Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med og få AcerPC på nett (driverproblem?)

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har en Acer bærbar (en Aspire 3023WLMi) som jeg nylig har formatert og lagt inn XPHome på nytt, men nå jeg får ikke den trådløse tilkoblingen til å fungere :ermm:

Den bruker et Broadcom 802.11g Nettverkskort.

Har instalert driverne 2-3ganger men, samme problemet.

Problemet ligger i at jeg ikke får aktivert "radioen" på nettverkskortet i PC'en.

Trykker på "aktiver", men får beskjed om at den fremdeles er deakivert og at jeg må bruke den bryteren/knappen forran på PC'en for og slå den på.

Men der er det ikke noe livstegn ikke noe lys eller noe, har hatt dette problemet før men da var det Avast! antivirus som blokkerte det, men det han ikke være det nå siden jeg bare har innstalert XP og drivere?

Håper at noen kan hjelpe meg :)

Edit: Link til den posten jeg lagde for lenge siden sist jeg hadde dette problemet.

Slik at dere kan se bilder av hva jeg mente.

Endret av LockNess
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du er sikker på at den fysiske knappen står på "på"? Software klarer ikke å overstyre denne. Er kortet slått av med knappen, så må det slås på med knappen i gjen!

8358383[/snapback]

Der er ikke noe "på eller av" funkjson på knappen (det er da ordet bryter kommer inn tror jeg, hvist det har vært "på eller av" funkjson på den)

Når vi fikk PC'en i hus kunne man akivere eller deaktivere det trådløse nettverkskortet med den, det kom slik grønn tekst "Enabled" eller "Disablet" når man trykket på den. Men så røyk HDD'en og den ble byttet på service og da hadde plutselig ikke knappen noen funkjon etter det, bortsett fra og blinke orange når vi brukte det trådløse nettverkskortet.

Så det er ikke noe fysiskt feil med knappen, knappen blinker bare når "radioen" på det trådløse nettverkskortet er aktivert, men jeg får da beskjed om å aktivere "radioen" med knappen om dere skjønner så er det litt vanskelig :roll:

Software klarer ikke å overstyre denne.

8358383[/snapback]

Software klarer det, den ble jo det om du leser i linken jeg la til i første post. Endret av LockNess
Lenke til kommentar
Hvis det er ikke noe i Bios om det, så burde vel være den Launch manager utility (fra den siden du henviste til, fra acer) som vil styre dette?

8359220[/snapback]

Da er den på nett :w00t:

Takk for hjelpen dere (spesilet wiberos) :)

Ikke første gangen du har hjulpet meg heller ;)

Men rart jeg ikke har innstalert den før.. Jeg lasta jo ned alle drivere fra Acer og innstalerte de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...