asdfasd Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Den holdbarhetsgarantien til kiwi, hvordan funker den egentlig? Har hørt at folk som har funnet ting som har gått ut på dato har fått tilsvarende produkter som er innafor dato, eller penger om butikken ikke har tilsvarende varer innafor dato. Trodde det bare var sånn at man fikk varen gratis om den gikk ut på dato i dag eller i morgen, eller allerede var gått ut, ikke at man fikk penger eller ny vare. Et untak er jo selvfølgelig alkohol som de ikke har lov til å gi bort. Confused. Lenke til kommentar
propers404 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Tror det er sånn.. Hvis du finner en vare som går ut neste dag eller har gått ut, får du den gratis. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Tror det er sånn.. Hvis du finner en vare som går ut neste dag eller har gått ut, får du den gratis. 8354422[/snapback] Jeg tror ikke butikkene har ikke lov å gi bort varer som har gått ut på dato. Rett meg hvis jeg har feil . Lenke til kommentar
asdfasd Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 er vel varer som er merket "siste forbruksdag" melk osv. som de ikke har lov til å gi bort, "best før"-varer er vel noe annet. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg fant 56 cola flasker, 0,5 liter en gang. De gikk ut dagen etter jeg fant dem. Fikk alle sammen, Kiwi sjefen blei rød i tryne Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Finner du en vare som går ut enten i dag eller i morgen skal du få varen gratis. Finner du en vare som allerede har gått ut skal du få tilsvarende vare gratis, men som ikke har gått ut. Om butikken ikke har tilsvarende vare skal du få verdien av de varene du har funnet i kontanter. Finner du alkoholvarer som har gått ut skal du få verdien av det du har funnet i kontanter. Denne garantien gjelder ikke brødvarer. Var i hvertfall sånn det var når jeg var en grønn idiot. Heldigvis begynner det å bli en stund siden. Selvom betydningen av siste forbruksdag og best før er forskjellig så mener jeg å huske at de blir behandlet likt med tanke på garantien. Butikkene skal hvertfall ha fått klare retningslinjer på dette. Det verste med den garantien husker jeg var de faste folka som reiste rundt fra butikk til butikk og som til tider også gjemte unna varer, eller flyttet dem langt bak i hyllen. Man vil sikkert også treffe på mange 'konger' i de forskjellige butikkene som har sin egen tolkning. Noen er villige til å gå ganske langt for å slippe å gi deg noe. Kan fort være snakk om ganske stort tap for butikken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 En venn av meg har kjøpt seg bil og betalt lappen på penger han har fått fra kiwi på varer de ikke kan erstatte. En kjenning av han igjen fant flere paller med øl som hadde gått ut på dato og fikk 20.000 cash i hånden. Jeg tar med meg så mye tyggis jeg klare å bære hver gang jeg er hos han. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 En venn av meg har kjøpt seg bil og betalt lappen på penger han har fått fra kiwi på varer de ikke kan erstatte. En kjenning av han igjen fant flere paller med øl som hadde gått ut på dato og fikk 20.000 cash i hånden. Jeg tar med meg så mye tyggis jeg klare å bære hver gang jeg er hos han. 8357329[/snapback] Han bor ikke tilfeldigvis i askerområdet? Det er folk som lever av dette, en jeg kjenner har kjørt rundt hele norge på "kiwi-raid" du kan tjene en del på det.. men det er jo litt harry da Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Mener også å huske å ha lest om en kiwibutikk som ble temmelig irritert på ei dame, fordi hun brukte flere timer på å saumfare hele butikken etter varer som hun kunne få gratis. :!: Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Mener også å huske å ha lest om en kiwibutikk som ble temmelig irritert på ei dame, fordi hun brukte flere timer på å saumfare hele butikken etter varer som hun kunne få gratis. :!: 8358570[/snapback] Det er jo fullt lovlig da.. så lenge man oppfører seg pent og ikke roter osv Lenke til kommentar
asdfasd Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Når kiwi tross alt har laga de garantiene sjøl så burde de ikke forvente seg noe anna. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Reglene er såvidt jeg husker slik: Om varen går ut på dato i løpet av idag eller i morgen, får du varen gratis, og om ikke tilsvarende vare finnes, pengene tilbake. Siden de fleste varer som kommer på butikker kommer i pakker, betyr det at når en tortilla rull går ut på dato, har de andre også gått ut. Dermed tar du alle sammen og får prisen for åtte tortilla ruller. Du bestemmer selv om du vil ha varen eller pengene, og du bestemmer selv om varen er tilsvarende. Om varen har gått ut på dato får "kunden" prisen av varen(e) kontant tilbake. Om det gjelder alkohol eller snus/tobakk skal kunden ikke få varene, men pengene, selv om produktet ikke er gått ut på dato. Om en persjon under atten finner varer som det er atten års grense på, skal ansvarlig på butikken (låseansvarlig eller butikksjef) ringe til vedkommendes foreldre/foresatte og si ifra på forhånd). Garantien gjelder ikke brød eller frukt om jeg husker riktig, tror meierievarer gjelder. Skal dobbeltsjekke når jeg er på pauserommet på lørdag, men tror det der skulle stemme 100%. (Og please, ikke vær så mongis at du leter igjennom en hel butikk etter varer, er ikke så kos og sitte og gi bort 1500 kroner til en 13 åring som fant 20 pakker med frosne scampi). Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Husker vi var noen kompiser der inne som fant noen utgåtte kaker. Fryktelig kvalmende forresten. Da mener jeg vi fikk helt nye, og at de kastet de som skulle gå ut/hadde gått ut. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå