pederk Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg har et brev her datert til 13. februar som sier "Thank you for participating in the Canon EOS 30D Cashback promotion. We recieved your request on 12/02/2007 and your application is now in processing." Videre står det at jeg kan sjekke www.submissionstatus.com om jeg lurer på hvor pengene er i løypa, og jeg får oppgitt et login og en "submission ID" som bestar av en bokstav og noen nummer jeg skal skrive inn på siden. Dessverre login-navnet ikke en e-mail som siden krever, men e-mailen jeg oppga fungerer heller ikke. Submissionstatus finner ikke Cashbacken min, og jeg har ikke fått svar på fire eller fem meldinger jeg har sendt dem gjennom siden. Canon Europe ser ikke ut til å ha en e-mailadresse engang. Det er snakk om 1200kr som ikke er mye for dere med fast inntekt, men jeg ville ha hatt meget god bruk for de pengene. Hva bør jeg gjøre? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Finn et telefonnummer og ring. Da kan de ike ignorere deg. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Ring Canon Norge, ikke send mail. Gjerne 1 tlf.samtale daglig til det ordner seg. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Ring Canon NorgeTror ikke Canon Norge har noe med dette å gjøre. De snakker heller ikke om dette da det etter sigende ikke er lov med slike kampanjer i Norge. Til trådstarter så kan du jo lese denne tråden, mulig du finner noe nyttig der: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=706709 Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Ring Canon NorgeTror ikke Canon Norge har noe med dette å gjøre. De snakker heller ikke om dette da det etter sigende ikke er lov med slike kampanjer i Norge. Til trådstarter så kan du jo lese denne tråden, mulig du finner noe nyttig der: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=706709 8355387[/snapback] Ikke i følge komplett.no - se link http://www.komplett.no/k/kcf.asp?id=1416 Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Ikke i følge komplett.no - se link http://www.komplett.no/k/kcf.asp?id=1416 Prøv å ring da.Sist jeg snakket med representanter fra Canon for noen uker siden så spurte jeg om dette og fikk bare mumling til svar. Prøv å finne info om CashBack på Canon.no's sider, du finner ingenting. Spør i en Canon ProShop og du får nok relativt vage svar, kanskje ett ok svar hvis det er noen av de ansatte som har hørt om dette. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jer har heller ikke fått mine 1200 kr Jeg sendte inn i januar men valgte å oppgi vanlig bankkonto og ikke Iban konto. Idiotisk at de har dette valget når de kun godttar Iban kontonummer. Dette skal imidlertid være i orden nå men noen penger har jeg ikke sett. Dette er bare for dårlig Canon Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Mulig jeg er tungskjønnt, men jeg skjønner ennå ikke helt hva denne CashBack dealen er. Noen som kan forklare med ett par kjappe ord? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Mulig jeg er tungskjønnt, men jeg skjønner ennå ikke helt hva denne CashBack dealen er. Noen som kan forklare med ett par kjappe ord?Kjøp ett produkt som er med i kampanjen innefor de datoene denne gjelder. Ved da å sende inn diverse dokumentasjon på kjøpet vil man kunne få penger tilbake. Les mer her:http://canonlensacc2007.onlinerebates.com/howtoclaim.aspx Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg kjøpte min 5D i London og fikk noen måneder senere penger tilbake på konto, via VISA, uten noen problemer som helst. Lenke til kommentar
pali Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hadde også problemer med CashBack på 30D. Sendte inn kvittering og strekkode + online skjema i begynnelse av januar, men hadde ikke sett pengene i midten av mars. Ringte da Canon Norge og purret, og en snau uke senere var pengene på konto (riktignok manglet det 35 kroner, noe jeg antar er fratrukket gebyr). Moral: Ring Canon Norge. Lenke til kommentar
BlueJet Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Moral: Cashback er en scam designet for at færrest mulig faktisk skal få pengene sine utbetalt. Hvis Canon regnet med at de måtte betale ut penger til alle som faktisk benyttet seg av tilbudet, hadde de rett og slett satt ned prisen på produktet i stedet og sluppet administrasjonsomkostningene. Først gjør de prosedyrene for å kreve tilbake cashback-beløpet unødig kompliserte, slik at flere faller fra allerede der. Så venter de i det vide og brede med å betale ut, med håp om at folk skal glemme det hele. De som ikke purrer får heller ingen penger, og Canon kan alltids unnskylde seg med at det har skjedd en "feil" når folk til slutt tar kontakt via telefon. Har hørt om flere tilfeller av dette. Folk som gjør alt riktig, og i tillegg husker på å purre, får altså penger, men det hindrer ikke denne typen markedsføring fra å fremstå som forbrukerfiendtlig. Kjøp heller noe annet. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Hadde også problemer med CashBack på 30D. Sendte inn kvittering og strekkode + online skjema i begynnelse av januar, men hadde ikke sett pengene i midten av mars. Ringte da Canon Norge og purret, og en snau uke senere var pengene på konto (riktignok manglet det 35 kroner, noe jeg antar er fratrukket gebyr). Moral: Ring Canon Norge. 8358161[/snapback] Godt å høre at du har fått det til. Jeg ringer i morgen. Takk! BlueJet: Ja, det er ikke særlig bra saker men 30D sto på handlelista før jeg hørte om CashBacken, så jeg bestemte meg for å benytte meg av tilbudet selv om det betydde litt svetting. Det ble nå mer svetting enn jeg hadde sett for meg. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Ikke i følge komplett.no - se link http://www.komplett.no/k/kcf.asp?id=1416 Prøv å ring da.Sist jeg snakket med representanter fra Canon for noen uker siden så spurte jeg om dette og fikk bare mumling til svar. Prøv å finne info om CashBack på Canon.no's sider, du finner ingenting. Spør i en Canon ProShop og du får nok relativt vage svar, kanskje ett ok svar hvis det er noen av de ansatte som har hørt om dette. 8355748[/snapback] Så du ga opp bare fordi du fikk mumling til svar? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Så du ga opp bare fordi du fikk mumling til svar?Hadde ikke behov for noe mer utdyping fra representantene da jeg allerede viste at CashBack'n fungerte for forbrukere i Norge. Har benyttet meg av det tidligere og har siden fått tilsendt disse CashBack-heftene fra Irland. Lenke til kommentar
vhagen Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 [Godt å høre at du har fått det til. Jeg ringer i morgen. Takk! BlueJet: Ja, det er ikke særlig bra saker men 30D sto på handlelista før jeg hørte om CashBacken, så jeg bestemte meg for å benytte meg av tilbudet selv om det betydde litt svetting. Det ble nå mer svetting enn jeg hadde sett for meg. 8363658[/snapback] Jeg sendte også inn cashback-søknaden. Tok litt tid, men pengene kom etter hvert på konto uten mas. Kanskje bare flaks? Lenke til kommentar
pederk Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 vhagen: En av oss hadde nok flaks eller uflaks, ja. Jeg ringte Canon i går, og fikk nummeret til en kar som skulle hjelpe meg. Jeg lot det ringe i to ganger to minutter i går før jeg ga opp, og ringte på nytt i dag. Da fikk jeg beskjed om at de bare var et verksted, og ikke hadde noe med CashBack å gjøre. Da ringte jeg Canon igjen og fikk nok en gang beskjed om å ringe det nummeret, men jeg forklarte det som det var at jeg allerede hadde ringt. De tok imot navn, e-mail og tlf-nummer, og skulle ta kontakt i løpet av noen dager. Jeg regner med å ringe tilbake neste onsdag eller torsdag. Lenke til kommentar
Linken Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Håper ikke dette gjenspeiler den øvrige servicen og profesjonaliteten til Canon (Norge) Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Casback er jo bare et luxusproblem egentlig. Vedder på at Canon hadde solgt like bra uansett. Greit at man har krav på noe man skal ha da, men å bruke uker på å få det løst er vel litt unødvendig? Lenke til kommentar
pederk Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Greit at man har krav på noe man skal ha da, men å bruke uker på å få det løst er vel litt unødvendig? 8377216[/snapback] Jeg liker ikke å si hvor gammel jeg er på seriøse forum siden folk tar meg mindre alvorlig da, så jeg lar det være usikkert ved å si at 1200kr er mer enn jeg har brukt siden den dagen jeg mottok brevet for to måneder siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå