Gå til innhold

Styre en Zalman CNPS9700 NT

DJMartin

Anbefalte innlegg

Hei, så vidt jeg har forstått så følger det ikke med noe viftestyring/rheostat til denne cpu-kjøleren.

I stedet står det at den har noe som heter Pulse-width modulation (PWM). Hva gjør denne, og fungerer den bra?

Eller kan jeg kjøpe en rheostat for å feste denne til ledningen?

Grunnen er at jeg leste at den bråker ganske mye på 100%, så har tenkt til å sette den ned til ca 60%...

takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Har selv den vifta. Det du skal gjøre er ganske enkelt: Gå inn i BIOSen og juster vifta akkurat som du vil ha den. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Har selv den vifta. Det du skal gjøre er ganske enkelt: Gå inn i BIOSen og juster vifta akkurat som du vil ha den. Enkelt og greit.

8369734[/snapback]

Okey, stiller du bare strømtilførselen da? Og hvor mye har du den på, bråker den mye?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

8369734[/snapback]

Okey, stiller du bare strømtilførselen da? Og hvor mye har du den på, bråker den mye?

8372780[/snapback]

Jeg stiller ikke strømtilførselen direkte. Gjennom BIOSen på hovedkortet mitt (Evga NF680i) kan jeg enkelt velga hva CPU-viften skal kjøre på (1-100%). Den bråker nesten ikke i det hele tatt. Kjører den på rundt 47% og da er den ganske stille, selv om den kjøler bra.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...