Gå til innhold

SE K750 - "nedgradering" av software

Anbefalte innlegg

Kjøpte telefonen nevnt ovenfor for 500kr av en kamerat ettersom han hadde kjøpt seg ny Nokia N73(?)

Problemet med den er at han har oppdatert softwaren på den. Når jeg går inn på kameraet sier den at jeg har versjon 0.9, mens jeg må ha 4.5 for at kameraet skal virke.

Mitt viktigste mål med kjøpet var å få en telefon uten binding som jeg kunne bruke i Sverige hvor jeg jobber. Så om jeg ikke får kameraet til å virke er det ikke verdens undergang, men det hadde vært greit å få den til å virke 100%.

Jeg vet ikke hvor han gikk for å finne softwaren, men jeg vet at når han gikk tilbake til samme side for å legge inn en annen versjon, så fikk han kun melding om at han allerede hadde nyeste versjon.

Eneste språket jeg kan velge på telefonen er engelsk selv om jeg kan ha mange andre språk på ordlisten. Jeg regner med at dette også forandret seg under oppgraderingen.

Er det noen her som kan forklare meg hvordan jeg kan få tilbake den gamle versjonen av softwaren som det absolutt ikke var noe galt med?

(eller en annen versjon som virker bedre)

Software version R1CA021

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med den er at han har oppdatert softwaren på den. Når jeg går inn på kameraet sier den at jeg har versjon 0.9, mens jeg må ha 4.5 for at kameraet skal virke.

8355838[/snapback]

Virker ikke kameraet eller? Ser ut som fyren før deg har oppdatert kamera versjonen slik at den tar bedre bilder. Det er mange på Esato.com som driver med slikt.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare bare å nedgradere. Du får ikke gjort det hos Sony Ericsson. Men muligheten er der. Hvis du går f.eks til http://www.davinciteam.com/ og betaler inn noen kroner til dem så får du flashet telefonen din. Mulig det er stengt enda for flashing for CID49 som er en utgave av K750i som de ikke har åpnet for enda.

Her er en bruksanvisning for K800i, men følger du denne på K750i vil det være ganske likt. Jeg har dessverre ikke flashet før, men du kan starte her og eventuelt søke på nettet hvis du trenger mer hjelp. Du er ikke den første som skal flashe en K750i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...