Gå til innhold

Skråsikkerhetens tyranni - Konsoll-fanatikere


Snorre

Anbefalte innlegg

Jeg tror rett og slett det har blitt litt inn å hate sony. Se på f.eks. på signaturen til personen over meg. Jeg vet at sony har sagt mye morsomt og at det bare er ment som en spøk, men ta en titt på sider som This Is Waiting og den kjente Wii vs PS3-filmen. Mange har en alt for sunn skepsis til sony.

En ting jeg også reagerer på er bruken av ordet fanboy. Om det er noen som mener at den nye onlinetjenesten til PS3(home) er bare noe hype og hater den totalt så la dem si det så lenge de ikke framstiller det som om det er fakta og ikke meninger. Vi "nøytrale" er alt for raske til å stemple ordet fanboy i pannen til folk som rett og slett bare har meninger. Selv har jeg aldri kalt noen for fanboy, det navnet kan de få sette på seg selv om de er det.

Dette er et diskusjonsforum og egne meninger vil det alltid være, men å bli kvitt de som bare vil være her for å provosere vil aldri skje før vi ikke lar oss provosere og bare galant overser dem. Det er oppmerksomhet de vil ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange har en alt for sunn skepsis til sony.

 

Dette blir jo utliknet av de som ikke har noen som helst skepsis til Sony....

8397003[/snapback]

Sant, veldig sant, det finnes vel flere ekstreme sony-fans uten sunn fornuft i det hele tatt enn det finnes til wii og 360.

Men for å understreke poenget mitt:

Alle har vel kommet med litt sprøyt, men Sony stiller i egen klasse for seg selv. Da MS kungjorde Xbox 360 og hva vi skulle forvente, leide de ikke inn et selskap til å lage en film og etterå si at dette er ingame

 

E3 2005 Killzone og Motorstorm var laget av et eget firma som ikke lager spill, men animasjoner. Så på konferransen viser de dette her og sier dette er ingame.

MS og Nintendo kommer med uttalelser og de sier ditt og datt.

Vise til noe konkret så juge bevist og si dette er slikt det er har de ikke gjort.

 

PS3 kom 1 år etter Xbox 360 og innen IT verden er 1 år ganske lenge. Likevel klarer ikke PS3 å prestere noe som er bedre enn det vi har fra før av

 

Skuffende, spesielt hva Sony sa om konsollen før den ble lansert

8357686[/snapback]

Sånne påstander som det uten noen som helst kilde liker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Wii vs PS3-filmen. Mange har en alt for sunn skepsis til sony.

En ting jeg også reagerer på er bruken av ordet fanboy. Om det er noen som mener at den nye onlinetjenesten til PS3(home) er bare noe hype og hater den totalt så la dem si det så lenge de ikke framstiller det som om det er fakta og ikke meninger. Vi "nøytrale" er alt for raske til å stemple ordet fanboy i pannen til folk som rett og slett bare har meninger. Selv har jeg aldri kalt noen for fanboy, det navnet kan de få sette på seg selv om de er det.

Dette er et diskusjonsforum og egne meninger vil det alltid være, men å bli kvitt de som bare vil være her for å provosere vil aldri skje før vi ikke lar oss provosere og bare galant overser dem. Det er oppmerksomhet de vil ha.

8396962[/snapback]

 

Sony er markedslederen med PS2 og jeg tror at de får ekstra ekstra mye tyn av den grunn. Men at de har gjort en rekke tabber som de fortjener en smekk på fingrene for er det vel ingen som nekter for.

 

Jeg er ellers enig her. Folk blander fakta og egen mening og så er det noen som tenner og vi har en krangel.

 

F.eks når en person sier at konsoll XXX vil mislykkes på grunn av et dårlig spillutvalg, så glemmer ofte denne personen at det finnes andre meninger. Inndirekte sier jo også denne personen at de som mener at utvalget er bra ikke har god smak. Jeg hadde blitt forbanna hvis en fyr sa at PS2 ikke hadde noe bra spillutvalg. Jeg har spilt masse spill på den konsollen som jeg har elsket og da er det ikke kult å høre at noen rakker ned på disse.

 

Eller når det gjelder Home. En person synes ikke konseptet virker fristende. Og istedet for å skrive "Dette er ikke noe for meg", så skrives det "Dette vil ikke bli noen suksess" og dere vet hva som skjer.

 

Ja ja, mange måter å starte en krangel. Dette var bare noen eksempler.

Lenke til kommentar

Monkeyboy hadde noen glitrende bemerkninger i sin post.

 

Jeg vil gjerne ta et eksempel i f.eks. Home, som er hyppig diskutert. For enkelte er dette gull og mekka, og de nekter å høre noe annet. Sier en f.eks. at Home ser stilig ut, men vet ikke om det vil slå an på det globale markedet, blir det fort litt varmt for noen. Disse later til å ha problemer med å skille mellom hva de selv tror og hva de heller HÅPER. Blindet av kjærlighet for sin konsoll (eller snarere fabrikanten av konsollen) mister de nesten evnen til å se objektivt på saken. Om de selv digger Home, klarer de ikke å se for seg at resten av verden ikke nødvendigvis mener det samme, og blir personlig fornærmet (det virker iallefall slik) om noen skulle våge å ytre noe slikt. Dette begrenser for muligheten til å kunne "diskutere" saken. Det blir stort sett kun to sider som til stadighet bombarderer den andre med argumenter, samtidig som ingen av partiene ser ut til å høre på andre enn sine andre argumenter.

 

(For ordens skyld: Jeg tror Home kommer til å bli populært. Ingen grunn til diskusjon om det. :))

Lenke til kommentar
Monkeyboy hadde noen glitrende bemerkninger i sin post.

 

Jeg vil gjerne ta et eksempel i f.eks. Home, som er hyppig diskutert. For enkelte er dette gull og mekka, og de nekter å høre noe annet. Sier en f.eks. at Home ser stilig ut, men vet ikke om det vil slå an på det globale markedet, blir det fort litt varmt for noen. Disse later til å ha problemer med å skille mellom hva de selv tror og hva de heller HÅPER. Blindet av kjærlighet for sin konsoll (eller snarere fabrikanten av konsollen) mister de nesten evnen til å se objektivt på saken. Om de selv digger Home, klarer de ikke å se for seg at resten av verden ikke nødvendigvis mener det samme, og blir personlig fornærmet (det virker iallefall slik) om noen skulle våge å ytre noe slikt. Dette begrenser for muligheten til å kunne "diskutere" saken. Det blir stort sett kun to sider som til stadighet bombarderer den andre med argumenter, samtidig som ingen av partiene ser ut til å høre på andre enn sine andre argumenter.

 

(For ordens skyld: Jeg tror Home kommer til å bli populært. Ingen grunn til diskusjon om det. :))

8398357[/snapback]

Hehe det der har jeg også lagt meget godt merke til.

 

I en av de første trådene om HOME var jeg så "dum" at jeg spurte om hva det i det hele tatt var for noe,og da var helvete løs :) At jeg i tillegg senere var enda "dummere" og skrev at dette virket helt uinteressant for meg samtidig som det nok er ett genial påfunn av sony så ble jeg nesten virtuellt halshogd :D

 

Det er virkelig farlig å mene at HOME ikke er verdens redning på dette forumet. Og man må for all del ikke sammenlikne det med f.eks WOW av en eller annen grunn :no:

Lenke til kommentar
Så hvor kommer denne skråsikkerheten fra? Jeg tror alle mennesker har en form for instinkt som får dem til å forsvare sine egne valg.

Dette er jo ganske velkjent egentlig. Det er forsket på det i USA. Folk med sterk politisk tilhørighet får faktisk en fysisk velværsfølelse når de forsvarer partiet de holder med, uansett om argumentene er råtne. Det er som dop :lol:

Lenke til kommentar
Så hvor kommer denne skråsikkerheten fra? Jeg tror alle mennesker har en form for instinkt som får dem til å forsvare sine egne valg.

Dette er jo ganske velkjent egentlig. Det er forsket på det i USA. Folk med sterk politisk tilhørighet får faktisk en fysisk velværsfølelse når de forsvarer partiet de holder med, uansett om argumentene er råtne. Det er som dop :lol:

8400023[/snapback]

Når du sier det slik er det skremmende likt fotballsupportere, som støtter laget sitt samme hva. Rett og slett fordi laget deres er "best".

Lenke til kommentar
Når du sier det slik er det skremmende likt fotballsupportere, som støtter laget sitt samme hva. Rett og slett fordi laget deres er "best".
Joda, men du har de fotballsupporterne som klarer å innse når deres eget lag tapte fortjent, så har du de som nekter å innse at laget deres var underlegne, og begynner å dra inn alt mulig av andre elementer som dårlig dømming, uflaks osv. Hvis de en eneste gang skulle klare å se at laget deres har blitt overkjørt, vil de uansett blånekte for det istedenfor å innrømme nederlaget, rett og slett fordi det går på stoltheten løs. Den siste gruppen er vel enkelt og greit fotballens svar på forumtroll/fanboys(gud så lei jeg er av det ordet) ;)
Lenke til kommentar

Akkurat det du sier der kjenner jeg meg lett igjen i. Har overhørt svært varme diskusjoner blant venner om hvorfor et lag tapte en bestemt kamp. "Men herregud, Johnsen (aner ikke hva fotballspillere heter) satt jo på benken i et kvarter! Hvordan skal man klare å skåre fra benken?!" :D

Endret av Alex ws
Lenke til kommentar
Når du sier det slik er det skremmende likt fotballsupportere, som støtter laget sitt samme hva. Rett og slett fordi laget deres er "best".
Joda, men du har de fotballsupporterne som klarer å innse når deres eget lag tapte fortjent, så har du de som nekter å innse at laget deres var underlegne, og begynner å dra inn alt mulig av andre elementer som dårlig dømming, uflaks osv. Hvis de en eneste gang skulle klare å se at laget deres har blitt overkjørt, vil de uansett blånekte for det istedenfor å innrømme nederlaget, rett og slett fordi det går på stoltheten løs. Den siste gruppen er vel enkelt og greit fotballens svar på forumtroll/fanboys(gud så lei jeg er av det ordet) ;)

8400719[/snapback]

 

Kjenner meg litt igjen her. :blush:

Lenke til kommentar
*snip

8398357[/snapback]

Hehe det der har jeg også lagt meget godt merke til.

 

I en av de første trådene om HOME var jeg så "dum" at jeg spurte om hva det i det hele tatt var for noe,og da var helvete løs :) At jeg i tillegg senere var enda "dummere" og skrev at dette virket helt uinteressant for meg samtidig som det nok er ett genial påfunn av sony så ble jeg nesten virtuellt halshogd :D

 

Det er virkelig farlig å mene at HOME ikke er verdens redning på dette forumet. Og man må for all del ikke sammenlikne det med f.eks WOW av en eller annen grunn :no:

8398503[/snapback]

 

Når det gjelder å gjøre i buksa i en PS3 tråd, prøv å si at Wii har gjort noe bedre enn PS3, jeg gjorde det, fytte rakkern det ble skyttegravs krig av det.

 

Hele poenget, folk klarer verken å akseptere eller respektere at der finnes andre meninger der ute. De er så innstilt at de har det beste at all form for "brudd" på dette "perfekte" bildet av PS3 (eksempel) er som Muhammed tegningene, bare værre.

Lenke til kommentar

Folk prøver overbevise andre om at sin konsoll er den beste så fler skal kjøpe den. Hvor fler som ahr samme konsoll hvor bedre. Jeg kjøper allt som kommer av konsoller. Kjøpte en Xbox360 på realse, synes den var dritt rå, men nesten ingen av de jeg kjenenr kjøpte den. Ble liskom ikke den samme morroa å være god i et spill når det ikke er noen kjente å konkurere med.

Lenke til kommentar
*snip

8398357[/snapback]

Hehe det der har jeg også lagt meget godt merke til.

 

I en av de første trådene om HOME var jeg så "dum" at jeg spurte om hva det i det hele tatt var for noe,og da var helvete løs :) At jeg i tillegg senere var enda "dummere" og skrev at dette virket helt uinteressant for meg samtidig som det nok er ett genial påfunn av sony så ble jeg nesten virtuellt halshogd :D

 

Det er virkelig farlig å mene at HOME ikke er verdens redning på dette forumet. Og man må for all del ikke sammenlikne det med f.eks WOW av en eller annen grunn :no:

8398503[/snapback]

 

Når det gjelder å gjøre i buksa i en PS3 tråd, prøv å si at Wii har gjort noe bedre enn PS3, jeg gjorde det, fytte rakkern det ble skyttegravs krig av det.

 

Hele poenget, folk klarer verken å akseptere eller respektere at der finnes andre meninger der ute. De er så innstilt at de har det beste at all form for "brudd" på dette "perfekte" bildet av PS3 (eksempel) er som Muhammed tegningene, bare værre.

8422835[/snapback]

 

Hehe, eventuelt prøv å påstå at wii kontrolleren ikke er så bra som man vil ha det til, eller at Zelda ikke fortjente mer enn 8.8 på gamespot ;)

Endret av sp0ck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...