Gå til innhold

Søke jobb for første gang

RamGuy

Anbefalte innlegg

Jeg har sett etter deltidsjobber som jeg kan ta utenfor skole tid i en lengre periode nå..

Har aldri hatt en jobb før (utenom arbeidsuka på ungdomsskolen)

Men det virker jo rett og slett umulig å få seg en jobb..

Ser stadig rundt omkring på nettet..

Men det står alltid "Må være fylt 18år"

Er det nærmest umulig for meg på 17år å få seg en deltidsjobb?

Trenger virkelig hjelp her..

Bor i Nittedal, og går på skole i Oslo..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har sett etter deltidsjobber som jeg kan ta utenfor skole tid i en lengre periode nå..

Har aldri hatt en jobb før (utenom arbeidsuka på ungdomsskolen)

Men det virker jo rett og slett umulig å få seg en jobb..

Ser stadig rundt omkring på nettet..

Men det står alltid "Må være fylt 18år"

Er det nærmest umulig for meg på 17år å få seg en deltidsjobb?

Trenger virkelig hjelp her..

Bor i Nittedal, og går på skole i Oslo..

8355863[/snapback]

Det er ikke umulig, jeg anbefaler deg å på på et bemanningsbyrå, de kan hjelpe deg.

Jeg nevner noen; Manpower, aetat, personalhuset, adecco, top temp, exact bemanning og vikarhjelpen. Det er mange firmaer der ute.. Lykke til!

Lenke til kommentar

Som DemoniZer never, bemanningsbyråer er nok det lureste. Du bør belage deg på at du kanskje må nøye deg med en rekke midlertidige jobber. Altså jobber som varer alt fra noen dager til noen uker. Er ikke så lett å få en fast jobb når du er 18, men ikke gi opp er langt fra umulig.

Lykke til!

Lenke til kommentar

McDonald's tar alltid inn folk...også under 18. Ellers er det vel flere butikker som ansetter personer under 18 som ryddehjelp osv. Kjenner også noen som jobbet som renholdsarbeidere på hotell før de ble 18, og de tjente mistenkelig bra.

Lenke til kommentar

Selv sendte jeg ca 20 søknader per post til forskjellige butikker i Bodø når jeg var 16, og fikk 2 jobbintervju og 1 jobb :) Dvs. det andre jobbintervju ble jeg tilbudt etter at jeg hadde takket ja til den første. Responsen på brevene lot vente på seg ca 3 mnd., så vær tålmodig.

Lønner seg nok å gå rundt til de respektive plassene personlig og høre om de trenger folk. Om de plutselig skulle trenge en kvelds- eller helgevikar, ringer de nok heller deg enn å sette annonse i avisen =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...