Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun(15) får ikke overnatte hos meg(16), riktig?

Anbefalte innlegg

Sex er ikke nødvendig i førsten av et forhold sånn jeg føler det nå.. syns alle springer rundt som kaniner og dytter kuken i det hølet som passer for tiden jeg..

8379805[/snapback]

Er ikke nødvendigvis det det handler om. Uansett om man har sex eller ikke, så er det å våkne opp ved siden av personen du er forelsket i noe av det beste som finnes, spør du meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror vi ikke får lov av to grunner:

Den ene er at vi kan bryter norsk lov om vi ligger sammen, og den andre er kanskje at de syns sex som 16-åring er litt tidlig. Jeg aner egentlig ikke hva som er normalt når man er i et forhold, så vi tar alt i den farten vi føler passer oss.

Jaytee: Hadde du kunnet greiet litt mer ut om frustrasjonen?

Hvorfor er man frustrert? Hvorfor får noen lov, mens andre ikke?

edit: jeg og Aidskake skrev nesten akkurat det samme med forekjellige ord. Synd at hun var ett minutt før meg :(

8379632[/snapback]

Det jeg mente Kristian, var at det alltid vil være frustrasjon i bildet når man har noe innen rekkevidde og ikke kan nå det :) Spesielt når man vet at andre i samme situasjon når det.... Et eksempel: Et barn som ser et annet barn spise is, vil også ha is... spesielt hvis barnet vat at han/hun ikke får det :) Blir omtrent det samme, bare at her er det vel snakk om annen godis :!: Hehe neida.... Poenget er ihvertfall at når man har noe man har lyst på innen rekkevidde, men ikke får det skaper det frustrasjon :) Du virker forresten som en meget oppegående og fornuftig ung kar og klarer sikkert å finne ut av hvorfor dere ikke får lov, ved å spørre. Men husk ! Det er absolutt ingen skam i å vente :)

Lenke til kommentar
Oj.... ble et slags mønster av smileys der hehe.... ble litt i overkant mange kanskje.... :)

8379832[/snapback]

Jupp, det kan man godt være litt nøysom med, ellers mister de sin effekt, som alt man bruker i for store doser...

Geir :)

8424844[/snapback]

Jepp, var derfor jeg selv også kommenterte det :yes:

Lenke til kommentar

Jeg er forhåpentligvis snart i et lignende drama queen opplegg : 17år gutt og 16år jente.

Mor og far passer jo litt ekstra på jenta da, er ikke det at man må slenge pølsa inni hu , men poenget med å sove over er jo selve symbolet da, sånn jeg ser det nå, det å kose ( uten som sagt å slenge pølsa i hu )

Kristian : Norgeslov er som sagt veldig rund. Om man er 16 og har en kjæreste som er 15 og saken blir anmeldt vil de nok spøre deg og henne om det er frivillig , som det forhåpentligvis er, så blir saken hendlagt.

Når man er 16år har man lov til eget sexliv.

Hadde jeg hatt en datter, du vet, pappas lille gullunge ( ikke snuskete ment ^^) så passer man gjerne på sålenge man kan..

Endret av Hurt
Lenke til kommentar

Jeg fikk lov til å ha kjærest som lå over da jeg var 15. Men foreldrene mine hadde gentlig ikke noe valg da, for jeg fikk overraskende besøk fra avstandskjæreste. Lå over i 3-4 dager. Egneltig ganske genialt. Så.. Du må finne en måte å "tvinge " foreldrene dine til å si ja. En situasjon der de ikke kan si nei. .. Ikke så lett, egentlig..

Snike seg ut? ;)

Lenke til kommentar

Nei, har ikke tenkt å snike meg ut. Får jeg ikke lov så får jeg ikke lov.

Respekterer det de voksne sier, og vil ikke at de skal ha muligheten for å utsette overnattingsbesøk lengre enn nødvendig.

Nå er det ikke mer enn ca 355 dager igjen til hun er 16 da så! :D...

Lenke til kommentar

Det er helt jævlig iblant å ha foreldre som setter grenser når man er rundt 16 år. Om et par år vil alt være bedre, da bestemmer du. Foreldrer lager mange tullete regler og setter mange latterlige grenser. De har rett til det, du må bare holde ut. Hva med en telttur med "gutta"? Det er snart varmt og fint i været :cool:

Lenke til kommentar
Det er helt jævlig iblant å ha foreldre som setter grenser når man er rundt 16 år. Om et par år vil alt være bedre, da bestemmer du. Foreldrer lager mange tullete regler og setter mange latterlige grenser. De har rett til det, du må bare holde ut. Hva med en telttur med "gutta"? Det er snart varmt og fint i været  :cool:

8427110[/snapback]

De "tullete" reglene som du velger å kalle det er stort sett veldig gjennomtenkte og gode regler. Du ser det bare ikke ennå fordi du ikke har (livs)erfaring nok. Når man blir litt eldre så skjønner man plutselig at alt det mamma og pappa har sagt og gjort har de gjort i god hensikt.

Jeg skjønner godt at foreldre ikke lar barna sine overnatte hos hverandre rundt den alderen. Gutta flommer over av hormoner og er stort sett vandrene ståpikker, mens jentene er nysgjerrige og stort sett velvillige. Det foreldrene tenker på er at det raskt kan gå galt, og noen kan bli gravide. Og det er de færreste som er klare for å bli foreldre når de er 15/16.

Lenke til kommentar
Var det etter de fant ut at dere snekovernattet, eller etter at hun hadde overnattet der og dere turte å spørre?

Uansett, jeg vil ikke miste tillitten til foreldrene mine/hennes, så jeg venter. :)

8428383[/snapback]

De fant det aldri ut :whistle:

Jeg overnatta "lovlig" hos hu første gangen. Da sa jeg til mamma at det var mange flere (jenter og gutter), og skulle ha filmkveld - men egentlig var det bare oss to. Hun fikk lov fra første stund. Husker vi spurte, og mora bare "Jaaaada" med en gang.

Senere kom hun til oss og sa at vi ikke måtte finne på noe tull :D

Lenke til kommentar
Det er helt jævlig iblant å ha foreldre som setter grenser når man er rundt 16 år. Om et par år vil alt være bedre, da bestemmer du. Foreldrer lager mange tullete regler og setter mange latterlige grenser. De har rett til det, du må bare holde ut. Hva med en telttur med "gutta"? Det er snart varmt og fint i været  :cool:

8427110[/snapback]

De "tullete" reglene som du velger å kalle det er stort sett veldig gjennomtenkte og gode regler. Du ser det bare ikke ennå fordi du ikke har (livs)erfaring nok. Når man blir litt eldre så skjønner man plutselig at alt det mamma og pappa har sagt og gjort har de gjort i god hensikt.

Jeg skjønner godt at foreldre ikke lar barna sine overnatte hos hverandre rundt den alderen. Gutta flommer over av hormoner og er stort sett vandrene ståpikker, mens jentene er nysgjerrige og stort sett velvillige. Det foreldrene tenker på er at det raskt kan gå galt, og noen kan bli gravide. Og det er de færreste som er klare for å bli foreldre når de er 15/16.

8427139[/snapback]

Enig med den! Har selv to små jenter. Gruer meg noe sinnsykt til de blir tenåringer. kommer sikkert til å stryke med pga høyt blodtrykk eller noe...

Lenke til kommentar

Bruk tiden til hjelp og vis folka dine at du er moden nok for det. Nevn det jevn og trutt og forklar til dem hvorfor du syntes det burde være okei at hun får ligge over oss deg. Problemet her er jo at begge foreldrene på begge sider ikke syntes det er ok. Får dere en av foreldrene med, og så pleier det som oftest å ordne seg. Da merker de at det ikke er så gale, eller så stor forandring egentlig og vips er det helt normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...