Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun(15) får ikke overnatte hos meg(16), riktig?

Anbefalte innlegg

Hola.

Det har seg sånn at kjæresten min og jeg gjerne vil tilbringe natten hos den ene av oss. Noe foreldrene mine liker svært lite. På en måte så skjønner jeg dette, men på en annen måte ikke. Hva mener dere er riktig? Argumenter for og imot?

Som emnetittelen sier, så er jeg 16 år og hun er 15. Har det virkelig så mye å si at hun er ett år under den seksuelle lavalder, og jeg akkurat er over? Vi får jo være sammen på dagen også, er det umulig å ha sex(regner med det er derfor hun ikke får overnatte før hun blir 16) i foreldrenes verden på dagen?

Forresten, mora til kjæresten min er heller ikke særlig glad for dette.

Endret av KristianG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
regner med det er derfor hun ikke får overnatte før hun blir 16

8354717[/snapback]

Det er ikke sikkert det der derfor dere ikke får lov til å overnatte hos hverrandre.. Det er ikke en selvfølge at dine foreldre liker at dere overnatter hos hverrandre uansett.. Det kan ha med at de syns dere er får ung, eller andre ting.. Jeg har ikke så mange eksempler på hva dette kan være. Men sånn var mine foreldre og.. De var sånn til jeg var ganske gammel..

Hvor lenge har dere vært sammen egentlig?

Kan være de mener dere ikke er klar osv..

Lenke til kommentar

Jeg syns det er helt greit jeg at dere ikke får lov. Dere får nok av tid til å være sammen om nettene viss dere er sammen en stund. Foreldrene dine og hennes syns nok hun er litt ung ennå.

Tenk deg om det var datra di som skulle dele seng med enn eller annen slamp med masse hormoner i aksjon;-)

Lenke til kommentar

Vært sammen i 3 måneder nå i overimorgen. Kjent hverandre i omtrent 2 år.

Kanskje det er det, at 3 måneder ikke er nok.

Haha, slamp og slamp. Tenkte bare jeg skulle se hva folk mener jeg.:)

Men ja, det er vel en slags ansvarsfølelse man får som forelder.

Får vente og se om det blir unger på meg en gang, blir ihvertfall ikke en som er laga på natta med det første. :p

Endret av KristianG
Lenke til kommentar

Vel, en kamerat av meg har faktisk akkurat det samme problemet.

Jeg tror at foreldrene skjønner at dere kan ha sex uansett, men de gjør sitt beste for å unngå det. Slik er det ihvertfall med mora til kameraten min.

En grunn til kan være at de er redd for at dere skal være uforsiktige om noe skulle skje. Jeg tror hverken du eller foreldrene vil at du skal bli pappa i en alder av 16. ;)

EDIT : leif.

Endret av Ols111
Lenke til kommentar
Vært sammen i 3 måneder nå i overimorgen. Kjent hverandre i omtrent 2 år.

Kanskje det er det, at 3 måneder ikke er nok.

Haha, slamp og slamp. Tenkte bare jeg skulle se hva folk mener jeg.:)

8354781[/snapback]

Det tror jeg faktisk er tingen... Kjenner forresten foreldrene dine damen din godt? stoler de på henne osv? Dette er ting som kan ha mye å si..

Og ikke minst stoler de på deg med henne i sengen? du skjønner tankegangen min håper jeg..

Har du forresten spurt de hvorfor dere ikke får lov?

Lenke til kommentar
Det kan også være at de er strenge på det fordi det faktisk er ulovlig å ha samleie med henne når du er 16 og hun 15.

8354802[/snapback]

Det er ikke ulovlig... Men det er diskutert så mange andre steder her på forumet at jeg ikke skal begynne..

Ville bare kommentere at de ikke gjør noe ulovlig med å ha sex selvom hun er 15 år..

Lenke til kommentar
Da har jeg fjernet det med at det var ulovlig. Jeg har alltid hørt at det er ulovlig, men da vet jeg det også. ;)

8354863[/snapback]

:)

Du har litt rett men det er feiltolking av loven.. loven er får at ikke menn på 40 skal kunne ha sex med barn under 16.. hvis du skjønner.. at det skal være en lov mot det.. men kjærester på 15 og 16 bryter ingen lover :)

Lenke til kommentar
Jeg syns det er helt greit jeg at dere ikke får lov. Dere får nok av tid til å være sammen om nettene viss dere er sammen en stund. Foreldrene dine og hennes syns nok hun er litt ung ennå.

Tenk deg om det var datra di som skulle dele seng med enn eller annen slamp med masse hormoner i aksjon;-)

8354776[/snapback]

Enig. Husker jeg var 15 og var irritert fordi mamma ikke lot meg sove over hos min 3 år eldre kjæreste de første månedene. Når man blir eldre skjønner man hvorfor.

Har nok noe med at moren din ikke vil 'oppfordre' dere til å ha sex.

Lenke til kommentar

Ja, altså, det er ikke noe problem for meg å ligge i samme seng som kjæresten min uten å ha sex. Såppass godt kjenner jeg meg selv.

Har ikke spurt om hvorfor ikke, da jeg syns det er litt flaut. Men tenker jeg skal "manne" meg opp til å spørre en dag.

Det om den seksuelle lavalder har jeg lest litt om.

Så lenge man er på likt mentalt nivå og omtrentlig lik i alder og begge vil ha samleie, så vil tiltalen frafalle om man skulle bli anmeldt. Da trenger vi ikke diskutere dette mer her, for tråden handler ikke om hvorvidt det er ulovlig for meg å ha sex med henne, men om hvorfor vi ikke får tilbringe natten med hverandre.

Det man ikke er klar, er det virkelig foreldrene som avgjør det? Hva med folk som har med seg nye damer/menn hver helg? Er det ikke litt feil at et tall skal avgjøre slike ting?

Lenke til kommentar

8354776[/snapback]

Enig. Husker jeg var 15 og var irritert fordi mamma ikke lot meg sove over hos min 3 år eldre kjæreste de første månedene. Når man blir eldre skjønner man hvorfor.

Har nok noe med at moren din ikke vil 'oppfordre' dere til å ha sex.

8354965[/snapback]

Akkurat.. var det jeg og mente.. jeg er glad for at min mor var mer klok enn meg.. Men det er først nå jeg skjønner det.. Man har foreldre får en grunn.. men det tar lang tid før man inser det ;)

Det man ikke er klar, er det virkelig foreldrene som avgjør det? Hva med folk som har med seg nye damer/menn hver helg? Er det ikke litt feil at et tall skal avgjøre slike ting?

8354969[/snapback]

På en måte så er det det ja.. hehe.. det er de som bestemmer over deg til du er mynding så jepp.. er nok det :p

Men du er bare 16 år.. Ja vet at du tror du er voksen nok til å bestemme alt selv.

De som gjør det er enten en del eldre enn deg eller så har de ikke like gode foreldre som deg..

Og jo det er feil at et tall skal avgjøre slike ting.. men av og til er det bra at tall er tall og at foreldre er foreldre :) du skjønner det etter hvert ;)

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Så når er det 'riktig' at man får overnatte hos hverandre da? :p

8355084[/snapback]

Nei si det.. jeg vet ikke.. kommer ann på foreldrene dine.. :p

Men du kan jo snakke med dine foreldre.. kanskje de har svaret..

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Hola.

Det har seg sånn at kjæresten min og jeg gjerne vil tilbringe natten hos den ene av oss. Noe foreldrene mine liker svært lite. På en måte så skjønner jeg dette, men på en annen måte ikke. Hva mener dere er riktig? Argumenter for og imot?

Som emnetittelen sier, så er jeg 16 år og hun er 15. Har det virkelig så mye å si at hun er ett år under den seksuelle lavalder, og jeg akkurat er over? Vi får jo være sammen på dagen også, er det umulig å ha sex(regner med det er derfor hun ikke får overnatte før hun blir 16) i foreldrenes verden på dagen?

Forresten, mora til kjæresten min er heller ikke særlig glad for dette.

8354717[/snapback]

det kan også være at foreldrene dine\hennes ser deg som svært dreven til fysiske forhold.

for hvis det er tilfellet da må du nok at du vise at du ikke er sånn.

eller så kan det være at foreldrene dine\hennes kan legge to og to sammen. dvs. alder\hormoner=samleie

am i right?

Lenke til kommentar

Nei self trenger det ikke være mørkt ute. Dere kan jo ha sex på dassen på skolen om dere vil. Men tror det er det som er poenget her.

Tingen er vel heller at de ikke vil tilrettelagge ting sånn at det blir enda enklere for dere å ha sex.

Selv om du sier nå at nei vi kommer ikke til å ha sex, er det alikevel lett å ha sex når begge blir litt overtrøtte og overkåte ;)

Lenke til kommentar
Nei self trenger det ikke være mørkt ute. Dere kan jo ha sex på dassen på skolen om dere vil. Men tror det er det som er poenget her.

Tingen er vel heller at de ikke vil tilrettelagge ting sånn at det blir enda enklere for dere å ha sex.

Selv om du sier nå at nei vi kommer ikke til å ha sex, er det alikevel lett å ha sex når begge blir litt overtrøtte og overkåte ;)

8367612[/snapback]

Hehe, ja, skjønner det.

Jeg får vel vente som en ekte gentleman. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...