TCi Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Men, forskjellen på veke 1 med 25 000 selde konsollar, og veke 2 med 21 000 konsollar -- har ingen, verdens virkning på korleis korkje spelutval, eller utviklarar ser på ei plattform. Satt veldig på spissen, men du skjønar vel kva eg vil fram til? 8356998[/snapback] Ja selvfølgelig skjønner jeg det Poenget er fremdeles at salgstall er viktig uansett hvordan du snur og vender på det. Spill har ikke lange levetiden på topplistene vanligvis. Suksesser er avhengig av salget og at utviklere vil fortsette å lage spill for platformen(e). Nå er ikke dette den rette tråden til å diskutere dette... Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg vil faktisk legge litt av skylden på Sony. De er virkelig mestere i å overhype produktene sine. Det er en helt vanlig praksis, men Sony stiller virkelig i en egen klasse.Jeg kan ikke annet enn å le av alle de hårreisende påstandene de har kommet med. Problemet oppstår når folk faktisk tror på dem. Fansen kjøper messias konsollen Playstation 3 og oppdager fort at den faktisk ikke er noe noe bedre enn konkurrenten X360. I stedet for å innse at de har kjøpt et bra produkt, men som ikke gruser alt som er, går de i forsvarsmodus. Som resulterer total fornektelse for noen. PS3 og X360 har tilsvarende ytelse når det gjelder spill, og det er vel det som er poenget med en spillkonsoll. Det vil sikkert være små forskjeller, men ikke nok til at den ene gruser den andre. X360 er ledende for øyeblikket, fordi konsollen har vært ute lengre enn PS3 og har et bra spillbibliotek. Men jeg tror X360 vil få en tøff konkurrent, uten tvil. 8357046[/snapback] Men uansett hva Sony har sagt og gjort, det er ikke Sony som har gjort det som har skjed på forumet, det er brukerne. Og når noen PS3 elskere har sagt sitt om Sony har det vært noen PS3 mislikere som har sagt sitt og da har tangoen vært i gang. Skitkasting har blitt gjort fra alle leirer og ingen er noen helligperer eller syndebukker. Vi er nok alle i en og samme bås her. 8357147[/snapback] Ja, vi er nok det. Det som vanligvis er "utløseren" er når noen kommer med usakligheter og utsagn som dette, "PS3 er en dyr brødboks" og vice versa. Men jeg har også vært vitne til sakelige utsagn som er basert på fakta bli angrepet. Så det er neimen ikke lett å bli klok på dette fenomenet Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 "X-Box360 er en støvsuger og PS3 er en svindyr penisforlenger. Om dere sier noe annet skal jeg nunchucke dere dit pepper'n gror." Man må lære seg å ignorere enkelte. Ellers går det i sirkel. Denne skråsikkerheten er et typpisk kjennetegn på unge mennesker. Man er verdensmester (og nå generaliserer jeg fælt, beklager det). Som 18-20 åring var i hvert fall jeg verdensmester og viste alt. Skulle gjerne reist tilbake i tid og banket litt vett i meg. Om ikke annet så tror jeg enkelte vil lære seg å venne av seg skråsikkerheten her på forumet og det er jo en positiv ting. Skråsikre mennesker må få ytre sin mening de også, på lik linje med vinglepetterne av oss. Så lenge det foregår på konstruktivt vis. Det gjelder å oppmuntre folk til å bedrive en meningsfull meningsutveksling. Går man inn for å provosere for provoseringens skyld så er det trolling. Troll liker vi ikke, da må vi sende ut jegerne. Jeg håper brukere kan ha skråsikkerhetens tyranni i bakhodet når man poster. Så må vi også ha i bakhodet at ytringsfrihet medfører at vi også vil bli utsatt for banale skråsikre meninger. Så får man selv avgjøre om man er villig til å kaste bort tiden ved å diskutere med de skråsikre, selv innser jeg at forumet er et sted hvor jeg også må lese meninger jeg helst skulle vært foruten å lese Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg har både skråsikkerhetens tyrani, forumtrollenns tango og moderatorenes hammer i bakhodet for tiden, mye siden jeg ikke lærte ved første smekk på fingrene og heller måtte vente til tredje smell på pungen kom Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg kan ikke annet enn å le av alle de hårreisende påstandene de har kommet med. Problemet oppstår når folk faktisk tror på dem. 8357046[/snapback] Et apropos til det, uten å gå helt off topic; etter E3 i fjor skulle en fyr jeg bodde med forklare meg hvordan den nye PS3-kontrolleren var firedimensjonal. Meg ut hele samtalen: 8357069[/snapback] Haha, en kar jeg var kompis med før tar kaka. Han trodde faktisk på det ryktet som verserte internett for et års tid siden, om at når man spillte wii, så ville bilde komme UT av TV'en, som et slags hologram...på en helt vanlig TV. Jeg begynnte å tro han hadde slått seg kraftig i hodet eller noe, men så skjønte jeg at han var jo bare en fanboy. Ikke noe galt i det forsåvidt. Men det jeg blir virkelig irritert av, er folk som blir irritert over at andre liksom ikke skjønner at konsollen de har kjøpt er crap. Slike folk burde virkelig holde meningene sine for seg selv. "De sluker løgnene rått"... "Det er naturlig å forsvare sitt dårlige valg"... Blabla, fy faen jeg vil spy! Det finnes et veldig bra ord for disse medlemmene av samfunnet: Bedrevitere. Hvem i all verden er dere, som liksom kan bestemme hva som er dårlig, og hvem som har rett og galt? Nei, slike folk er hakket verre enn fanboys, i mine øyne, bare fordi de er så ubegripelig arrogante. Den virkelige agendaen deres skinner igjennom uannsett hvor finurlig postene er konstruert. :!: Lenke til kommentar
ttt Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 No må ikkje gløyme at det er andre grunnar enn det å skulle forsvare konsollen ein har kjøpt som kan liggje bak mange av diskusjonane. Mange på forumet er personar som er spesielt interessert i nettopp konsollar, spel og hardware, meg inkludert. For oss er det interessant å diskutere ting som ytelsen til dei ulike GPUene, ulik bruk av bump mapping i spela, kor godt eit enkelt spel eller konsoll sel og alt det andre som blir diskutert her. Dette gjer vi ikkje fordi vi føler eit behov for å forsvare noko (sjølv om enkelte sikkert kan gjere det og) eller fordi vi ønskjer å provosere nokon, men fordi dette er noko vi er lidenskapleg opptatt av. Noko vi ønskjer å diskutere med andre som føler det same. Når mange personar som føler så sterkt om ein ting møtast til ein uformel diskusjon i ly av anonymiteten på verdsveven kan det fort gå litt for langt. Alle er ulike. Vi har forskjelleg syn på saker og ting. Dette fører gjerne til at temperaturen stig når personar med ulikt syn skal forklare/forsvare sitt syn på ei sak. Skriftleg diskusjon via Internett er og ein vanskeleg diskusjonsform. Ulike virkemiddel vi ville brukt i ein munnleg diskusjon fungerer ikkje like godt her. Særleg når diskusjonen er på sitt hardaste er det fort gjort å feiltolke eit innlegg, og krigen startar for alvor. Ting blir og ofte satt på spissen for å gjere eit poeng. Dette kan gjere at personar framtstår skråsikre og ikkje tek hensyn til andre sine synspunkt. Dette blir bare ein naturleg del av diskusjonen, og noko vi må leve med. Lenke til kommentar
ohlala Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Skal du takke noen for konsoll krigen så takk til Sony. Uten dem og den hypen de skapte før konsollen kom, ville vi ikke ha en slik konsoll krig vi har i dag. Det ville fortsatt vært tråder om hvem som er best, men ikke på samme måte som det vi har i dag. Du har mista poenget her. Såklart vil Sony prøve å stille seg selv og sine produkter i et mest mulig positivt lys. Det samme gjelder Microsoft og Nintendo. 8356972[/snapback] Alle har vel kommet med litt sprøyt, men Sony stiller i egen klasse for seg selv. Da MS kungjorde Xbox 360 og hva vi skulle forvente, leide de ikke inn et selskap til å lage en film og etterå si at dette er ingame E3 2005 Killzone og Motorstorm var laget av et eget firma som ikke lager spill, men animasjoner. Så på konferransen viser de dette her og sier dette er ingame. MS og Nintendo kommer med uttalelser og de sier ditt og datt. Vise til noe konkret så juge bevist og si dette er slikt det er har de ikke gjort. PS3 kom 1 år etter Xbox 360 og innen IT verden er 1 år ganske lenge. Likevel klarer ikke PS3 å prestere noe som er bedre enn det vi har fra før av Skuffende, spesielt hva Sony sa om konsollen før den ble lansert Endret 11. april 2007 av ohlala Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 All denne skittkastinga kunne vært løst ved én enkelt løsning: Onlinespilling på tvers av konsoller. Wii-, X360- og Ps3-boys kunne ha kjempet ut og kjeftet på hverandre i ett spill online. Så hadde vi sett da om kjeften er like kjapp som fingrene. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 "Fanboy Punchout", fanboy shades included. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hva med et slåssespill, hvor slåsserne har kropp som sin favorittkonsoll? Ps3 er diger og har blå laserøyne, X360 har en diger vifte som blåser motstanderne til Helsik, og Wii er liten, veldig fleksibel og bevegelig. Heh, neida. Mener ikke å kødde med konsoller her. Man kan bli skutt for mindre nå til dags. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hva med et slåssespill, hvor slåsserne har kropp som sin favorittkonsoll?Ps3 er diger og har blå laserøyne, X360 har en diger vifte som blåser motstanderne til Helsik, og Wii er liten, veldig fleksibel og bevegelig. Heh, neida. Mener ikke å kødde med konsoller her. Man kan bli skutt for mindre nå til dags. 8357794[/snapback] God ide, men 360en skal se slik ut! (Vær nådig, moder!) Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 "Fanboy Punchout", fanboy shades included. 8357740[/snapback] Det mest brutale og blodige spill noensinne. :!: Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Ps3 er diger og har blå laserøyne, X360 har en diger vifte som blåser motstanderne til Helsik, og Wii er liten, veldig fleksibel og bevegelig.8357794[/snapback] Poster ikke svar på emnet. Men dette var en flott fremstilling, hvor det faktisk kommer frem at alle tre har vært sitt evne.. Derfor håper jeg faktisk folk begynner å skjønne det. Og at når man diskuterer prestanda som ttt var inne på. Gjelder det å akseptere motparten. Gjør man ikke det, kan du/dere heller ikke forvente å få den aksepten dere forventer. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Er nettopp det som har vært konsollforumets problemer. Aksept. Har vært forferdelig vanskelig å diskutere på forumet, for om man f.eks nevnte Wii i en PS3 tråd, on topic som sammenligning, ble det hysteria. Nevnte man PS3 i en X360 tråd, igjen ontopic for å sammenligne, ble det hysteria i tråden. Folk aksepterte ikke andre konsoller i tråder, selv om det var on topic og relevant for det man diskuterte. Respekt har og vært fraværende i konsollforumet, er ingen som har respsketert andres meninger noe særlig, og bare lukket øynene for forskjeller mellom folk og klaska sverd sammen som duelanter av værste sort hvor alt var tilatt. Mener at aksept og respekt er 2 ting man burde ha i bakhodet når man poster. Aksepter andres meninger samtidig som du respekterer dem. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Akkurat dette med respekt har jeg skrevet en tråd om, dere finner den under stickyes tror jeg. Dere finner den her. Det er ingen hemmelighet at flere brukere på dette forumet i stor grad mangler respekt for andre brukere. Er noen unenig i dem kan det ende opp med personangrep, stygge ord og dårlig stemning. Skyldes det mangel på oppdragelse? Kanskje. Eller kanskje noen mennesker føler seg ekstra tøffe der de sitter trygt bak dataskjermen sin. Det er rett og slett ikke godt å vite. Aksept er en annen mangel i disse kategoriene. Det er ikke mange av argumentene og meningene som aksepteres. Nå skal det jo være sagt at det selvfølgelig er helt lovlig og legitimt å være uenig i et argument eller en mening. Det er ikke det det handler om. Man skal akseptere at andre brukere er uenig, og der ligger store deler av problemet idag. De fleste fanatikere mangler evnen til å akseptere at andre brukere kan ha andre meninger, argumenter og preferanser enn dem selv. Får de dette er store deler av problemet løst. Snorre Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 *en eller annen rant om ps3* Herregud man, har du ikke skjønt noe om hva denne tråden handler om? Vel, du beviser jo iaffal ett og annet poeng. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hva med å ikke lage en gerilljagruppe mot de som tar en side? Heller la det være å aksepter at folk er forsjellige. Slik er det på alt for tiden. Brus , mat , elektronikk osv Om noen liker skinke bedre en leverpostei så må de da for faen då lov til å synes det . unødig med en sånn "bedreviter" tråd som dette Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Akkurat dette med respekt har jeg skrevet en tråd om, dere finner den under stickyes tror jeg. Dere finner den her. Det er ingen hemmelighet at flere brukere på dette forumet i stor grad mangler respekt for andre brukere. Er noen unenig i dem kan det ende opp med personangrep, stygge ord og dårlig stemning. Skyldes det mangel på oppdragelse? Kanskje. Eller kanskje noen mennesker føler seg ekstra tøffe der de sitter trygt bak dataskjermen sin. Det er rett og slett ikke godt å vite. 8360024[/snapback] Akkurat dette med respekt er ikke bare bare heller i dette forumet.. Personlig prøver jeg å være respektfull mot andre selv om jeg nok kan nærme meg grensen for respektløs til tider jeg også hvis jeg mener andre debattanter er helt på jordet.. Dessverre finnes det 2-3brukere på forumet som jeg rett og slett ikke har ett fnugg av respekt for. Navn skal ikke nevnes, men spesiellt en av disse er vel den største Sony-fanboyen som finnes i hele verden. Når denne personen skriver innlegg så er de ofte så hårreisende at man nesten ikke har noe annet valg enn å gå til angrep på personen eller i hvert fall latterligjøre påstandene hans. Forøvrig vil jeg putte meg selv i samme kategori som ttt da jeg rett og slett er genuint interessert i teknologi og konsoller siden jeg fikk min c64 og NES på 80-tallet en gang. Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om hvem som vinner krigen til slutt så lenge jeg har det morro på veien. Jeg har nok ganske overaskende fått en favoritt i xbox siden den mer eller mindre ut av intet har tatt opp konkurransen mot sony og nintendo. Men det er ikke værre enn at jeg har lurt sjefen min til å kjøpe en Wii til lekerommet på jobb Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Hva med å ikke lage en gerilljagruppe mot de som tar en side? Heller la det være å aksepter at folk er forsjellige. Slik er det på alt for tiden. Brus , mat , elektronikk osv Om noen liker skinke bedre en leverpostei så må de da for faen då lov til å synes det . unødig med en sånn "bedreviter" tråd som dette 8382909[/snapback] Poenget med denne tråden slik jeg ser det er ikke å være "bedreviter" så mye som å diskutere og debattere et fenomen... Jeg synes det var interessant å se hvilke andre tanker folk hadde gjort seg opp rundt dette temaet. At man samtidig kommer med kritikk og innvendinger med negative konsekvenser relatert til dette fenomenet er jo da også akseptabelt synes jeg. Jeg for min del ønsker ikke å kritisere merketilhørighet eller slikt som en helhet, men jeg stiller meg kritisk til fenomenet i den grad det fører til skittkasting, krangling og ukvemsord. Da blir det også relevant å forstå hvorfor det kan bli så følelsesladet for å komme disse negative aspektene til livs. Endret 16. april 2007 av Dipso Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg kan ikke annet enn å le av alle de hårreisende påstandene de har kommet med. Problemet oppstår når folk faktisk tror på dem. 8357046[/snapback] Et apropos til det, uten å gå helt off topic; etter E3 i fjor skulle en fyr jeg bodde med forklare meg hvordan den nye PS3-kontrolleren var firedimensjonal. Meg ut hele samtalen: 8357069[/snapback] Haha, en kar jeg var kompis med før tar kaka. Han trodde faktisk på det ryktet som verserte internett for et års tid siden, om at når man spillte wii, så ville bilde komme UT av TV'en, som et slags hologram...på en helt vanlig TV. Jeg begynnte å tro han hadde slått seg kraftig i hodet eller noe, men så skjønte jeg at han var jo bare en fanboy. Ikke noe galt i det forsåvidt. Men det jeg blir virkelig irritert av, er folk som blir irritert over at andre liksom ikke skjønner at konsollen de har kjøpt er crap. Slike folk burde virkelig holde meningene sine for seg selv. "De sluker løgnene rått"... "Det er naturlig å forsvare sitt dårlige valg"... Blabla, fy faen jeg vil spy! Det finnes et veldig bra ord for disse medlemmene av samfunnet: Bedrevitere. Hvem i all verden er dere, som liksom kan bestemme hva som er dårlig, og hvem som har rett og galt? Nei, slike folk er hakket verre enn fanboys, i mine øyne, bare fordi de er så ubegripelig arrogante. Den virkelige agendaen deres skinner igjennom uannsett hvor finurlig postene er konstruert. :!: 8357583[/snapback] Dessverre så var han nok ikke den eneste som ble så opphengt i dette med revolution at han trodde dette. Et par av mine kamerater var også oppsatt på dette med Revolution og hologram kontroller. Dette var derimot ikke et hologram som kom ut fra tven din, men en hologram skjerm som kom opp i mellom (eller på) de to kontrollerne. Dette var et rykte som gikk og de tok agnet med engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå