_perulv_ Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Har nettop kjøpt et sapphire radeon x1950pro. Etter noen dager har det begynt å komme store bugger i spill som testdrive unlimited og call of duty 2. Først var det bare småsaker som kom etter en time spilling, men nå er det der når spillene starer. Buggene er oftest blå firkantige flater i røyk og på områder der det skal være lys. De har en tendens til å bli værre etter lengre tid. Ifølge ati catalyst control center og nvidia monitorview ligger skjermkortet på 50-55 grader in-game. Har ikke klokket kortet nevneverdig. prøvde å laste ned de nyeste driverne, uten at det hjalp. Har følgende hw: MSI P6N, nForce-680i SLI, S-775, ATX, Firewire,GbLAN,DDR2,2xPCI-Ex16 Intel Pentium 4 631 3.0GHz Socket @ 4.2 ghz Sapphire Radeon X1950PRO 256MB GDDR3 TwinMOS DDR2 PC5300 2048MB Dual Pack KIT Mist 500 watt 2 * 250gb samsung sp, 1 * 160gb samsung sp Er kanskje verdt å nevne at i nvidia monitorview er alle spenningene markert i grønt, utenom pci-ex som er markert i gult (spenning på 1.25 v). Kan det være at kortet får for lite/mye strøm? Blir det for varmt? Blir takknemmelig for svar Endret 24. april 2007 av _perulv_ Lenke til kommentar
Brian Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Prøv å ta litt på kjøleribba til skjermkortet og ellers rundt under spillinga. Du merker fort om det blir veldig varmt. Den lå på 50-55 grader idle ja? Har du testet under load? Hvis ikke kan du laste ned atitool og ta en artifactstest der. Da vil du få load tempen på kortet og du vil finne ut om det er problemet. Skru all overklokking på kortet tilbake til standard hastighet og se om det hjelper. Det var også en del artifacts på dette kortet i BF 2142 for eksempel for en stund siden, og dette kom av driverne. Så pass på at du har nyeste driver til kortet i tillegg. Lenke til kommentar
_perulv_ Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Prøv å ta litt på kjøleribba til skjermkortet og ellers rundt under spillinga. Du merker fort om det blir veldig varmt. Den lå på 50-55 grader idle ja? Har du testet under load? Hvis ikke kan du laste ned atitool og ta en artifactstest der. Da vil du få load tempen på kortet og du vil finne ut om det er problemet. Skru all overklokking på kortet tilbake til standard hastighet og se om det hjelper. Det var også en del artifacts på dette kortet i BF 2142 for eksempel for en stund siden, og dette kom av driverne. Så pass på at du har nyeste driver til kortet i tillegg. 8354671[/snapback] Med nyeste driver og ingen klokking: 44'c idle, 70'c load. "No errors for 15...min" før jeg ikke gadd mer. Syntes 70 grader høres mye ut. Er det unormalt, og kan det være feilen?? Edit: typleif. Endret 10. april 2007 av _perulv_ Lenke til kommentar
Brian Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Egentlig skal ikke 70 grader være for mye under load. Prøv å sett viftehastigheten på full guffe på atitool og åpen kabinettet slik at det blir kjøligst mulig. Hvis det hjelper så er trolig varmen problemet selv om det er litt merkelig. Endret 10. april 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
_perulv_ Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Takk for hjelpen. Jeg får prøve det. Hvis det ikke virker får jeg bare sende kortet tilbake til komplett. Lenke til kommentar
boddis Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Takk for hjelpen. Jeg får prøve det. Hvis det ikke virker får jeg bare sende kortet tilbake til komplett. 8356476[/snapback] Gi gjerne beskjed hvis du finner ut noe. Jeg har samme problemet i battlefield 2. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Er ikke sikkert at det engang er skjermkortet... EDIT: Oj, blingset litt... Tipper det er et varmeproblem, eller et strømproblem! Har du koblet i ekstra strøm på Skjermkortet da? Hvis det er mulighet for det? Endret 14. april 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
boddis Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Er det frivillig å bruke de ekstra strøm-inntakene da? Kanskje det er strømproblem. Istedet for å kjøpe en skikkelig PSU, kjører jeg to gamle PSU-er. (Den ene driver HD, CD-ROM, vifte. Vurderer å bruke den til de ekstra strøm-inntakene også, hvis jeg tør.. Vet ikke om det bør være samme PSU som driver hovedkortet) Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Et såppas kraftig skjermkort trenger mer strøm en det kan få fra PCI-X sokkelen.. Mitt 6800 kort piper når det ikke får ekstra strøm, og pcn vil ikke starte... Har du plugget i ekstra strøm trådstarter? Lenke til kommentar
_perulv_ Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Et såppas kraftig skjermkort trenger mer strøm en det kan få fra PCI-X sokkelen.. Mitt 6800 kort piper når det ikke får ekstra strøm, og pcn vil ikke starte... Har du plugget i ekstra strøm trådstarter? 8381069[/snapback] Har ekstra strøm og alt er som det skal være. Kortet er sendt inn til komplett og jeg venter i spenning. Prøvde det til en kamerat med helt forskjellige specs. Der kom windows opp som en blå, gjennomsiktig stripe som blinket.. Kortet ble værre et par dager etter at jeg staret tråden (firefox ble blå og gul stripet osvosv). Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Da er det nok et defekt kort.. Du vil nok få et nytt kort, hvis de tar dette seriøst. Noe som de burde gjøre! Lenke til kommentar
_perulv_ Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Da er det nok et defekt kort..Du vil nok få et nytt kort, hvis de tar dette seriøst. Noe som de burde gjøre! 8403878[/snapback] Det er det jeg håper på. Komplett bruker å ha god service Lenke til kommentar
_perulv_ Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Da er det nok et defekt kort..Du vil nok få et nytt kort, hvis de tar dette seriøst. Noe som de burde gjøre! 8403878[/snapback] Det er det jeg håper på. Komplett bruker å ha god service 8404240[/snapback] Jeg har nå fått svar fra komplett. Kortet ble erklært defekt, og jeg får et nytt i posten iløpet av uken. God service komplett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå