer om denne saken: https://www.diskusjon.no/index.php?act=SR&f=60 Mvh Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 jeg hadde ikke kjøpt en bil med heftelser på, rett og slett pga det ekstra arbeidet. Enklere å finne en annen bil da. Selv om det kanskje bare er 5min papirarbeid. Folk er late^^ Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Tja, alle jeg kjenner sier alltid "aldri kjøp biler med heftelse"..så det spørs om du får solgt den overhodet.8356012[/snapback] Jeg syns det sier mer om alle du kjenner.Folk må da skjønne at å kjøpe heftelser ikke trenger å være noe hokus pokus eller skummelt. Det kreves en annen fremgangsmåte enn et vanlig bilkjøp, men om man ikke klarer dette, så foreslår jeg at man heller legger lappen i en konvolutt og sender den til nærmeste trafikkstasjon. Vi lever i 2007, billån er vanlig. Endret 11. april 2007 av Marvil Lenke til kommentar
voluz Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Sier meg veldig enig med Marvil her. Heftelse på bil er da overhodet ikke et problem. Eneste grunnen til at heftelse-saker har fått negativt rykte er at noen selgere ikke opplyser om dette, samt at kjøper ikke sjekker, og da har man kjøpt en svindyr bil ettersom man ubevisst har tatt over heftelsene (og det er ingen vei tilbake). Er selger ryddig og ærlig er dette overhodet ikke noe problem. Man må jo alltid se an personen man skal kjøpe bilen av. Skal man kjøpe en nyere bil (2-3 år gammel f.eks.) i dag er det langt mellom dem uten heftelse, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hei allihop Skal selge bilen min (står på fattern sitt navn) Jeg har lån på bilen Hvordan går jeg frem for å gjøre dette enklest mulig.. bilkjøper vis jeg har skjønt rett. så vil han gå i banken å betale heftelsen på bilen og gi det som er igjen til meg. Skal møte bilkjøper imorgen. Fattern har underskrevet på salgsmeldinga og fyllt inn det nødvendige. må han da være med meg, da han er opptatt på jobb. må jeg ringe stedet jeg har billån fra og si at de skal sende/fakse dokumentasjon eller no sånt?da jeg ikke er helt sikker på hvor mye lån jeg har igjen. Dette er min 1 gang så vis noen har tips så kom med dem. hva med salgsmelding og sånt?er helt grønn 8355932[/snapback] Saken er vel ganske enkel.Dere(du og kjøper)går i banken når salget skal gjenomføres,slik at han løser inn lånet og betaler det det resterende av kjøpesummen,så er problemet ute av verden. Men har du mer lån enn du får på bilen må du skaffe kr til å innfri lånet. Håper det går/gikk i orden Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg kan svare på ditt spm om det med faren din. Så lenge han har skrevet under trenger han ikke å være med. Det holder med underskriften. Vil også anbefalle deg og levere salgsmeldingen selv til nermeste trafikkstasjon. Ikke overlate den til ny eier. Du tar og river den av vognkortet og gir ham resten av vognkortet. Du må jo selvfølgelig skrive navnet hans og addressen hans osv på den da. Men hvis du gir den til kjøper og kjøper er en drittsekk leverer ikke han den inn og får mange bøter på bilen som dere må betale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå