Gå til innhold

Gameboy, DS eller PSP til en 6 åring?

Anbefalte innlegg

Skal kjøre langt i ferien i sommer. Og alle vet at småunger og lange bilturer = ett helvetias bråk. Så jeg skal gå til innkjøp av en håndholdt konsoll så mini'en har noe å spille på.

Men, hvilken skal jeg velge?? Kan jo nevne at hun er ett råskinn på PS2 og Xbox360. Så de trenger egentlig ikke være "barnevenlige"

Hvilke konsoll har de beste spillene for en 6 år gammel jente??

Har egenligt skjønt at PSP er for den litt eldre generasjonen.

Hva mener dere som har disse konsollene??

Takker for alle innskudd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke uttale meg så mye om PSP, men jeg tror muligens DS er et bedre valg grunnet spillutvalg og batteritid.

DS Lite kan du bruke i opp til 15 timer eller noe på en lading, om du justerer skjermbelysningen. PSP vil ha problemer på en lang tur, da den bruker plater som lagring. Ikke forvent mer enn rundt 5-6 timers batteritid.

Samtidig kan DS spille av alle GBA-spill. Og det også bedre enn alle GBA-spillere, bortsett fra GBA Micro som skal ha en enda bedre skjerm.

Hvilke spill du velger ut er jeg ikke sikker på, men om du nevner noen typer spill hun liker kan jeg sikkert anbefale noen. Min niese på 9 år digger sin DS og spiller New Mario Bros, Nintendogs, Mario 64 DS, Wario Ware Touched stort sett. Virker som hun digger disse spillene. Hun har spilt DS nå i 2 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...