frowen Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hei. Jeg har nå kjørt dual-boot, og funnet at jeg vil fjerne den partisjonen med XP på. Men når jeg velger den partisjonen (D), og formater, så kommer det at det ikke går ann. Det har vel noe med at det er en system-disk å gjøre. Hvordan kan jeg få formatert den? takk for hjelp, frow- Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Du kan starte opp fra enten XP plata eller Vista platen og så formatere XP partisjonen derfra. Om du ikke har en boot diskett med format på da....da er det like raskt. Lenke til kommentar
frowen Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Hmmm... Så jeg kan ikke få gjort det fra inne i Windows? Argh..... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hmmm... Så jeg kan ikke få gjort det fra inne i Windows? Argh..... 8358775[/snapback] Nei, ikke når den sier at du ikke kan det......du kan jo prøve å slå av alt av brukerkontroll osv, og prøve igjen. Om det ikke går da, må du nok gjøre som beskrevet. Om ikke et program som Acronis Disk Director kan gjøre jobben da? Men disse programmene koster jo penger....da er det billigere å starte opp fra en cd plate. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Mulig du ikke får formatert partisjonen fra Vista fordi den inneholder oppstarts-informasjon som trengs for å starte Vista. Hvis du booter med en CD (f.eks. Gparted) og sletter partisjonen, og deretter ikke får startet Vista, må du boote fra Vista-DVD'en og velge Reparer installasjonen. Da vil Vista kunne starte igjen. Obs: Ikke sikker på utfallet! Du kan ev. slette alle mapper som har med XP å gjøre; Windows, Programfiler og Dokumenter og Innstillinger. Deretter redigerer du oppstarts-informasjonen ved å fjerne XP fra lista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå