DJMartin Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hei, så vidt jeg har forstått så følger det ikke med noe viftestyring/rheostat til denne cpu-kjøleren. I stedet står det at den har noe som heter Pulse-width modulation (PWM). Hva gjør denne, og fungerer den bra? Eller kan jeg kjøpe en rheostat for å feste denne til ledningen? Grunnen er at jeg leste at den bråker ganske mye på 100%, så har tenkt til å sette den ned til ca 60%... takk Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Tror det følger med en manuell viftestyrer av typen Zalman FanMate2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Har selv den vifta. Det du skal gjøre er ganske enkelt: Gå inn i BIOSen og juster vifta akkurat som du vil ha den. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Har selv den vifta. Det du skal gjøre er ganske enkelt: Gå inn i BIOSen og juster vifta akkurat som du vil ha den. Enkelt og greit. 8369734[/snapback] Okey, stiller du bare strømtilførselen da? Og hvor mye har du den på, bråker den mye? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Har selv den vifta. Det du skal gjøre er ganske enkelt: Gå inn i BIOSen og juster vifta akkurat som du vil ha den. Enkelt og greit. 8369734[/snapback] Okey, stiller du bare strømtilførselen da? Og hvor mye har du den på, bråker den mye? 8372780[/snapback] Jeg stiller ikke strømtilførselen direkte. Gjennom BIOSen på hovedkortet mitt (Evga NF680i) kan jeg enkelt velga hva CPU-viften skal kjøre på (1-100%). Den bråker nesten ikke i det hele tatt. Kjører den på rundt 47% og da er den ganske stille, selv om den kjøler bra. Endret 13. april 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå