Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun(15) får ikke overnatte hos meg(16), riktig?

Anbefalte innlegg

Jeg har litt denne samme problemstillingen..

Dama mi er 16 og det samme er jeg, men allikevel får ikke jeg lov til å ligg over hos henne, eller hun hos meg, av foreldrene mine!

Foreldrene hennes sier at det er helt greit, bare at de ikke vil bli besteforeldre osv enda :p

Jeg kan skjønne hvorfor foreldrene mine ikke lar meg få lov, samtidig er jeg veldig uenig med dem...

Lurer på om jeg skal fortelle dem at hu går på p-piller + samtdidig slenge med det at vi ikke får gjort noe mere enn det vi får på dagen, så kanskje jeg får lov :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tar det opp på en sivelisert måte hvor du forklarer problemstillingen, og de er sikre på at du vet hvordan du bruker gummi (fortell dem heller at du bruker kondom enn at hun går på p-piller - de føler seg vist tryggere med det) så er du enda et skritt nærmere mål.

En idè er også å ta "Tror du ikke det går ann å pule på dagtid også?"

men da skal du helst ta det opp med den av foreldrene dine som skjønner den problemstilingen ;)

Lykke til begge to

Lenke til kommentar
Det er helt jævlig iblant å ha foreldre som setter grenser når man er rundt 16 år. Om et par år vil alt være bedre, da bestemmer du. Foreldrer lager mange tullete regler og setter mange latterlige grenser. De har rett til det, du må bare holde ut. Hva med en telttur med "gutta"? Det er snart varmt og fint i været  :cool:

8427110[/snapback]

De "tullete" reglene som du velger å kalle det er stort sett veldig gjennomtenkte og gode regler. Du ser det bare ikke ennå fordi du ikke har (livs)erfaring nok. Når man blir litt eldre så skjønner man plutselig at alt det mamma og pappa har sagt og gjort har de gjort i god hensikt.

Jeg skjønner godt at foreldre ikke lar barna sine overnatte hos hverandre rundt den alderen. Gutta flommer over av hormoner og er stort sett vandrene ståpikker, mens jentene er nysgjerrige og stort sett velvillige. Det foreldrene tenker på er at det raskt kan gå galt, og noen kan bli gravide. Og det er de færreste som er klare for å bli foreldre når de er 15/16.

8427139[/snapback]

akkurat den biten med vandrende juniorer kalles morrabrød :p

Endret av boyeminem
Lenke til kommentar
Det er helt jævlig iblant å ha foreldre som setter grenser når man er rundt 16 år. Om et par år vil alt være bedre, da bestemmer du. Foreldrer lager mange tullete regler og setter mange latterlige grenser. De har rett til det, du må bare holde ut. Hva med en telttur med "gutta"? Det er snart varmt og fint i været  :cool:

8427110[/snapback]

De "tullete" reglene som du velger å kalle det er stort sett veldig gjennomtenkte og gode regler. Du ser det bare ikke ennå fordi du ikke har (livs)erfaring nok. Når man blir litt eldre så skjønner man plutselig at alt det mamma og pappa har sagt og gjort har de gjort i god hensikt.

Jeg skjønner godt at foreldre ikke lar barna sine overnatte hos hverandre rundt den alderen. Gutta flommer over av hormoner og er stort sett vandrene ståpikker, mens jentene er nysgjerrige og stort sett velvillige. Det foreldrene tenker på er at det raskt kan gå galt, og noen kan bli gravide. Og det er de færreste som er klare for å bli foreldre når de er 15/16.

8427139[/snapback]

8462803[/snapback]

Av egen erfaring må jeg bare si at det slettes ikke er bare om mårran de der står nei :)

Lenke til kommentar

8427110[/snapback]

8427139[/snapback]

8462803[/snapback]

Av egen erfaring må jeg bare si at det slettes ikke er bare om mårran de der står nei :)

8471567[/snapback]

å det igjen går under det kjente navnet testosteron\hormoner

Lenke til kommentar
Mamma har allerede sagt til meg: "Alle foreldre tror sex bare kan skje etter klokken 24, men dere får ikke lov likevel før hun er 16."

Blæh.

8436771[/snapback]

haha

Hører du alltid på hva mor di sier ? si til dama at du fikk lov, knull henne , hva skal foreldra di gjøre med saken ? Fra DU er 16 kan DU ha ditt EGET sexliv.

Lenke til kommentar

Akkurat sånn var det med min gamle kjæreste også! Samme alder og alt..

Løsningen til slutt ble slik:

Vi fikk lov å overnatte, men kun i hvert vårt rom. Det var jo ikke så kult i starten, men det ble liksom en start, vi begynte å klatre over kneika ;)

Så til slutt, da vi hadde vært sammen i 4 mnd ca, fikk vi lov til å sove i samme seng.

Men argumentet om at dere må vente til hun er 16, er veldig sterkt. Og den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves! :)

Lenke til kommentar
Mamma har allerede sagt til meg: "Alle foreldre tror sex bare kan skje etter klokken 24, men dere får ikke lov likevel før hun er 16."

Blæh.

8436771[/snapback]

haha

Hører du alltid på hva mor di sier ? si til dama at du fikk lov, knull henne , hva skal foreldra di gjøre med saken ? Fra DU er 16 kan DU ha ditt EGET sexliv.

8472939[/snapback]

Nå er det vel egentlig ikke jeg som bestemmer hvem som skal få lov til å være i et hus jeg ikke eier da, men.

Edit: Og en annen ting. Det handler ikke om sex, men det å få lov til å være sammen om natten.

Endret av Minus
Lenke til kommentar
Nå er det vel egentlig ikke jeg som bestemmer hvem som skal få lov til å være i et hus jeg ikke eier da, men.

Edit: Og en annen ting. Det handler ikke om sex, men det å få lov til å være sammen om natten.

8473329[/snapback]

Du virker som en veldig fornuftig person.

Hør på deg selv, og gjør litt som morra di sier. Da bygger du opp poeng til å gjøre noe annet villt senere i tillegg :D

Lenke til kommentar

Mann deg opp og si det jeg sa når jeg ikke fikk lov til å sove hos dama mi (får fremdeles ikke lov, men det er en annen sak :p )

"Mamma, du er bare redd for at vi skal knulle du!"

Da hadde hu ikke mye å si nei :p

"Ehh, såpass ja. Ehm. *kremt*. Ja, eller nei. Men. Ehhm. Du skjønner... Ehhh..."

Fikk aldri noe svar :p

Lenke til kommentar

Sålenge du bor under dine foreldres tak, så er det deres regler som gjelder, samme om du er 15, 16 eller 32. Nekter foreldrene dine puling i huset, så får du bare godta det.

Og til dere som er sammen med noen under seksuell lavalder; Sett igang og pul, så skal du se at foreldrene til kjæresten din kanskje gir deg en liten overraskelse i form av en anmeldelse.

Hvis noen hadde ligget med mine døtre mens de var under seksuell lavalder, ville de fått besøk av onkel.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest only God can judge me
Sex er ikke nødvendig i førsten av et forhold sånn jeg føler det nå.. syns alle springer rundt som kaniner og dytter kuken i det hølet som passer for tiden jeg..

8379805[/snapback]

Er ikke nødvendigvis det det handler om. Uansett om man har sex eller ikke, så er det å våkne opp ved siden av personen du er forelsket i noe av det beste som finnes, spør du meg.

8379813[/snapback]

du er helt rett men du må husk at det er forskelig sykdomer, du kan ikke vet hvem som er frisk eller hvem som er syk min kjære du

Lenke til kommentar

Jeg har ryddet bort et par innlegg hva angår lovligheten med å ha sex med noen under 16. Dette er noe som har vært tatt opp til det kjedsommelige i andre tråder.

på dokotonline.no fant jeg dette om temaet seksuell lavalder og straff:

Som du skriver er den seksuelle lavalderen i Norge 16 år. Det har vært foreslått å senke grensen til 15 år, men forslaget har foreløpig fått liten støtte.

I straffelovens paragraf 196 står det at den som har seksuell omgang med en som er under 16 år straffes med fengsel i inntil 5 år. I den samme lovparagrafen står det imidlertid at straff kan bortfalle dersom man er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling.

To vanlige ungdommer med en aldersforskjell på to år vil normalt bli ansett som jevnbyrdige. Jeg vil derfor tro at sannsynligheten for straff er svært liten. De færreste foreldre vil nok heller ikke anmelde et slikt forhold.

ung.no er det et lignende spørsmål men med et mer utfyllende svar.

jeg setter en strek for den delen av debatten. ut ifra gjeldene lover og rettspraksis vil ikke trådstarter eller andre bli tatt for seksuelt samvær med en under 16 så lenge det er en relativt jevn aldersforskjell (opp til cirka 19 år).

alle reaksjoner på at jeg setter strek for debatten om alder skal tas på PM med meg og ikke i tråden.

Lenke til kommentar

Jeg har forsåvidt samme problemet... så skjønner hva du mener!

Jeg og kjæresten har vært sammen i snart 4 mnd, og vi har "kjent hverandre" (sånn halvveis) i 3-4 år før vi ble sammen... Jeg er 16, og han er snart 17. Men mamma synes fremdeles det er for tidlig...

Hu veit jo at vi har sex osv, men ennå er det visst for tidlig(!)

Nå skal det nevnes at hu er veldig konservativ da : /

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...