yeoman Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg en lcd-tv http://forbruker.no/digital/tester/tv/article1677021.ece Denne har disse tilkoplingene: * Kompositt inn * Kompositt ut * S-video-inn * HDMI * Digital Audio ut * Annet: VGA Den har desverre bare en hdmi og den bruker jeg til PS'en. På pc'en har jeg et nvidiakort med ledig DVI,s-video, og vanlig vga(!?) utgang. Så da er spørsmålet: hvilken kabel bør jeg kjøpe mtp å koble pc'en opp mot tv'en med best mulig kvalitet? Ser for meg å bruke 2-400kr på kabelen. Endret 10. april 2007 av yeoman Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Du sa ikke noe om hvor lang den måtte være, men jeg ville anbefal no slikt som dette. Koble denne på den ledige DVIen din mot VGAen på TVen. Jeg har 10m utgave av dette (VGA til VGA kabel + DVI til VGA-plugg) og er mer enn fornøyd med bildene. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Du sa ikke noe om hvor lang den måtte være, men jeg ville anbefal no slikt som dette. Koble denne på den ledige DVIen din mot VGAen på TVen. Jeg har 10m utgave av dette (VGA til VGA kabel + DVI til VGA-plugg) og er mer enn fornøyd med bildene. 8355778[/snapback] Hvorfor skal han kjøpe DVI til VGA kabel? Han har VGA utgang på skjermkortet og VGA inngang på TVen.. En helt vanlig VGA kabel skal du ha (VGA til VGA). Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Du sa ikke noe om hvor lang den måtte være, men jeg ville anbefal no slikt som dette. Koble denne på den ledige DVIen din mot VGAen på TVen. Jeg har 10m utgave av dette (VGA til VGA kabel + DVI til VGA-plugg) og er mer enn fornøyd med bildene. 8355778[/snapback] Hvorfor skal han kjøpe DVI til VGA kabel? Han har VGA utgang på skjermkortet og VGA inngang på TVen.. En helt vanlig VGA kabel skal du ha (VGA til VGA). 8355792[/snapback] Fordi om han som jeg ønsker å bruke VGA-utgangen sin til vanlig PC-bruk så kan brke DVI-utagangen når han skal ha extended desktop/se film ol. Mao, han kan veksle mellom å bruke skjermene. For slik jeg skjønte det på forklaringen hans var VGA-utgangen i utgangspunktet opptatt. Om VGA-utgangen på kortet er ledig og han ikke skal bruke noen annen skjerm funker en VGA-VGA vel så godt. Endret 10. april 2007 av Ekko Lenke til kommentar
yeoman Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Jeg trodde jeg hadde ledig VGA, men jeg var bak å kikket på skjermkortet og alt jeg så var 2 DVI utaganger. Så jeg tror jeg kommer til å kjøpa en dvi-vga som anbefalt, men jeg trenger minst 5m så jeg tenkte på denne: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=303 Tenkte denne til lyd: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo....aspx?plid=6225 Kommentarer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå