jon-t Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hei skulle hatt meg ein tv til eg skal flytte på hybel etter sommeren, ja veit det er litt tidlig Sitter med ein liten 17 tommer på pcen og fant ut at eg kanskje kunne spare plass og penger på å bytte ut 17 tommeren med ein lcd tv mellom 26 og 32 tommer som eg bruker både til data og tv/konsoll. Er 720P høy nok oppløsning til at det ikkje blir irriterende å lese tekst og liknende? Kva tv anbefaler dere til dette formålet prisklasse 5000-7000kr? Av tvsignal vil det for det meste vere analogt regner eg med. Har sett litt på disse: https://prisguiden.no/product.php?productId=65358 -Blir 32 tommer for stort for pc bruk ? https://prisguiden.no/product.php?productId=61202 -Er denne like god på bilde som den over ?? http://forbruker.no/digital/tester/tv/article1677021.ece -Denne noe å satse på ? Kordan trur dere prisene på lcd tver kommer til å utvikle seg fram til høsten ? Har prisene på lcd begynnt å stabilisere seg ? Lenke til kommentar
thedevil1 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hei skulle hatt meg ein tv til eg skal flytte på hybel etter sommeren, ja veit det er litt tidlig Sitter med ein liten 17 tommer på pcen og fant ut at eg kanskje kunne spare plass og penger på å bytte ut 17 tommeren med ein lcd tv mellom 26 og 32 tommer som eg bruker både til data og tv/konsoll. Er 720P høy nok oppløsning til at det ikkje blir irriterende å lese tekst og liknende? Kva tv anbefaler dere til dette formålet prisklasse 5000-7000kr? Av tvsignal vil det for det meste vere analogt regner eg med. Har sett litt på disse: https://prisguiden.no/product.php?productId=65358 -Blir 32 tommer for stort for pc bruk ? https://prisguiden.no/product.php?productId=61202 -Er denne like god på bilde som den over ?? http://forbruker.no/digital/tester/tv/article1677021.ece -Denne noe å satse på ? Kordan trur dere prisene på lcd tver kommer til å utvikle seg fram til høsten ? Har prisene på lcd begynnt å stabilisere seg ? 8353640[/snapback] hvis du skal bruke LCD tv til PC skjerm.. tror jeg det spørs veldig hva du skal bruke PC'n til.. :O Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Det er hovedsaklig forumlesing, skolearbeid og ein del filmer og serier. I tillegg litt spilling av og til... Endret 10. april 2007 av jon-t Lenke til kommentar
Redman Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 har en fujitsu siemens 32lcd som kjører på 720p til hoved pc i stuen og det er helt perfekt Er ikke sikker på spillingen men ser ikke at det skal være noe problem. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Må du sitte langt frå tven for å kunne bruke han ? Kordan går det med tekst ? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 ankepunktet med en slik løsning er rett og slett at de fleste tv'er har svært dårlig oppløsning og derfor ikke enger seg til pc-bruk. Å se filmer og litt småspilling går nok greit, men med en gang du skal bruke pc'n til noe "fornuftig" aka internett, skriving, forumspamming m.m. så duger ikke en tv-skjem etter min mening. Men med å kjøpe en ny lcd-tv støter du kanskje ikke på de værste oppløsnings-problemene. Jeg ser iallefall at samtlige du linket til har 1366x768 som høyeste oppløsning, og dette bli omtrent som å ha oppløsningen 1024x768 på en skjerm som er dobbelt så stor som pc-skjermen din Lenke til kommentar
.H.K.O. Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 1366*768 går helt fint til de tingene du vil. Må kansje sette opp gamma litt på pcèn for at enkelte spill ikke skal blir for mørk. Men tekst og vanlig bruk går helt fint. Har selv en htpc og en 37"lcd Lenke til kommentar
andylove Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Synes det duger helt ypperlig. Kjører en 32" selv i stua med PC koblet til. Er litt liten oppløsningen, men det overlever jeg. Som regel er det film og noe surfing som blir gjort. Du har en gylden mulighet for å slå to fluer i en smekk på hybelen din Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Hadde før en 20" Widescreen med 1680x1050px oppløsning, men byttet til en 32" LCD-TV av samme grunner som deg. 1360x768 blir en ålreit oppløsning om man sitter med litt avstand fra TV'en. Hodeavstand ca. 1,5 meter fra 26" og 2 meter fra 32" virker bra. Jeg har ikke angret på byttet jeg gjorde i fjor høst. Å sitte i sofaen med trådløst tastatur/mus og surfe på nettet er ekstremt chill Om jeg, med særs stram økonomi, skulle kjøpt TV i dag, ville jeg helt klart gått for Tatung-TV'en Endret 12. april 2007 av Andreasfe Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 (endret) hmm 2 meter er ganske langt då :/ All tekst og slikt blir stort nok til at det går bra å lese selv på 2 meters avstand ? Kordan har du gjort det med plasering og sittestilling ? Er det ikkje vanskelig å finne noe godt underlag å ha mus på ? Eller har du ein pult eller liknende foran tven og sofaen bak ? Klarer ikkje heilt å se det for meg. Er det stor kvalitetsforskjell på 720P tver ? Vil for eksempel Sony Bravida skjermene eg linka til vere mye bedre enn Tatungen ? Endret 12. april 2007 av jon-t Lenke til kommentar
-Sammy Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) ankepunktet med en slik løsning er rett og slett at de fleste tv'er har svært dårlig oppløsning og derfor ikke enger seg til pc-bruk. Å se filmer og litt småspilling går nok greit, men med en gang du skal bruke pc'n til noe "fornuftig" aka internett, skriving, forumspamming m.m. så duger ikke en tv-skjem etter min mening. Men med å kjøpe en ny lcd-tv støter du kanskje ikke på de værste oppløsnings-problemene. Jeg ser iallefall at samtlige du linket til har 1366x768 som høyeste oppløsning, og dette bli omtrent som å ha oppløsningen 1024x768 på en skjerm som er dobbelt så stor som pc-skjermen din wink.gif 8368280[/snapback] På Tatungen: "Andre egenskaper verdt å nevne er 1:1 pikseladressering ved tilokbling av PC-signaler. Det gir null bildebeskjæring og optimal bildeskarphet. Kjekt om man planlegger å også bruke TV-en som PC-skjerm." Altså intet problem å tyde skrift, eller drive forumspamming. Jeg ville gått for Tatungen UTEN tvil. Skulle gjerne ha kjøpt en selv, men driver å oppdaterer innsiden på pcn for tiden. Og på sittingen, du lener deg bak i 1stk hærlig sofa, legger det trådløse tastaturet på fanget og har musen på sofaen vedsiden av deg leanback and enjoy Endret 23. april 2007 av restify Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) hmm 2 meter er ganske langt då :/ All tekst og slikt blir stort nok til at det går bra å lese selv på 2 meters avstand ?Kordan har du gjort det med plasering og sittestilling ? Er det ikkje vanskelig å finne noe godt underlag å ha mus på ? Eller har du ein pult eller liknende foran tven og sofaen bak ? Klarer ikkje heilt å se det for meg. Er det stor kvalitetsforskjell på 720P tver ? Vil for eksempel Sony Bravida skjermene eg linka til vere mye bedre enn Tatungen ? 8368280[/snapback] Logitech DiNovo-tastatur, enten på stuebordet eller på fanget, samt trådløs mus. Tatung-TV'en får jo mye skryt i tester, det kan ikke være uten grunn. Endret 24. april 2007 av Andreasfe Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Ah, rette tråden, hvordan vil spill oppleves på lcd tv, vil dagens lcd tv'er på 6ms få ghosting? Sitter halveis med tanken på kanskje kutte ned på antall maskiner og gå over på bare en primærmaskin, bare jeg kommer opp med en løsning for kombinere tv stue og primær pc på en pen måte. Endret 24. april 2007 av RoosterX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå