Gå til innhold

Kjøler til XP 1800+

Grimmy

Anbefalte innlegg

Jeg har et Asus A7V266-E hovedkort og en AMD Athlon XP 1800+ prosessor, jeg får sånn ca 58C på full load, dette er litt vel mye tror jeg, siden systemet er litt ustabilt. Jeg har en TaiSol 760 kjøler på nå, samt ArticSilver 2. Jeg vil gjerne ha en anbefaling på en kjøler som kjøler bedre enn denne TaiSolen til en fornuftig pris.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes mange gode kjølere på markedet nå, men du burde legge støy, kapital og behov som grunnlag for ditt valg.

Vet ikke hvor stort behov du har for at din PC skal være stillegående, men dersom den skal være det, så er følgende vifter egnet:

Alpha PAL 8045 kjøleribbe med en god 80mm vifte. Helst da en vifte som ligger rundt 20dB (Papst / Enermax) Denne selges hos 3dfx, micro og netconnection.no

Zalman CNPS 5005-Cu har en veldig god ribbe, og kjøler greit dersom man ikke skal overklokke. Den koster ikke flesk heller. Billigst for øyeblikket er http://www.netconnection.no

Zalman CNPS 6000-CU(AL). Begge disse er gode kjølere medfet design, men er ikke egnet til overklokking, og krever relativt grei systemtemp. Koster heller ikke flesk. Sjekk prisen på CuAl på netconnection.no ... grisebillig!! ellers så har de den på 3dfx.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...