wotg Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Etter lang tids irritasjon over ustabile trådløse nettverk. Har jeg idag gått til innkjøp av nettverkskabler og borr! Nå har jeg koblet to pcer til routeren, en D-link gamefuel. På dama sin pc var det bare å sette i kabelen, deaktivere det trådløse nettverkskortet og surfe i vei, men på min pc så skjer det ingen ting når jeg kobler i nettverkskabelen Har prøvd å reparere forbindelsen, men til ingen nytte. Har også slått av alt av firewalls osv. Hovedkortet er et Asus A8N-SLI Premium. Jeg mistenker at dette har noe med jævla forceware å gjøre, men blir ikke noe klokere av å rote rundt der inne På toppen av det hele så er www.asus.com nede, så jeg får ikke lastet ned ny nettverksdriver... Hjelp motas med stor takk Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg ser ingen detaljer jeg. Får du kontakt med DHCP? Har du prøvd å sette fast IP å pinge routeren? Lenke til kommentar
wotg Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Jeg ser ingen detaljer jeg. Får du kontakt med DHCP? Har du prøvd å sette fast IP å pinge routeren? 8353877[/snapback] Hvordan sjekker jeg disse tingene? hvordan setter jeg en fast IP adresse? Jeg er ganske grønn på nettverk... Jeg bare synes det var så rart at det funket umiddelbart på den ene pcen, mens ikke noe skjer på den andre. Når jeg tar musepila over nettverkikonet i tasbaren så står det vitterlig tilkoblet, 1Gbps Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 OK. Beklager at jeg ikke forklarte bedre. Hvis du ikke vet IPen til routeren kan du gå på den maskina det fungerer på og gå på start->kjør->cmd Her skriver du ipconfig. Så ser du etter adressen ved siden av default gateway. Så går du tilbake på den pcen der det ikke fungerer og sjekker med en ipconfig der. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Driver: http://drivers.softpedia.com/get/BIOS/Asus...I-Premium.shtml EDIT Sorry, det var feil... Endret 10. april 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
wotg Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Det løste seg ved å resette firewallen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå